بازدید 14991
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

اگر مردم می‌بینند کالایی گران است، نخرند/ چسبندگی قیمت‌ها مانع از کاهش قیمت کالا‌ها می‌شود

در حالی که قیمت دلار از پس ریزش یک هفته ای به کانال 11 هزار تومان بازگشته، هنوز بازار کالاهای مرتبط با دلار تغییر خاصی نیافته و در حالی که جامعه انتظار ریزش قیمت ها را دارد، همچنان بازار در برابر آن مقاومت نشان می دهد و هنوز اثری از افت قیمت ها نیست.
کد خبر: ۸۵۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 04 December 2018

اگر مردم می‌بینند کالایی گران است، نخرند/ چسبندگی قیمت‌ها مانع از کاهش قیمت کالا‌ها می‌شود در حالی که قیمت دلار از پس ریزش یک هفته ای به کانال 11 هزار تومان بازگشته، هنوز بازار کالاهای مرتبط با دلار تغییر خاصی نیافته و در حالی که جامعه انتظار ریزش قیمت ها را دارد، همچنان بازار در برابر آن مقاومت نشان می دهد و هنوز اثری از افت قیمت ها نیست.

به گزارش «تابناک»؛ دلایل مختلفی برای عدم ریزش قیمت کالاها گفته می شود؛ از جمله فروشندگان و تولیدکنندگان دو دلیل عمده برای این رخداد عنوان می کنند. برخی بر این باورند که این ریزش قیمت دلار، موقتی است و احتمال می دهند، در روزهای آینده بار دیگر قیمت ها افزایش پیدا کند. به همین دلیل از کاهش قیمت کالاهایشان خودداری می کنند.

برخی دیگر نیز بر این باورند وقتی در ایران کالایی گران شد، دیگر ارزان نمی شود، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد و یا رقابت جدیدی در بازار ایجاد شود. در غیر این صورت، هیچ کالایی ریزش قیمت نخواهد داشت و اگر هم داشته باشد، باز حدود 80 درصد از ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

محمد حسن نژاد در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: افزایش قیمت کالاها با افزایش قیمت دلار و عدم کاهش قیمت اقلام با کاهش قیمت دلار مربوط به دو مقوله اقتصادی است که بخصوص در کشورهایی مانند ایران، بیش از هر جای دیگری مورد استفاده دارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مقوله اول در اقتصاد به چسبندگی قیمت معروف است؛ برای مثال شاید کارمندی ارتقای شغلی بگیرد و به عنوان مدیر معرفی شود. با افزایش درآمد، کل سبک زندگی این فرد و حتی مارک لباس و نوع غذایش تغییر پیدا می کند؛ اما اگر مدیری برکنار شود و دوباره به کارمندی بازگردد، آن سبک زندگی چسبندگی پیدا می کند و خرج و مخارج فرد سر جای خود خواهد ماند.

وی گفت: قیمت ها نیز چنین شرایطی را دارند. زمانی که بالا رفت پایین نمی آید. این موضوع در اقتصاد ایران کاملا بررسی شده است و زمانی که عوامل افزایش قیمت ها تعدیل پیدا می کند، در 80 درصد مواقع بیش از 20 درصد قیمت ها کاهش نمی یابد و اصطلاحا قیمت ها به کالا چسبیده می شود.

حسن نژاد ادامه داد: اما بحث دیگر مربوط به انتظارات و جو روانی جامعه است. شاید در شرایط فعلی مردم تصور می کنند که پایین آمدن قیمت ارز موقتی است و واقعی نشده و به همین دلیل قیمت ها را کاهش نمی دهند.

این نماینده مجلس در خصوص موضوع نظارت و کنترل قیمت ها توسط حاکمیت نیز گفت: کنترل بازار هم حالت های مختلفی دارد. زمانی است که کالایی با سوبسید دولتی عرضه می شود که در این صورت، باید از سوی دولت نظارت کامل بر آن شود؛ مانند کالاهایی از قبیل لبنیات و یا برخی دیگر از کالاهای اساسی که شامل این مقوله می شود؛ اما کالاهایی هستند که ربطی به سوبسید و یا کمک دولتی ندارد. فردی رفته لباسی را با 100 هزا تومان خریداری کرده است و می خواهد با 500 هزار تومان بفروشد و می گوید مال من است و هر قیمتی می خواهم می فروشم. اگر گران است، نخرید.

بنابراین، اگر دولت کمکی برای خرید این اقلام نکرده باشد، نمی تواند برای آن هم قیمت تعیین کند. اینها کالاهای اساسی نیست که دولت روی آن نظارت داشته باشد. هیچ کس نمی تواند به یک نفر بگوید کالایی را با چه قیمتی بفروشد. اگر مردم می بینند کالایی گران است، نخرند. ما کشور کمونیستی نیستیم که برای هر چیزی قیمتی تعیین کنیم، الان کت و شلوار در باب همایون 400 هزار تومان می فروشند و همان را در شمیران به 4 میلیون تومان به فروش می رسانند و این خود بازار است که قیمت ها را تعیین می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۱۰
کاش مردم ما در این شرایط فقط درصد کمی مانند مردم سایر کشورها رفتار میکردند. اونوقت این مسائل هم نبود.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
قابل توجه فروشندگان


نترسید از فروش کالاتان


برای خریدن کالاها در زمان کمبود و گرانی ما همه باهم واز هم سبقت میگیریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
چرا چرت میگید. مگه کالای تجملی میخوایم بخریم که میگید نخرید. یخچالم وقتی خراب شده نخرم بمونم ببینم ارزون نیشه؟ تو یخدون ماست بزارم؟ ی مرفه ی شده نماینده فک کرده مردم عادی مثل خودشن که نگران نوع مبله خونشه که با مد عوض کنه. من فگر ضروریات زندگیمم. مواد غذایینخرم؟ تا کی؟ گرسنگی بچمو ببینم تا کی؟ شما بی زحمت مرزها رو باز کن تا قیمت رو بازار خودش تو رقابت پیدا کنه. مرزها رو بستین انحصار وارداتم دست خودتونه بعد میگید بازار خودش قیمتو پیدا کنه.
سبوس برنج شمال
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
شما خجالت نمی کشید








به خورد این مردم فلک زده گوشت خر و الاغ میفروشید؟
دقیقا مثل خودرو! مثلا مردم کاری کردند که قیمت خودرو الان این است و هیچ ربطی به خودرو ساز ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
چه قدر ساده ای!چرا این چند سال اینجوری نشده. دولت دستش توی جیب مردمه و هر موقع کم میاره نقدینگی و ریال رو بی ارزش میکنه.دلار که شد 8000 تومان دولت از مردم 10500 میخرید.مردم هیچ کارن.جلوی عرضه که گرفته بشه تقاضا زیاد میشه
والا من گوشت نمی خرم سبزی نمی خرم برنج نی خرم

خرم میوه نمی خرم ماست نمی خرم بازهم ۱۰ برج حقوقم‌تمام می شود
حالا دیگر چه باید بکنم چه مانده که دیگر نخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
پس چرا ما مشکلی نداریم تا این تاریخ ۱۰ روزه؟
ناشناس
| United States |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
خوب شما لابد حقوقت بالاست عزیزم
قیمت کالا ها را موقعی که دلار 11 هزار توامن بود می شود به دست آرود. بیشتر از آن گرانفروشی است. این فرمول بسیار ساده است. بعد از برخورد قاطع قوه قضاییه با گران فروشان، موجب امید در مردم خواهد شد.
این چه حرف مزخرفیه که ایشان میزنند .
همه چیز گران شده و چطور نخرند ؟
پس چه بخورند و چه بپوشند ؟
مردم خسته شدند از بیکاری و گرانی و تورم و فقر و فساد و دروغ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
دولت اجازه ی ورود ماشین وکالاهای با کیفیت رو بده مردم اگه به تولیدات مزخرف وگردن داخلی نگاه کردن
ناشناس
| Australia |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
تحمل مردم استانه داره
متعجبم از این کارشناس ؟!! دلیل اصلی سیاست پیمان ارزی دولت است که قطعا یک سیاست موقت است و این سیاست در طول دهه های گذشته هم شکست خورده است زیرا در این سیاست مادلات بازار توسط بازار تعیین نمی وشد و توسط دولت است و هیچ دولتی نمی تواند همواره این مقوله را حفظ کند . تنها راه حل مذاکره با امریکا است که دیر یا زدو اتفاق می فاتد ولی تا ان زمان دلار نرخ واقعی 18 هزارتمانی خود را نمی توان نشاندهد در ایران ولی در خلیج فارس میتوان دلار را به 16 هزارتومان فروخت کاری که دولت برای صادرکنندگان با ایجاد پیمان ارزی محدود کرده است و تیشه به ریشه صادرات میزند
ای کاش این آقایان مسبب گرانی و رنج مردم سکوت اختیار می کردند و نمک بر زخمی که بر مردم وارد کرده اند نمی پاشیدند.
کجا هستند آنان که می گفتند قیمت ارز واقعی بشود کشور بهشت برین می شود و ایرانی سرور دنیا؟
من دارویی مصرف میکنم که قیمت آن به شدت بالا رفته .شیر و لبنیات و میوه جطور؟ طی چند ماه اخیر گوشت نخریدم با توجه به قیمت بالا.
میوه فروشی سر کوچه داریم که میوه و سبزی داره.من که فقط کدو و شلغم میتونم بخرم.
بقیه هم میان و معترض میشن به قیمت بالا یا اگه مجبور بشوند دونه دوته میخرند.
نابغه ! گوشت گران است نخریم ! شر گران است نخریم ! برنج گران است نخریم ! گندم گران است نخریم ! نخبه آب هم گران است نمی توانیم بخریم که فتوسنتز کنیم که زنده بمانیم و به شما آقازاده ها بخندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
والله این گوشتها و برنجها برای بدن ضرر دارد نخورید یا کم بخورید نان و لبنیات و گیاه خواری با توجه به سبک زندگی امروز بهترین گزینه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
حالا نه اینکه میوه و سبزی خیلی ارزون مونده!!! لبنیات هم که سرآمد همه ست و هر روز قیمتش آدمو غافلگیر می کنه.
اگه ملت بخوان چیزی که گرونه نخرن دقیقا الان چی میتونن بخرن؟ مگه چیزی قیمت مناسبم مونده که بخرن؟
تا دیروز می گفتید حبابه
الان می گید چسبندگی
در هر دو حالت هم مقصر مردم هستند که کالا می خرند
گندشو در اوردید خون ملت را تو شیشه کردید....حالا میگید نخرید...
نخرند که نشد حرف عزیز بزرگوار پس شما بعنوان نماینده این مردم چه حرکت انقلابی میخواهی انجام دهید نظارت درست وقیمت گذاری تمام کالا ها واطلاع به مردم از رسانه های عمومی یکی از این کارها است یا علی ..............................
خلاقیت کاری نداری کار را به مردم واگذار میکنی.
ما تحریم. نتیجتا فروشنده نمی فروشد. درنتیجه کارخانه تولید نمی کند. و نهایتا بیکار کارکنان کارخانه.
بهتر است به تولید کننده پخش کننده. و حتی مصرف کننده کمی آموزش داده شود و نه اینچنین حرف های ناپخته گفته شود
کت وشلوار را مثال زدید وتفاوت قیمت. در باب همایون. وشمیران. همین تفاوت قیمت مشکل اصلی است آقای نماینده!!! سیزده سال در این مملکت فراز
و نشیب اقتصادی زیادی پیش آمد اما قیمت خودکار پنج ریال همچنان باقی ماند خاطرتان هست آقای نماینده یا سننتان قد نمی دهد!!! بعد بفرمایید نخریم چی بخوریم
به نظر شما میشه برای سفره خانوار نان نخریم ؟
میشه برنج نخریم ؟
میشه غذا بدون رُب پخت ؟
میشه صبحانه فقط آب جوش بخوریم ؟
میشه برای میهمان غذا یا میوه نخریم ؟
میشه ..... ؟؟؟؟؟

مردم را به کمپین های نخود سیاه دعوت نکنید.
عجب نایب ریسی آنهم کمیسیون اقتصاد ؟ پس اگر اینگونه است شفافیت مالی را مصوب کنید تا دولت هم بر مبنای درآمد واقعی مالیات دریافت نماید ، فقط کافی است یک ماده واحد تصویب شود که گردش پولی بصورت الکترونیکی باشد ،و اسکناسها را بانک مرکزی جمع آوری نماید ؟ همهٔ مردم ایران دارای کارت اعتباری ،و الکترونیکی شوند ؟ آنگاه نه فروشندگان ،و نه پزشکان ،و نه بنگاهای اقتصادی ،و نه کسبهٔ بازار ،و حتی بغال سر کوچه هم گردش مالی شفاف خواهد داشت ،و بر آن مبنا مالیات می پردازد ؟،، از قاچاق ارز ،و کالا ،و مواد مخدر هم جلوگیری میگردد ؟، یقینا در کوتاهترین زمان ممکن فساد در کشور برچیده خواهد شد ،زیرا امل فساد همین اسکناسهای دست مردم ،و داخل بانکها میباشد ؟،،
پاسخ ها
علوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
احسنت بر شما .عزیزم بستر انجام این کار هست ولی رانت خواران و دلالان مانع از انجام آن هستند
چون اساسا قیمت دلار کاهش نیافته است و دلار به صورت دستوری است
آفرين بر اين نماينده با اين نظرات گوهربار مواظت خودتان باشيد زياد اينچنين مشكلات را حل نكنيد ممكن است از نظرات شما كشورهاي دشمن براي بهبود اقتصادشان استفاده كنند.
دقیقا مثل ونزوئلا. متاسفم.
خداوکیلی یکبار هم که شده بجای حرف زدن برای مردم به آنان خدمت کنید. حرف زدن به هیچ دردی نمیخوره.
تکلیف خرید خونه و کرایه خونه چی میشه پس؟
خودرو گرانه نخرید تا ارزان شود در حالی که هر روز روی قیمت ان رفته و کسانی که ثبت نام کردند معلوم نیست خودرو دریافت خواهند کرد یا خیر؟
در ساختمان طرف باید ساختمان را که ارزان پیش فروش کرده در این بازار وحشتناک تحویل دهد ان وقت صبر کند یا خسارت دیرتحویل بدهد؟
ام دی اف و کارهای چوب نکند و صبر کند تا قیمت بیاید پایین در حالی که هر روز قیمت صفحات چوب و ام دی اف گران شده؟
فعلا شعاری همه توصیه می کنند منتهی خودشان را جای مردم اگر بگذارند چه میکنند؟
یکی به این عزیز بگه شما هم نمی خری یا حرف میزنی برای بقیه ملت
مردم مرغ نخرند.گوشت نحرند.گوجه نخرند.میوه نحرند.خودرو نخرند.مسکن نخرند.اصلا هیچی نخرند..به جای این حرفها کارخانه ها را دولتی کنید و گران فروشان را دار بزنید..ولی چون تمام کارخانه ها برای خودی هاست نمیشه کاری کرد..
مردم قدرت خرید ارزان را ندارند تا چه برسد به گران
چشم.ما اندر خم قوت لا یموتمون میوندیم شما فکر قیمت کت و شلوار تو باب همایونو شمرونی.چقدرم که دولت واسه کالای اساسی نرخ تعیین میکنه کارخانه ها تبعیت میکنن.مثلا الان چجوریه که رب گوجه چند نرخیه یا شیر یا برنج؟؟کالای اساسی نیستن اینا؟؟من نمیدونم این همه علم لدونی از کجا میاد یهو تو مغز متفکر یه عده ای.برنج هم پسته هست که نخریم.شیر که نخوریم گوشت نخوریم مرغ نخوریم پنیر نخوریم پس ما دقیقا چی زهرمار کنیم که جون داشته باشیم زنده بمونیم؟؟برو اقا بزار بدرد بی درمان خودمون بمیریم ترو به خدا واحد کمتر علمتونو به رخ ملت بکشید این نطقها رو نمودارای اماری شاید جواب بده ولی واسه بدن پر از سوتغذیه ما زیر زیر خط فلاکتها جواب نمیده.
اين يعني تجمع هر چه بيشتر ثروت در نزد قشري محدود از جامعه كه موجب خروج سرمايه هاي كشور توسط آنها ميشود. چرا كه نميدانند با سرمايه هاي باد آورده چه كنند.
میشه یه سوال ازشون از طرف من هم بپرسین؟
چیزی که گرونه رو نخریم ارزونترش وجود داره که بخریم که حداقل خونه خانواده یه شام خیلی خیلی خیلی ارزون درست کنن؟
هر روز کلمات اختراعی جدیدی میبینیم!
نمیدونستیم قیمت ها چسب دارن و چسبنده هستن!
بنظر میرسه این چسبندگی قیمت بیشتر از همه شما نماینده ها رو درگیر کرده! رسما نفستون از جای گرم بلند میشه!
نان هم گران هست، اینقدر مردم نخورند تا بمیرن
اگ دولت اعلام کند با کاهش دلار کالاهای مرتبط باید ارزان شوند وپی گیر باشد حتما ارزان می شود .فقط محدود ه قیمتها را اعلام کند مردم می دانند چکار کنن
اوضاع. بسیار بسیار از اینی که هست بدتر می شود

چون دلار به درد دولت نمی خوره(به خاطر مبادله کالا به کالا)دولتم داره هر چی دلار تو دستش داره روانه بازار می کنه و به همین خاطر قیمتش هی میاد پایین

اما همین مبادله کالا به کالا باعث میشه قیمت اجناس همینجوری هی بره بالا و بالاتر

اگه چین هم با آمریکا همراه شه که احتمالش بالاست اقتصاد کشور تا کمتر از چهار ماه دیگه برشکست میشه و اونوقت باس دو دستی بزنیم تو سرمون
خوب اگه قیمتش مثل سیریش چسبیده بود...سفت سر جاش مونده بود باید چیکار کنن...باز نخرن؟
اگر کالا ضروری بود چی؟؟
خوب؟؟؟
باشه اقای اقتصاد دان شیر نمی خریم پنیر نمی خریم ماست نمی خریم گوشت نمی و.......... الفاتحه
خدا قوت اگر قرار مردم برای همه امور وارد شوند پس چه نیازی به نماینده ووکیل دارند !!!!!!!!!
چطوره اگر می خواهی کالای گرانی دیدیم به شما گزارش دهیم ؟تا شما اعمال قانون کنید .؟اصلا فروشنده را دستگیر می کنیم تحویل شما می دهیم ؟خوبه
پس شما و دستگاه نظارتی عریض و طویلتون چه کاره اند؟
همه ش مردم... ملت.... همسایه ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم.
چشم
سوگند می خورم بجز نان توان خرید هیچ چیز را ندارم
اداره مملکت بعهده ملت است یا دولت اگر ملت است دولت چکاره است این چه حرفی است که این اقای وکیل مجلس می گوید گران است مردم نخرند دولت اگر نمی تواند مملکت را اداره کند کنار بکشد بهتر است تا مردم تکلیف خود را بدانند.ان وقت نمی خرند نمی خورند نمی پوشند لنگ مپوشند ونان خشک می خورند تا اقایان راحت بتوانند به عیش ونوش مشغول گردند گور پدر ملت گشنه بمونند بمیرند هیچ اشکالی ندارد اقایان راحت باشند.
وقتی دولت خودش اجناسی که تحت کنترل اوست همچنان گران میکند مثل نان
قبوض امکانات دولتی و دیگر ارزان نمیکند چه توقعی از ملت دارید
اگر ارز بخاطر سیاست گران شد و اجناس هم رو به رشد رفت مثل خودرو که الان خودرو سه برابر قیمت قبل شده آیا این دست ملت هست یا دولت
وقتی مقام مسئول قبل از گرانی فعلی میاد میگه پراید 20 میلیونی برای ما ضرر هم دارد
و حالا که 35 تا 40 میلیون شده باز همان حرف را میزندو میگوید پراید 35 میلیونی برای ما ضرر هم دارد
آیا این دست ملته
دولت یه قدم بردارد ملت 10 قدم برمیدارد
ملت گوشت و نون نخود لوبیا هم نخرند؟
معنای نظارت را فهمیدیم!!!!! خسته نباشی دلاور تا این حد به قضیه فکر نکرده بودیم
ببین کار به کجا رسیده خود مسئولا میگن قیمت بالا بود نخرید ولی ملت بازم کار خودشون و میکنن
به این نماینده باید گفت مردم نیاز به مایحتاج زندگیشون دارند شما از چند جا حقوق و غیر می گیرید و نمی تونید مشکلات رو هیچ تصور کنید.دولت با شما باهم دست به یکی کردید و اقتصاد رو فلج کردید
نفسش از جای گرم بلند میشه مردم ندارند که بخرند تمام چیزی که میتونن بخرند قوت لا یموته که اونهم گرون هم که باشه مجبورند بخرند
این "اتفاق خاص" که می گید شاید باعث بشه قیمت ها بیاد پایین.
ما میخواییم بدونیم نقش شماها غیر از اضهارنظر چیه تو مملکت
ازکرامات شیخ ما این هست که شیره را خورد و گفت شیرین است.
اگر ما نخریم، نجومی بگیران و سرمایهداران رانتی و آقازاده ها به تعداد وفور هستند که کالاها هر چقدر هم گران باشزد بخرند پس نخریدن ما هیچ‌ تاثیری ندارد. تا وقتی فاصله طبقاتی پر نشود وضع این بدتر می شود.
درست فرمایش کردی .شما که عرضه ندارید کنترل کنید .
باشه آقا! اینو تنهایی گفتی یا از کسی کمک گرفتی؟! ما مردم نمی خریم باشه تا ار گشنگی بمیریم چون همه چی گران شده اونوقت مستولین قراره چکار کنن؟
با سلام
باشه حتما شیر و ماست و ... این چیزا را نمی خریم و به خرید پسته ادامه می دهیم
جناب حسن نژاد کیفتون کوکه و قناری تون هم احتمالا خوب براتون می خونه. اوه منطقه آزاد ماکو چه خبر . خوب اون جا که قیمت ها از هفت دولت آزاده شما زحمت کشیدین نسخه اون جا رو برای سایر مناطق غیر آزاد ایران دادین.
آخه جان جانان یه سر به هایپر مارکت سر کوچتون بزن قیمت ها چسبندگی چیه پرواز کردن رفتن اون بالا بالاها فقط دورجون شما دست از ما بهترون بهش می رسه.
جناب نماینده شیر، روغن، تخم مرغ، شیرخشک بچه و... جزو کالاهای اساسیه به نظرم هایپر تشریف ببرید ببینید چه خبره.
از قدیم خوب گفتن شکم سیر از گرسنه خبر نداره و آواز دهل شنیدن از دور خوش است. علی برکت الله
ببخشید یکی راهنمایی کنه ، گوشت و مرغ ، تخم مرغ ، شامل این کالاها میشن یا نباید بخریم تا چسبش ور بیاد؟
شهريور براي روكش دندان مراجعه كردم گفتن دلار ١٥٥٠٠ روكش حدود ٦٥٠٠٠٠ امروز مراجعه كردم كه دلار تو رنج ١١٠٠٠ گفتن روكش ٧٠٠٠٠٠! با توجه به فروكش كردن نرخ ارز هيچگونه كاهش قيمتي توي كالا محسوس نيست و انگار دست هاي هستن كه دوست ندارن كه قيمت ها كاهش پيدا نمايند و تعزيرات نيز فقط پسنده به جريمه مي كند كه ان هم به جيب دولت مي روند و هيچ تغيير قيمتي براي مردم نداره.
ننیدونم مارو مسخره کردن یا خودشونو!!بارها برای گرانی به حمایت از حقوق مصرف کننده شکایت کردیم اصلا نمیگن خرت به چند من!!!!
کدام ماشین خارجی ارزان شده؟
وانت هیلوکس ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیونی نوبره
بله راه حل خوبیه مسکن نخرید خودرونخرید لوازم خانگی نخرید موادغذایی نخرید پوشاک نخرید لاوازم التجریرنخرید خلاصه هیچی نخرید تا ارزان بشود !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
درامد ماهانه برای مخارج زندگی کافیست و می توان زنده ماند .ولی اگر می
محسن
| Belgium |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
درامد ماهانه برای مخارج کافی است و می توان زنده ماند،ولی اگر می خواهید زندگی کنید،؟ شرمنده بیشتر از این کفاف نمدهد ،شاید زندگی بعدی
آقای محترم. مردم ممکنه خیلی چیزهای غیر ضروری را نخرند ولی دیگه مایحتاجشون راکه نمی تونن بی خیال بشوند. گوشت 70 تومان حداقل ماشین خدا تومان
این حرفها را کسی می گه که عرضه نظارت بر جامعه راداشته باشه نه امثال جنابعالی که تو مجلس نشستید و ماهانه خدا تومان حقوق می گیرید و عین خیالتون نیست
دولت اگر خیلی زرنگ است ارزش پول ملی را بالا ببرد نه قیمت بنزین و ... / با بالا رفتن ارزش پول ملی عملا درآمد دولت از محل فروش بنزین و دیگر خدمات افزایش خواهد یافت یا حداقل باعث کاهش هزینه هایش خواهد شد. این افزایش ارزش پول ملی باید تا جایی افزایش یابد که برای همسایه های ما به صرفه نباشد که بخواهند سوخت را قاچاق کنند و یا با کارت سوخت مردم را محدود کنند. در دنیا با کنترل سود بانکی و ارزش پول ملی و دیگر پارامترها اقتصاد را کنترل می کنند ما هنوز دنبال روش های سنتی و هیاتی هستیم
عجب استدلال غیر منطقی
یک نفر شیر حلال خورده کشف کند که چگونه می شود مردم ایران را متقاعد کرد که با نخریدن اجناس گران و یا خرید فقط در هنگام ضرورت و اضطرار می توان خیلی از مشکلات گرانی را حل کرد و بدون از دست دادن مال به محرومین جامعه صدقه داد. البته خیلی از افراد هم که به این موضوع اعتقاد دارند متاسفانه نا امید و منتظر اقدام بقیه هستند.
آقا کافیه یک ماه هیچ لبنیاتی رو نخریم. مطمئن باشید قیمت درست میشه
چرا ما متحد نیستیم
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ربطی به اتحادنداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
نه داداش شما فکر کردی اینجا فرانسست؟؟ مردم تخم مرغ نخریدن! الان قیمت ۹ تومنه؟؟؟؟ الان ۲۰ تومنه!!!
مگر تو این کشور امروز چیز ارزونی هم پیدا میشود ؟ داداش مردم ناچارند جهت رفع میاز اولیه وواجباتشان به هر قیمتی برای خود وعزیزانشان خرید کنند مثل خدمات پزشکی ودارویر وازمایشگاهی ومواد غذایی والبسه ومیوه وسبزی ونون ولبنیات وپروتئین وگوشت وهزاران کوفت وزهرمار دیگر انهم با وجود داشتن چند نوجوان تحثیل کرده بیکار در هر خانوار ونداشتن شغل ودامدی در طول 6ماه از 12 ماه حالا شما بازهم بگو اگه ،رانه نخرند بک دفه بگو برند وبمیرند ،شما با بی ارزش کزدن ریاب وچند برابر کزدن قیمت ارزهای خارجی از یک "طرف وجانب دیگر سوء مدیرت ودزدر واختلاسه وتحریم های چند وجهی اکار این مردم را ساخته است اگر میتوانید تولید را فعال وعرضه را بالا ببرزد انوقت ارزونز حاکم میشود وپول ملی هم بشرط بیرون کشیدن وجمع کردن ریال های بدون پشتوانه که تند تند چاپ وروانه بازار میکنزد شبه پول هارا جمع کنزد کارا درست میشود
خیلی خوب هست که مسئولین کشور در زمان جنگ که بچه های مردم در جبهه ها پرپر می شدند آقازاده ها در اطریش و آمریکا تحصیل می کردند .حال هم که به ساحل آرامش اقتصادی برای خود و خانواده هایشان رسیده اند می گویند مردم نخرند .متاسفانه مسولین هم دردی با مردم را فقط در روی کاغذ و صحبت های شفاهی بیان می کنند .متاسفانه از مردم استفاده ابزای می کنند .خوب اول از خودتان شروع کنید چرا اموالتان روز به روز بیشتر می شود اگر به شرایط نابسامان اقتصادی ایمان دارید یکبار هم شده از شغلتان استعفا دهید و بگویید که کرسی نمایندگی برآزنده شما نیست .شما از سخنان امام فقط استفاده ابزاری میکنید و بس و ناکارامدی خود را باا بیان صحیت های از رهبری و امام لاپوشانی می کنید.مردم بدبخت برگشته که همیشه در صحنه هستند واین شما وامثال شماید که رول بازی می کنید .آقای نماینده اگر راست می فرمایید اموالی که قبل از نمایندگی داشتید و تا الان حاصل کرده اید برای مردم افشا کنید.این فرهنگ نخیریدن را شما به مردم یاد دادید .شما از بخریدن می کنید آنوقت کلی از اموال بیت المال بخاطر ناکارامدی بعضی از شما به باد می رود .صحبت های آقای ریس جمهور ار در سمنان گوش کنید می فرمایید کلی پول های مردم که موسسات اعتباری از بین رفته بود را ما دادیم .شما اشتباه کردید از اموال بیت المال برای پوشش اشتباهات خود استفاده می کنید .شما موسسات غبر اعتباری را مجوز دادید.برای باز کردن یه ساندویچی در این کشور باید 1000 مسیر ادرای را طی کنید آنوقت آقایون فکر می کنند مردم مظلوم ایران چیزی نمی دانند .
مردم دیگه نخر دونشون پر شده!!!
اونایی که میخرن دارن که میخرن!!!
پس مشکل با نخریدن حل نمیشه...مشکل رو از ریشه حل کنید !!
مردم چند قلم جنس را نخرند؟ وقتی که دو مغازه درکنار هم قیمتهای متفاوت میدهند وفتی که دو فروشنده یک مغازه قیمتهای متفاوت میدهند چکار باید کرد وظیفه دولت با انهمه تشکیلات عریض و طویل چیست؟
شیر پگاه تولید 6 آذر 3500 تومان و تولید 9 آذر 3800 تومان!!!! برای بچه چی بگم؟ بگم عمو محمد گفته چون گرون شده نخر!!! واقعا راست می گید نزارید گرون بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
چطور قیمتها موقع بالا رفتن چسبندگی ندارن و سر میخورن و خیلی راحت بالا میرن ؟
این کارشناس بجای رفع مشکل صورت مسله روپاک میکنن.من با۲۰سال سابقه پتروشیمی و۱۰تومن حقوق کم میارم بخدا هیچ چیز خاصی هم نمیخرم.چرندیات برخی ها تمامی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
چراسانسورکردی سهمیه ای دانشگاه رفتنش رو
مردم موادغذایی نخرند اجاره خانه ندهند کرایه ماشین ندهند انوقت نباید پول اب وبرق وگاز وتلفن وگورستان راهم ندهند احسن که خوب نظارت وراهنمایی کردی مواضب افکار خود وافکار چسبده رانت خواری باشید
این توصیه برای زمانیه که گرانی موقتیه. ولی تجربه نشون داده که هر چی توی این مملکت گرون شد، دیگه ارزون نمیشه. از طرفی دولت هیچ علاقه ای به رفاه اقتصادی مردم نداره،. از تجربه ی شخصی خودم هم بگم که یک لپ تاپ نیاز دارم ولی از همون زمانی که دلار 6000 تومن شد دست نگه داشتم و نخریدم به خیال اینکه ارزون میشه. حالا روزی صد بار خودم رو لعنت میکنم که چرا همون موقع نخریدم چون همون لپ تاپ دو و نیم میلیونی، الان هشت میلیون تومن شده یعنی به قیمت یک پراید مدل پائین !
با نمایندگانی که کار نمی کنند چکار کنیم استاد؟ اگر قراره من نخرم من نخورم من ......................... میشه بگین شماها انجا چکاری می کنید؟
با سلام
رییس محترم 6ماه کالا نخریدم شما بفرمایید تا کی صببر کنیم تنها ما خودمان نیستیم زن و بچه داریم تو را خدا بس کنید این حرفها را.
شما میتوانید نخرید .تا جنسی را به قیمت تمام شده با سود 10 درصد باشد .مثلا مسکن وخودرو .باید به قیمت تمام شده و تعییین قیمت مصالح بکار برده دران و با سود د ه درصد به فروش برسد .مردم غیر از این باشد نخرید .تا جان گران فروش و جان دست درجیب مردم کردن در بیایید ...
احسنت به این مدیریت

معلوم شد چرا الان وضعیتمون این شده
بسیار احسنت نماینده عزیز ما شام و ناهار و صبحانه کیک نمیخوریم
فقط نون و پنیر و ماست میخوریم
مسئولینی مثل این و یا اونکه گفته بود پول فیزیوتراپی نداری محل درد را بمالش و یا باقی مسئولان که با این حرفهای نیش دار نمک به زخم ملت انقلابی و شهید پرور میپاشند لایق برکناری هستند نه پست و میز
بولا این حرف غیر کارشناسی شایسته یک نماینده مجلس نیست بجای اینکه مجلس و دولت دنبال راه حل باشند خیلی راحت می گوید مردم نخرند پس شما برای چه به عنوان نماینده انتخاب شدید برای همین که در مقابل مشکلات اقتصادی راحت بگویید نخرند خوب اینکار دیگر نیازی به مجلس ندارد ثانیا مردم چند چیز را نخرند گوشت ، نان ، برنج میوه ،سبزیجات رب گوجه مرغ ماهی لبنیات پوشاک لوازم زندگی ماشین و..............همه را که نمیشه پس چگونه زندگی کنند یک قلم و دوقلم که نیست پس خیلی راحت و بدون تعارف بگویید بروید بمیرید و زندگی تمام !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نمیدانم بعنوان یک شهروند این حرف را از زبان یک مسئول و نماینده چگونه باور کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اول ارديبهشت خانه ام را فروختم تا خانه ديگري بخرم ، حدود 40 روز طول كشيد تا كل پولمو از خريدار بگيرم. تو اين 40 روز قيمت خانه 50 درصد افزايش پيدا كرد و من به راحتي اب خوردن و به حالت باورنكردني ارزش پول خانه ام كه سالها برايش زحمت كشيده بودم و با پس اندازه و وام جور كرده بودم و خريده بودمش كم شد. تقريبا چيزي در حدود 300 ميليون تومان ارزشش كم شد . يعني الان خانه ام 300 ميليون تومان گرانتر از پولي هست كه رو دستم مونده. اي اقايان مسولين مملكتي ، شما ها كه منادي اسلام هستين كه طبق قوانينش من حق ندارم دست تو جيب كسي كنم و 10 هزار تومان از پولش را بردارم و مي گين حق الناس و حرامه ، تكليف 300 ميليون تومان پوله منه كارمند چي ميشه؟كي از جيبم برداشته؟ تو جيب كي رفته؟ اين ضرر كجا حساب ميشه؟
تابناك اينه ازادي و مردم سالاريتون كه حتي اين كامنت من را كه ده ها بار برات نوشتم را نشان نمي دي؟!!!
کلا مردم چیزی نخرند و نخورند مثلا ما الان سه ماه نه مرغ میخوریم نه گوشت. خب تا کی ؟. معنی نداشتن رو درک میکنید یا نه؟ ما پارسال قشر متوسط بودیم و الان فقیر جامعه.
این نوع نصیحت کردن از جمله راحت ترین نوع مسولیت !!!!! هست. امنیت نیست . خب بیرو نرو. امنیت نیست. چیزی نخر بگذار داخل خانه ات که دزد بزند. گران است . نخر و ....
چقدر اين حرف من رو ياد حرفه اون شخص ميندازه كه مرغ گرون شده بود به جاي راه حل ميگفت مرغ نخوريد به جاش اشكنه بخوريد مگه چي ميشه
مگه قیمت کالای اساسی کنترل و نظارت شده که می فرمایند بقیه کالاها دست دولت نیست که قیمتش کنترل بشه؟ تو این وضعیت اسفبار و گرونی سرسام آور مردم فوقش درحد رفع نیاز می تونن خرید کنن. پس خرید اضافی در کار نیست که باعث تورم بشه. البته مردم عادی، نه امثال ایشون.
به قول یکی از کامنت نویسان بالا، دردی دوا نمی کنند، نمک هم نپاشند.
از نظر مردم خودرو گران است . برق گران است . گاز گران است . لبنیات گران است . مرغ و تخم مرغ گران است . بهای بلیط حملو نقل گران است و بهای مسکن خرید و اجاره گران است . بهای آب گران است . تلفن گران است . خدمات گران است و لوازم یدکی خودرو گران است . هزینه تحصیل دانشگاه و مدرسه گران است . هزینه درمان و دارو و بهداشت گران است . دلار گران است . نفسسسسسسسسسسسسسسسسسسس کشیدن گران است . پدر مردم رو درامده حالا میگید هرچه گران بود نخرید .
محبت گران است . عشق گران است .نیکی به والدین گران است و غم غربت گران است . یک لیوان چای گران است . یک لقمه نون گران است .
پس بنا بر گفته شما هیچ قیمت گذاری نداریم و مردم خودشان بر مبنای نیاز خودشان قیمت تعیین کنند . مثلا اگر فرزندشان مریض شد و حاضر است تمام زندگیش را بدهد برای سلامتی او باید بپردازد چون شماها ناکارامد هستید .
آقاااااااااااااااااااااااااااااااااا یان پس وظیفه دولت چیست ؟
پس این مردم چه کنند ؟ شما چکاره اید ؟
ببخشید اگربناباشد مردم هرچه گران باشدنخرند آیا بهترنیست در این دستگاه های عریض وطویل و... بااون دریافتی غیرمعمولشان راگل (گ باکسره) بگیرید؟
وا... مسؤلینی داریم که حقمونه.
من غیر از خوراکی چیزی دیگه ای نمی تونم بخرم. نه خونه نه ماشین نه وسایل خانگی نه مسافرت نه مهمونی نه سینما
یه چیزی یاد گرفته بنده خدا " چسپندگی قیمت"
این چسبندگی به مقامات و فک و فامیل آنها چسبیده و از خدمت کردن به مردم ایران خسته نمی شوند
به نظر من اگر از این قیمتها استقبال نکنیم امکان کاهش زیاد است . نه اینکه یکجا آذویه چندین ماهو بخریم
داداش منم توصیه میکنم یه نیم ساعت نفس نکش...هوا خیلی آلودست چسبندگی ریه میاره!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی