بازدید 1941
۱

دانشگاه آزاد به دنبال جداسازی پژوهش از فناوری است

کد خبر: ۸۵۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 07 December 2018

طهرانچی گفت: باید حلقه تجاری سازی را بوجود آوریم و در دانشگاه آزاد آموزش و پژوهش را از فناوری جدا کنیم تا به رشد برسیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاحیه دومین دوره از مسابقات آسیایی ربوکاپ که در جزیره کیش درحال برگزاری است با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: افتخار است که امروز در این محیط دانشجویی حضور دارم.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اهمیت دانشگاه گفت: هنگامی که دانشگاه درک شور بوجود آمد جوانانی با ذهن قوی ساخت زیرا این دانشگاه‌ها تئوری و با آموزش قوی بوده است.
مدارس به جوانان پشت میزنشینی آموخته است

وی ادامه داد: مدارس ما پشت میزی را آموزش می‌دهند و نتیجه آن می‌شود جوانانی که فقط پشت میز نشینی را بلد هستند و اگر به دنبال تغییرات هستیم باید به ۳‌۰ سال پیش بازگردیم.

طهرانچی با بیان اینکه در مفاهیم نوآوری دچار مشکل شده‌ایم، گفت: ما فناوری را با صنعت و تکنیک همانند پنداشته‌ایم اما صنعت گل مصنوعی و فناوری گل طبیعی است.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: فناوری جان دارد و هر روز درحال تغییر است اما صنعت تغییری ندارد، روزی که پیمان وارد کشور شد تا روزی که از بین رفت به همان صورت باقی ماند.

آموزش ما فناوری ندارد

وی با بیان اینکه آموزش ما فناوری ندارد، اظهار کرد: آموزش‌های ما تغییر نداشتند و به همان صورت باقی ماندند.

طهرانچی با اشاره به ربوکاپ اظهار کرد: شناخت هوش مصنوعی و آموزش دانش جدیدی به کمک ربات انجام می‌شود و چارچوب پشت میز نشستی را ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: آموزش فناوری از دل همین مسابقات بیرون می‌آید و نگاه فناورانه در کلیات آموزش عالی نزدیک کردن جوان با استعداد ایرانی به فناوری است.

وی با اشاره فناوری ربوکاپ گفت: اگر پرورش جوانان فناور به درستی انجام نشود و آنها را به بازار نرسانیم رشد نخواهند داشت.

طهرانچی درباره تجاری سازی محصولات ربوکاپ گفت: باید حلقه تجاری سازی را بوجود آوریم و در دانشگاه آزاد آموزش و پژوهش را از فناوری جدا کنیم تا به رشد برسیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یکی جلوی طهرانچی رو بگیره . بد داره تخت گاز میره و هر روز شعار جدیدی رو مطرح میکنه .سال 1404 اولویت اول ایرانیها دانشگاه ازاد خواهد شد و ................
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر