بازدید 3906
۲

آیا روز دانشجو تمام شده؟!

اگرچه با مصادف شدن روز دانشجوی امسال با جمعه، به نظر می‌رسید که مراسم‌های مرتبط با این روز زودتر برگزار شوند و پایان یابند، شواهد و قرائن چیز دیگری نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 09 December 2018
اگرچه با مصادف شدن روز دانشجوی امسال با جمعه، به نظر می‌رسید که مراسم‌های مرتبط با این روز زودتر برگزار شوند و پایان یابند، شواهد و قرائن چیز دیگری نشان می‌دهد.

به گزارش «تابناک»، این را می‌شود از روز شلوغ امروز دانشگاه تهران دریافت که در سمتی از آن نشستی با حضور محمدباقر قالیباف، کاندیدای نام آشنای دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری دایر بود و در سمت دیگرش، سعید جلیلی، کاندیدای دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری با دانشجویان سخن می‌گفت.

مراسم‌هایی که نمونه مشابه شان در دانشگاه شهید بهشتی تهران صورت پذیرفت و میهمانش، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، کاندیدای شاخص انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود. میهمانی که ظاهرا رنج سفر از مشهد مقدس به تهران را برای حضور در این مراسم به جان خریده بود.

نشست‌های داغی که با حضور جمعی دیگر از مسئولان سابق در دانشگاه‌های دیگر کشور برگزار شد تا مشخص شود که روز دانشجو نه تنها تمام نشده، بلکه در آستانه شکوفایی است. شکوفا شدن در سایه بحث‌هایی که البته کمتر دانشجویی هستند و جورشان را سیاست می‌کشد.

اشکال بزرگی که همیشه به مراسم‌های روز دانشجو وارد بوده و امسال نیز در حال تکرار است. اینکه دانشجویان ترجیح می‌دهند گوش باشند تا زبان و به همین دلیل، از مراسم‌هایی که در آن‌ها مسئولان و نام آشنایان عرصه‌های مختلف، به ویژه سیاسیون حضور دارند، استقبال شدیدی به عمل می‌اورند و از نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویی گریزانند.

دانشجویانی که البته با نشستن پای سخنان افراد مسلط به سیاست، درس نقد و انتقاد می‌آموزند و بی بهره هم نیستند، اما به رغم این منفعت، شباهت اندکی با دانشجویان بانی روز دانشجو در تقویم کشورمان دارند.

ضعف بزرگی که البته درمان پذیر است، حتی با وجود آنکه چند روز از روز دانشجو گذشته است؛ به این صورت که می‌شود نشست‌هایی برای روز‌ها و هفته‌های آتی تدارک دید که در آن خبری از دعوت از افراد سرشناس نیست. نشست‌هایی که در آن دانشجویان به جای نشستن روی صندلی سالن‌هایی که سخنرانان مشهور پشت تریبون هایشان قرار گرفته‌اند، عدالت جویی می‌کنند و خواستار شنیده شدن صدایشان توسط مسئولان هستند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
روز همه چیز در ایران تمام شده ...
دانشجو احمق نیست. تفاوت ها را به وضوح میبیند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی