بازدید 1737

جنگنده‌ها و ناوهای روسیه به ونزوئلا می‌روند

وزیر دفاع روسیه اظهار کرد، جنگنده‌ها و کشتی‌های روسی به ونزوئلا می‌روند.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 07 December 2018

وزیر دفاع روسیه اظهار کرد، جنگنده‌ها و کشتی‌های روسی به ونزوئلا می‌روند.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نشست خود با ولادیمیر پادرینو لوپز، همتای ونزوئلایی خود گفت، جنگنده‌های روسی به توقف‌های خود در ونزوئلا ادامه خواهند داد و کشتی‌های این کشور نیز در راستای همکاری‌های نظامی دوجانبه با ونزوئلا، در بندرهای آن توقف خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پادرینو لوپز نیز اظهار کرد، کاراکاس امیدوار است که مسکو به مدرن‌سازی تسلیحاتی که پیش از این برای ونزوئلا تامین کرده است، کمک کند.

 

وزیر دفاع ونزوئلا در این گفت‌وگو اظهار کرد: طی مذاکرات روسای جمهور ما (ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا)، دو طرف درخصوص مسائل نظامی بسیاری به ویژه تقویت همکاری‌ها در نگهداری تجهیزاتی که روسیه برای کشورمان تامین کرده، صحبت کردند که شامل سیستم‌های زمینی و هوایی می‌شوند. ما درخصوص نیاز به‌روزرسانی این سیستم‌ها توافق کردیم.

پادرینو لوپز یادآور شد که به عنوان یکی از اعضای هیئتی به سرپرستی مادورو به مسکو سفر کرده و دیدارش با شویگو از پیش برنامه‌ریزی شده نبوده است.

مادورو و پوتین روز چهارشنبه و طی دیدار کاری رییس جمهور ونزوئلا از مسکو درباره روابط ونزوئلا و روسیه گفت‌وگو کردند.

ونزوئلا در سال‌های اخیر سیستم تسلیحاتی گسترده‌ای را شامل سامانه موشکی S-300، جنگنده‌های سوخو، سامانه موشکی تور، هلیکوپترهای میل، سامانه موشکی باک و موشک‌اندازهای اسمرچ و گراد از روسیه خریداری کرده است.

روسیه در سال 2008 و در میانه تنش‌ها با آمریکا پس از جنگ با گرجستان، بمب‌افکن‌های استراتژیک توپولف 160 و یک ناو را روانه ونزوئلا کرد.

روابط روسیه و آمریکا در حال حاضر بر سر مساله اوکراین، جنگ سوریه و ادعای مداخله مسکو در انتخابات 2016 آمریکا با کاهش چشم‌گیری روبه‌رو است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر