بازدید 66408

درد پهلوی چپ، شاید بارداری خارج رحمی باشد

کد خبر: ۸۵۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 08 December 2018

در زمان بارداری، علامتی مانند درد پهلوی چپ میتواند به هرچیزی تعبیر شود از جمله کشش عضلات تا حتی زایمان. به گفته متخصصان درد سمت چپ در دوران بارداری حتی همچنین میتواند بارداری خارج حمی را نشان ددهد. دانستن علت درد میتواند به تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری باید انجام شود، کمک کند.

بارداری خارج رحمی با درد پهلوی چپ

بارداری خارج رحم به این معناست که سلول تخم به جای رحم در لوله‌های فالوپ قرار دارد و همینطور که سلول تخم رشد میکند، فشار بر لوله و ایجاد درد آغاز میشود. به گفته متخصصان اگر بارداری خارج رحمی در لوله فالوپ چپ رخ دهد، درد پهلوی چپ اتفاق می‌افتد که به تدریج بدتر میشود.

علامت بارداری خارج رحمی

علائمی که ممکن است همراه با درد حاملگی خارج رحمی میتواند با سرگیجه و درد در شانه‌ها باشد. درد شانه درد غیرمعمولی است و دقیقا مشخص نیست چرا این اتفاق می‌افتد اما جزو علائم بارداری خارج رحمی محسوب میشود. به گفته وب سایت march of dreams بارداری خارج رحمی جزو موارد اورژانسی پزشکی محسوب شده و بلافاصله باید توسط پزشک اقدامات لازم انجام شود.

درد پهلو چطور اتفاق می افتد؟

براساس مطالعات گوناگون در بارداری خارج رحمی درد پهلوی چپ یا راست در پایین شکم و در یک طرف بروز میکند. این درد میتواند به یک باره یا به تدریج ایجاد شود و میتواند دائمی باشد یا رفت و برگشتی باشد. البته درد پهلو میتوانند دلایل مختلفی داشته باشد و لزوما نشان دهنده بارداری خارج رحمی نیست. اما در صورت تداوم درد باید حتما به پزشک مراجعه شود و مراقبت‌های پزشکی لازم انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار