بازدید 1708

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار معاونت علمی

کد خبر: ۸۵۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 08 December 2018
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت پلت فرم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش آنا، اسماعیل قادری‌فر گفت: برای ایجاد شرایط مناسب جهت بازاریابی محصولات فناورانه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پلت فرم ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پس‌ از آن پلت فرم توسعه اکوسیستم و زیست‌بوم نوآوری را در دستور کار قرار داده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی ادامه داد: در فاصله بین سال‌های ۹۳ تا ۹۷ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از کمتر از ۹۰ شرکت به بیش از ۳هزار و ۷۰۰ شرکت احراز صلاحیت شده رسیده است و در برنامه توسعه زیست‌بوم نیز شاهد ظهور و بروز نسل اول استارت‌آپ‌‌هایی بودیم که عمدتاً خدمات محور و برمبنای آی تی بودند.

وی  افزود: این استارت‌آپ‌ها عمدتاً مبتنی بر فناوری اطلاعات فعالیت‌های خدماتی انجام می‌دادند که از  آنها می‌توان به تاکسی‌ها و مراکز فروش اینترنتی نام برد. این استارت‌آپ‌‌ها اگرچه کسب‌وکارهای خوبی هستند و توانستند در کوتاه‌مدت هم جنبه اقتصادی و هم خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشد، ولی به‌عنوان نقطه شروع محسوب می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار