بازدید 2095

۱۶ آذر نماد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دانشجویان است

کد خبر: ۸۵۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 07 December 2018

عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شهرکرد گفت: ۱۶ آذر نماد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دانشجویان است و لازم است در این ایام صدای دانشجو بیشتر از هر زمان دیگری شنیده شود.

به گزارش ایسنا، ‌سید یاسین حسینی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: شورای صنفی به عنوان نمایندگانی از دل دانشجویان در کنار سایر تشکل‌های دانشجویی وظیفه دارد که مشکلات موجود بر سر راه دانشجویان را انعکاس داده و پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید مطالبات به حق دانشجویان را بشنوند، افزود: از این رو دانشجویان خواهان تعامل بیشتر و سازنده‌تر با مسئولان استانی و مسئولان وزارت علوم به منظور حل مشکلات دانشجویان هستند.

حسینی با اشاره به مشکلات صنفی دانشگاه شهرکرد، ادامه داد: حل این مشکلات نیازمند همت جمعی مسئولان دانشگاه و همچنین حمایت مسئولان استانی است.

وی گفت: ۱۶ آذر نماد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دانشجویان است و لازم است در این ایام صدای دانشجو بیشتر از هر زمان دیگری شنیده شود.

حسینی تاکید کرد: متاسفانه سیاست جذب دانشجوی مازاد برظرفیت در دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم، گریبان‌گیر دانشگاه شهرکرد نیز شده و با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های کافی، مشکلات بسیاری را برای مجموعه دانشگاه شهرکرد به وجود آورده که لازم است مسئولان امر پاسخگو باشند.

وی به فرسودگی برخی خوابگاه‌های دانشجویان همچون خوابگاه‌های پسرانه رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: اگر به مشکلات خوابگاه‌ها رسیدگی نشود، عواقب جبران‌ناپذیری را در پی خواهد شد، بارها گفته‌ایم و پیگیر بوده‌ایم که خوابگاه‌ها بسیار فرسوده‌اند و نیاز به بازسازی دارند.

حسینی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی دانشگاه همچنان نیازمند اعتبار هستند، تصریح کرد: سه پروژه در حال ساخت دانشکده دامپزشکی و دو خوابگاه برای خواهران علی‌رغم پیشرفت‌های فیزیکی قابل توجه در سال‌های گذشته، امسال در صف انتظار برای تخصیص اعتبار قرار گرفته‌اند که امیدواریم مسئولان استانی در خصوص تامین اعتبار مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه در خصوص حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه، گفت: پهنای باند بسیار پایین، مشکلی است که این روزها بسیاری از دانشجویان این دانشگاه را آزار می‌دهد که از مسئولان انتظار می‌رود به فکر چاره باشند و امیدواریم گام‌های موثری را در خصوص ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه شاهد باشیم زیرا از نخستین نیازهای یک دانشجو به عنوان یک پژوهشگر، دسترسی آسان و سریع به اینترنت است.

عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شهرکرد تعامل بسیار ضعیف میان صنعت و دانشگاه را از معضلات مهمی دانست که تبعات آن به عینه احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در چهارمحال و بختیاری این جدایی تلخ میان دانشگاه و صنعت بیش از سایر استان‌ها احساس می‌شود که از مسئولان این حوزه تقاضا می‌شود بسترهای تعامل بیشتر میان دانشگاه و صنعت را فراهم کنند تا شاهد رشد و توسعه واحدهای تولیدی و به تبع آن کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه دانشجویی باشیم.

وی در پایان گفت: شورای صنفی به عنوان نمایندگان دانشجویان پیگیر مطالبات آن‌ها است و با روی گشاده از مسئولان در جهت مساعدت برطرف شدن این مشکلات استقبال می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی