بازدید 54236

دستمزدهای یک میلیاردی برای دو بازیگر سینمای ایران / گران‌ترین بازیگر زن، 350 میلیون تومان

یکی از بازیگران کمدی سینمای ایران دستمزد دویست میلیونی به علاوه درصد فروش یا یک میلیاردی را طلب می‌کند که با توجه به ظرفیت این بازیگر ظاهراً معامله‌ای مقرون به صرفه است. این بازیگر این روزها به شدت گزیده‌کار شده و با توجه به ارزش برند خود، صرفاً پیشنهادهایی را می‌پذیرد که مطمئن باشد فروش بالایی داشته باشد و اعتبار برندش به خطر نیفتد.
کد خبر: ۸۵۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 04 December 2018

دستمزدهای یک میلیاردی برای دو بازیگر سینمای ایران / گران‌ترین بازیگر زن، 350 میلیون تومانپس از بررسی سطح دستمزد بازیگر توسط «تابناک»، مشخص شد دستمزد دو تن از بازیگران مرد سینمای ایران یک میلیارد تومان است اما گران‌ترین بازیگر زن، کمتر از چهارصد میلیون دستمزد می‌گیرد؛ دستمزدهایی که تولید فیلم سینمایی را برای بسیاری از کارگردان‌ها با چالش‌های جدی مواجه ساخته و اغلب کارگردان‌های باسابقه به سراغ یک یا دو بازیگر شناخته شده و گروهی از بازیگران کمتر شناخته یا نابازیگران می روند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از افزایش قیمت ارز، بیشترین میزان تورم را در دستمزدهای بازیگران سینما می‌توان مشاهده کرد؛ اما نه همه بازیگران و نه برای همه پروژه‌های سینمایی.

«تابناک» مهرماه سال 1396 خبر داد، یکی از کمدین‌های سینمای ایران که پیش از این دستمزد نیم میلیاردی دریافت کرده بود، اکنون با اوج گیری سینمای کمدی و افت چشمگیر فروش آثار اجتماعی، با پیشنهاد یک میلیاردی مواجه شده و پیگیری‌های تازه نشان داده، نه تنها دستمزد یک میلیاردی پرداخت می‌شود، بلکه سطح کلی دستمزدها نیز افزایش یافته است.

با افزایش چشمگیر اقبال عمومی نسبت به فیلم‌های کمدی، دستمزد کمدین‌های مشهور رو به فزونی گذاشته و یکی از بازیگران کمدی سینمای ایران، دستمزد دویست میلیونی به علاوه درصد فروش یا یک میلیاردی را طلب می‌کند که با توجه به ظرفیت این بازیگر، ظاهراً معامله‌ای مقرون به صرفه است. این بازیگر این روزها به شدت گزیده‌کار شده و با توجه به ارزش برند خود، صرفاً پیشنهادهایی را می‌پذیرد که مطمئن باشد فروش بالایی داشته باشد و اعتبار برندش به خطر نیفتد.

دستمزدهای یک میلیاردی برای دو بازیگر سینمای ایران / گران‌ترین بازیگر زن، 350 میلیون تومان

بازیگر دیگری که با همین استراتژی حرفه‌ای فعالیت می‌کند، یکی از بازیگر چشم سبز نه چندان با استعداد است که او درصد فروش نیز نمی‌گیرد و صرفاً دستمزد یک میلیارد تومانی طلب می‌کند. این بازیگر نشان در فیلم‌هایی که تنها ستاره فیلم بوده، نفروخته اما در کنار بازیگران کمدی دیگر می‌فروشد و به همین دلیل، علاوه بر سناریو بر روی ترکیب بازیگران نیز تأکید دارد و در صورتی که ترکیب بازیگران نتواند به فروش فیلم منتهی شود، او با دستمزد یک میلیاردی نیز حاضر به پذیرش پروژه نیست.

یک بازیگر جوان دیگر که جزو استعدادهای فوق العاده سینمای ایران محسوب می‌شود نیز پس از فروش بالای فیلم‌های اخیرش، سطح دستمزدش را بالا برده و 700 میلیون طلب می‌کند. این موارد از سوی برخی تهیه کنندگان که به این بازیگران پیشنهاد دادند، مورد تأیید قرار گرفته و مجموع ارقام مورد اشاره، برآمده از جمع بندی «تابناک» از رقم‌هایی است که این بازیگر به تهیه کنندگان اعلام کرده‌اند؛ دستمزدهایی که جایی برای چانه زدن ندارد.

دستمزدهای یک میلیاردی برای دو بازیگر سینمای ایران / گران‌ترین بازیگر زن، 350 میلیون تومان

در میان بازیگران، سطح دستمزد پایین تر و رویکرد در پرداخت نیز متفاوت است. گران ترین بازیگر زن سینمای ایران 350 میلیون تومان دستمزد طلب می‌کند و این رقم برای چهره‌های سینمای ایران 300 تا 200 میلیون تومان است. با توجه به اینکه ثابت شده، حضور یک بازیگر زن به خودیِ خود نمی‌تواند ضامنی برای بازگشت اصل سرمایه و سوددهی یک فیلم باشد، تهیه کنندگان در حال حاضر دستمزدی بیش از این پرداخت نمی‌کنند و بازیگران زن سینما نیز در رقابت برای نقش‌های بهتر، حاضرند تخفیف‌های بسیار قابل توجهی برای فیلم‌های مختلف پرداخت کنند.

به عنوان نمونه قاعدتاً با پیشنهاد کارگردانی چون اصغر فرهادی، اغلب بازیگران سینما حتی حاضرند، مجانی در پروژه او بازی کنند، چون می‌دانند این اتفاق برای آنها اعتبار حرفه‌ای می‌آورند و دستمزدهایشان را در سایر پروژه ‌ها به شدت بالا می‌برد. همین قاعده برای بازیگران مرد سینمای ایران نیز صادق است و برخی بازیگران مرد نیز حاضرند با دستمزدی بسیار پایین‌تر از دستمزد استانداردی که اعلام می‌کنند، در پروژه چهره‌‎هایی چون فرهادی نقش آفرینی کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

این وضعیت باعث شده بسیاری از کارگردان‌ها برای پروژه‌هایی که در جشنواره ملی فیلم فجر رونمایی می‌شود، از یک تا سه بازیگر چهره استفاده کرده باشند و سایر ترکیب بازیگران‌شان از میان بازیگران ارزان‌تر و یا از میان نابازیگران باشند؛ نابازیگرانی بعضاً یا به صورت شخصی یا به واسطه موقعیت‌شان می‌توانند در پروژه‌ها نیز سرمایه گذاری داشته باشند و چه بسا از برخی بازیگران شناخته شده ی سینمای ایران نیز حضور درخشان‌تری بر روی پرده نقره‌ای داشته باشند و به ستاره‌های تازه سینمیا ایران بدل شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۸
چقدر بی عدالتی شرکت نفت به کارمندانش بالاترین حقوق رو میده و بعد ۵۰۰ میلیون هم بهشون میده و بازنشسته میشوند و حقوق بازنشستگی هم ده پانزده میلیون غیر از امکانات تفریحی مسافرت درمان واقعا آیا همه مردم در یک کشور زندگی نمیکنند
پاسخ ها
امیرهوشنگ نورا
| Oman |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
سلام
هر کس این دروغ ها را به شما گفته است، قصد داشته است دل شما را بسوزاند، ممکن است برخی مدیران ارشد شرکت نفت چنین پاداش ها و امکاناتی گرفته باشند، ولی این شامل بقیه پرسنل شرکت نفت یا هیچ شرکت و سازمان دولتی دیگری نشده، نمی شود و احتمالاً هرکز نخواهد شد، می دانید چرا؟ زیرا آنها فقط وظیفه خود را انجام می دهد
و من ا... التوفیق
معلمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
کاش من هم یک ...بودم
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
میشه بگی این آمارها رو از کجا اوردی؟
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
در این مملکت بعضی ها خونشون از خون مردم رنگین تره
سجاد
| Germany |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اولا این خبر چه ربطی به نفت داشت. ثانیا پدر من افسر نیروی انتظامی بود، خودم تو شرکت نفت تو اهواز کار میکنم، ای کاش امکانات درمانی و تفریحی شرکت نفت در حد نیروی انتظامی بود. البته امیدوارم شما نفت رو با پتروشیمی اشتباه نگرفته باشید.
باخبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
من یکبار به مجتمع مسکونی وزارت نفت (شرکت گاز)تو شهرمون سر زدم دقیقا حرف شما درسته هرکدام دو ماشین یکی شاسی بلند گران قیمت خارجی یکی هم ال نود برای کارهای روزمره
hassan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
دوست عزیز نمیدونم این امار رو از کجا در اوردی یا شاید این مزایایی که گفتی شامل حال مدیران ارشد شرکت های نفت و گاز بشود .
باید بعرض برسنوم بنده ده ساله در شرکت نفت کار میکنم همچنین مزایایی نداشته و ندارم الان قریب به یکساله که حقوقمون رو ندادن و هیچ مسءولی حاضر به پاسخگویی نیست

اواز دهل از دور خوشه هم وطن ....
چرا بازیگران مالیات نمی دهند؟
تو این شرایط هرکسی سینما برود و پول حدر این فیلم های مستهجن بدهد خیانت کرده است
پاسخ ها
محمذ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
مستهجن؟
عجب
خداییش مملکته گل و بلبله
دکتراش راست راست بیکار می چرخه یه بازیگر که با اتکا به همین مردم اعتباری کسب کرده دم درآورده. اینها ثروتشونو از این مملکت در میارن و اعتبارشون را هم همینطور بعد میرن از کانادا تابعیت می گیرند. اصلا" کدوم مردمی فیلمهای اینها را نگاه می کنند؟
من کاری با بخش خصوصی ندارم اما دادن چنین دستمزدهایی به بازیگران دیالوگ خوان تلوزیون ظلم به مردم است این فیلمهای درپیتی با ان بازیهای مزخرف ساخته نشود به مراتب بهتر از آن است که بیت المال مردم ایران به این افراد داده شود متاسفانه تلوزیون بودجه را می بلعد و توان جذب مخاطب هم ندارد نباید بیشتر از حقوق کارمندی به این افراد داده شود
بازی های ضعیف بازیگران
دستمزدهای بالای بازیگران
تماشاچیان بیکار
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بااون فیلمهای درپیتی تماشاچی کجابود
عزیز من برو اول به رانت خواران و چپاولگران هزاران میلیاردی گیر بده بعد بیا سراغ اینها ... متن رو ول کردی چسبیدی به حاشیه ... برو سراغ نفرات فلان نهاد نظامی امنیتی و فلان ارگان حکومتی ، ببین اونها پولهای بیت المال رو چطور تاراج میکنن ...
در مورد بازیگران ، اینها حداقل یه هنری دارن که مردم رو بخندونن ، دمشون گرم ... ضمن اینکه بعد از سالها مشقت به این درجه از بازیگری رسیدن .. شما برو زندگی رضا عطاران یا نوید محمدزاده رو مطالعه کن ببین چه سختی هایی کشیدن تا به این درجه از محبوبیت رسیدن ... والا دستمزد میلیاردی حقشونه .. ضمن اینکه بخش خصوصیه ، بازارش میطلبه ، پس تهیه کننده میاد سرمایه گذاری میکنه و سود میبره ....
رانت خوار که نیست بدون زحمت و دردسر بیاد بیت المال رو غارت کنه ... برو سراغ رانت خوارهای بزرگ ، البته اگه جراتش رو داری ...
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
دمت گرم
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
درود برشما گل گفتی، واقعا
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
با اصل حرفت موافقم كه دوستان متن را ول كردن چسبيدن به حاشيه. اما اونجا كه گفتي بازيگرها خيلي سختي كشيدن مثلا براي همين دو نفر بگو چه سختي هايي كشيدن تا ما هم بدونيم.
چرا مالیات نمیدن
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
هر وقت نهادهای گردن کلفت مالیات دادند اینها هم خواهند داد
اون بازیگر یه میلیاردی اسمشو بگم؟
رضا عطاران
این مربوط به بخش خصوصیه. رانت که ندارند . ستاره هستند.
هر کسی در حد توانش داره از بیت المال می بره.. اینها هم به یه نحوی...
به به ما سر ی میلیون صب تا شب جون بکنیم....اینا
به نظر من سینمای ایران تعطیل کنن به جاش فیلمای خوب و روز خارجی رو دوبله کنن با اساتید دوبله ودرسینماها اکران کنن خدا رو شکر از بایت کپی رایتم خیالمون راحته چون عضو اون کنوانسیون نیستیم باور کنید مردم هیچی از دست نمیدن با تعطیلی سینما از بس که فیلما دوزاری و مزخرفه
اينا بيخود بزرگ شده اند دعوت به كار نشند . تا حالشان جا بياد افراد زياده .
کارگران وکارمندان کشورزحمت می کشنددرعوض مجریان وهنرپیشه های تلویزیون وسینما وفوتبالیست‌هالذت می برند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر