بازدید 2159

یونیفل وجود تونل‌ در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی را تایید کرد

فرمانده نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) وجود تونلی در نزدیکی منطقه خط آبی در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی را تایید کرد.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 07 December 2018

فرمانده نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) وجود تونلی در نزدیکی منطقه خط آبی در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروهای یونیفل در بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: بر اساس نتایجی که پس از بررسی موقعیت به دست آوردیم، اطمینان یافتیم که تونلی در این منطقه در نزدیکی شهرکی مشرف به شمال اسرائیل وجود دارد.

طبق گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این مسئول نیروهای یونیفل بدون اشاره به حفر تونل یاد شده تنها گفت: ارائه تصویری کامل از این موضوع حساس اهمیت بسیاری دارد.

وی تاکید کرد: هیات یونیفل اطلاعاتی که درباره این تونل به دست آورده را به مسئولان لبنانی ارائه خواهد کرد.

طبق گزارش ارتش رژیم صهیونیستی این فرمانده نیروهای یونیفل پیشتر با فرمانده منطقه نظامی شمال اراضی اشغالی دیدار کرده و فرمانده اسرائیلی او را به بازدید از منطقه‌ای که در آنجا تونل فرامرزی حفر شده، برده بود.

همزمان جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان نیز به آمال مدللی، نماینده این کشور در سازمان ملل دستور داد، دو نامه جداگانه خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت جهت طرح شکایت علیه اسرائیل را تنظیم کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه لبنان، این دستور با توجه به طرح دیپلماتیک و سیاسی که اسرائیل با هدف آغاز حملاتی علیه لبنان آغاز کرده است، صادر شد.

این وزارتخانه در ادامه اسرائیل را به هک شبکه تلفنی لبنان و ارسال پیام‌های تهدیدآمیزی برای غیرنظامیان ساکن کفرکلا متهم کرد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، این پیام‌های تهدیدآمیز در کنار موارد متعدد نقض حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان به منزله بی‌احترامی دوباره اسرائیل نسبت به زندگی خصوصی مردم و تهدید مستقیم آنهاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر