بازدید 3690

بازنگری بیش از ۸ هزار عنوان درسی دانشگاهی

کد خبر: ۸۵۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 05 December 2018

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از هشت هزار عنوان درسی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تجدید و بازنگری شد.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی شامگاه سه شنبه در شورای اداری شهرستان سمنان در دانشگاه این شهر افزود: نمی شود روی رشته های سنتی متمرکز شد و باید به علوم و رشته های جدید توجه شود.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به کم شدن متقاضیان ورود به دانشگاه برخی ظرفیت ها خالی است.

غلامی افزود: در این راستا در یکسال گذشته برنامه ساماندهی آموزش عالی در قالب استانی طراحی و مشخص شد که هر استان باید چه میزان پذیرش دانشجو داشته باشد.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به زودی دستورالعمل مذکور برای اجرا ابلاغ می شود.

تاکید بر ارتباط دانشگاه با صنعت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت تاکید کرد و گفت: طرح گذراندن دوره خدمت سربازی در صنعت برای دانش آموختگان دوره دکتری تدوین و اجرایی می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح مهارت افزایی دانشجویان در دستور کار است، تصریح کرد: تفاهم نامه ای با وزارت نفت امضا شده که از توان علمی دانشجویان و استادان دانشگاه برای اکتشاف نفت و گاز و استخراج میعانات استفاده شود.

وی ادامه داد: 43 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد و به تدریج از آن شرکت های دانش بنیان استخراج می شود؛ توجه به این شرکت ها نیاز کشور را به محصولات وارداتی کمتر و در عین حال اشتغالزایی ایجاد می کند.

وعده بدون عمل ممنوع

غلامی گفت: پیش از این سفر استانی، رییس جمهور به تمامی وزیران گفت که حرف و وعده ای بدون برنامه به مردم ندهند.
وی ادامه داد: دکتر روحانی توصیه کرد که از کلنگ زدن طرح ها خودداری شود چرا که کلنگ زنی وعده نسیه است و طرح های نقد یعنی افتتاح و بهره برداری ها را اطلاع رسانی کنیم.

سال آینده سال صرفه جویی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دولت امسال با مشکلات زیادی با توجه مسائل داخلی و بین المللی دست و پنجه نرم کرد، گفت: بسیاری از مسائلی که ممکن بود بحرانی شود مدیریت شد اما این به این معنی نیست که تمام مشکلات حل شده است.

وی ادامه داد: دشمنان انتظار داشتند که با کارشکنی خود ایران اسلامی به مشکلات جدی مواجه شود، اما دولت با اقتدار و تحت رهبری مقام معظم رهبری مسائل را مدیریت کرد.

وی در خصوص بودجه سال آینده نیز گفت: در بودجه سال آینده به قشر حقوق بگیر توجه زیادی شده و در عین حال تکمیل طرح های عمرانی در دستور کار است.

به گفته غلامی، برای کاهش درآمد حاصل از فروش نفت در لایحه بودجه تمهیداتی اندیشیده شده تا کشور با مشکل مالی روبرو نشود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: با چکش کاری لایحه بودجه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سال پیش رو سال صرفه جویی و به هدف رساندن طرح ها خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار