بازدید 9644
۷

انفجار دو بمب بزرگ خبری در دانشگاه آزاد!

امکان مشاهده وضعیت آموزشی و تحصیلی دانشجویان، امکان ثبت درخواست‌های دانشجویی، امکان پرداخت شهریه، ثبت و تأیید نمرات توسط اساتید، دانلود مقالات و استفاده از کتابخانه‌های بین‌المللی، درخواست امکانات خدمات از جمله پارکینگ و سلف و...
کد خبر: ۸۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 08 December 2018
دانشگاه آزاد اسلامی که به تازگی با پرونده جذب غیرقانونی شمار زیادی از متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی در چندین واحد مختلف، به نوعی اعتبارش را خدشه‌دار می‌یافت، در ادامه اقداماتی برای ترمیم وجهه‌اش، دو بمب بزرگ خبری منفجر کرد!

به گزارش «تابناک»، نخستین بمب زمانی منفجر شد که همزمان با روز دانشجو خبر رسید که دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی نهاد‌های که موظف به حمایت از ازدواج و تسهیل در این زمینه هستند سبقت گرفته و طرحی را در دستور کار قرار داده که به نوعی بی سابقه است.

صحبت درباره طرحی است که اجرای آن برای این دانشگاه، بار مالی به همراه خواهد داشت. به این صورت که قرار است دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ازدواج می‌کنند به طور کامل از دادن شهریه ترمی که در آن قرار دارند معاف شوند.

البته این امتیاز منحصر به این دسته از دانشجویان نیست بلکه دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می‌توانند در ترمی که با ازدواج شان مصادف است، از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شده و تنها نیمی از شهریه خود را بپردازند.

تصمیمی که اگرچه معلوم نیست چرا با این تفاوت برای دانشجویان دو مقطع اعمال می‌شود و از آن مهم تر، چرا دانشجویان مقطع دکترا را شامل نمی‌شود، اما تا همین جا هم قابل تقدیر به نظر می‌رسد، به ویژه زمانی که بدانیم قرار است در دانشگاهی اجرا شود که از محل دریافت شهریه امور آن می‌گذرد و البته شهرت چندان خوبی هم از این بابت ندارد.

نکته قابل تامل دیگر در این خصوص آنجاست که می‌بینیم هنوز جزئیات این طرح اعلام نشده، اگرچه مسئولان این دانشگاه تاکید کرده‌اند که از امروز اجرایی شده است. مساله‌ای مهم که می‌تواند تاثیر بزرگی در قضاوت عموم از اجرای این طرح بگذارد چراکه اعمال این معافیت و تخفیف‌ها روی شهریه ثابت یک چیز است و مشمول شدن کلیه شهریه دانشجویان (با احتساب واحد‌های اخذ شده در هر ترم) چیز دیگری.

اما این تنها بمب بزرگ خبری نیست که این روز‌ها توسط مدیران دانشگاه آزاد منفجر شده و نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. بمب‌هایی که می‌شود حدس زد هدف از ترکاندنشان، بازسازی و ترمیم چهره این دانشگاه و حتی از آن فراتر، بازآفرینی نام آن در افکار عمومی است.

به فاصله یک روز از اعلام خبر معافیت دانشجویان از پرداخت شهریه در ترمی که ازدواج می‌کنند، ساعاتی پیش خبر رسید که پیام رسان اختصاصی این دانشگاه هم رونمایی شده است؛ پیام رسانی ویژه این دانشگاه که امروز رسما در جریان مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در مجتمع ولیعصر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از آن رونمایی شد.

سامانه‌ای که ظاهرا هنوز عمومی نیست و در فاز دوم در دسترس همگان قرار خواهد گرفت، اما در توصیف آن تاکید شده که توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه و با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده و به جهاتی، کاربرد‌های بیشتری از همه پیام رسان‌های فعال در کشورمان دارد:

امکان ارسال اطلاعات به صورت صوتی و تصویری، امکان ایجاد گروه و کانال، امکان پرداخت وجه درون‌برنامه‌ای، انتقال اطلاعات در انواع پلت‌فرم، امکان مشاهده وضعیت آموزشی و تحصیلی دانشجویان، امکان ثبت درخواست‌های دانشجویی، ارسال و پیگیری وضعیت درخواست، امکان پرداخت شهریه، ثبت و تأیید نمرات توسط اساتید، دانلود مقالات و استفاده از کتابخانه‌های بین‌المللی، امکان درخواست نقل و انتقالات دانشجویی، برگزاری دوره‌های آموزشی، درخواست امکانات خدمات از جمله پارکینگ و سلف، امکان ثبت‌نام در برنامه‌های علمی و فرهنگی، مشاهده احکام و فیش حقوقی کارمندان، امکان ارائه خدمات با آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و... .

ادعایی که البته به زودی مشخص خواهد شد تا چه اندازه ریشه در واقعیت دارد، اما پیش از آن باید اذعان داشت که اتفاقی بزرگ و جالب توجه است؛ آنقدر جالب توجه که منتظر تفسیر‌های مختلف در خصوص ورود دانشگاه آزاد به عرصه تبادل اطلاعات باشیم و طرح ابهاماتی مانند چرایی بی نام بودن این پیام رسان و پنهان نگه داشته شدنش تا رونمایی از آن را انتظار بکشیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
این فعالیتها صرفا حاشیه ای برای یک دانشگاه باعث نخواهد شد که کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه بهتر شود. دانشگاه از درون و از اصل باید متحول شود تا بیشتر به جامعه آسیب نرسانند.
عجب بمب ویرانگری!
دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران برای یک ترم غیبت دانشجویانی که مجددا کنکور داده و در دانشگاه دیگری قبول شده اند ،
مبلغ 600 هزار تومان بعنوان شهریه ثابت مطالبه می کند تا مدارک تحصیلی و ریز نمرات دانشجویان را بدهد!!
ازدواج‌ صوری را داشته باشین
چه ترقه های بیخودی!
بمب کجا بود. این که ترقه خبری هم نبود.
ازدواج دانشجویی بهترین گزینه است البته بارعایت کامل عفاف قبل ازازدواج .
این اقدام باعث کاهش آسیب های اجتماعی و روانی دردانشگاهها می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها