بازدید 13220

برترین دانشگاه‌های جهان در فیزیک و نجوم را بشناسید

کد خبر: ۸۵۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 02 December 2018

رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل در رشته‌های فیزیک و نجوم را معرفی کرده است.

به گزارش آنا، در فیزیک به مطالعه مکانیک، ماده، انرژی و اجزای اساسی جهان پرداخته می‌شود که شامل ذرات داخل اتم تا نظریه جهان‌های موازی می‌شود. علاقه‌مندان به مطالعه در زیرشاخه‌های فیزیک باید ذهنی کنجکاو و چشمی تیزبین داشته باشند.

نجوم یا ستاره‌شناسی شاخه‌ای از علم است که به مطالعه جهان، ستاره‌ها و سیارات می‌پردازد. ستاره‌شناسان با استفاده از دانش ریاضی و فیزیک نحوه تشکیل جهان هستی و اجسام آسمانی را مورد بررسی قرار می‌دهند. نجوم قدیمی‌ترین علم در طبیعت است.

دانشگاه آکسفورد با امتیاز ۹۱,۸ در آموزش، ۹۹.۵ در تحقیق، ۹۹.۱ در استناد علمی و ۶۷ در درآمد صنعتی، برترین دانشگاه جهان در رشته‌های فیزیک و نجوم است. آکسفورد لقب برترین دانشگاه جهان در رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن را نیز به دوش می‌کشد.

دانشگاه استنفورد با امتیاز ۹۳,۶ در آموزش، ۹۶.۸ در تحقیق، ۹۹.۹ در استناد علمی و ۶۴.۶ در درآمد صنعتی دومین دانشگاه برتر جهان برای تحصیل در رشته‌های فیزیک و نجوم است. استنفورد در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های تایمز هایر اجوکیشن جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

مؤسسه تکنولوژی ماساچوست با کسب امتیاز ۹۱,۹ در آموزش، ۹۲.۷ در تحقیق، ۹۹.۹ در استناد علمی و ۸۷.۶ در درآمد صنعتی سومین دانشگاه برتر جهان برای تحصیل در رشته‌های فیزیک و نجوم است. ام‌آی‌تی همچنین چهارمین دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی تایمز هایر اجوکیشن ۲۰۱۹ است.

مؤسسه تکنولوژی کالیفرنیا که در جایگاه پنجم برترین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد، موفق به کسب امتیاز ۹۴,۵ در آموزش، ۹۷.۲ در تحقیق، ۹۹.۲ در استناد علمی و ۸۸.۲ در درآمد صنعتی شد. کلتک چهارمین دانشگاه برتر جهان برای تحصیل در رشته فیزیک و نجوم است.

دانشگاه هاروارد با امتیاز ۹۰,۱ در آموزش، ۹۸.۴ در تحقیق، ۹۹.۶ در استناد علمی و ۴۸.۷ در درآمد صنعتی پنجمین دانشگاه برتر جهان برای تحصیل در رشته‌های فیزیک و نجوم است. این دانشگاه در جایگاه ششم برترین‌های رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن قرار دارد.

رتبه

دانشگاه

آموزش

تحقیق

استناد علمی

 

درآمد صنعتی

نسبت دانشجوی دختر به پسر

 

۱

دانشگاه آکسفورد

۹۱,۸

۹۹,۵

۹۹,۱

۶۷

۴۶ به ۵۴

۳

دانشگاه استنفورد

۹۳,۶

۹۶,۸

۹۹,۹

۶۴,۶

۴۳ به ۵۷

۴

دانشگاه ام‌آی‌تی

۹۱,۹

۹۲,۷

۹۹,۹

۸۷,۶

۳۸ به ۶۲

۵

دانشگاه کلتک

۹۴,۵

۹۷,۲

۹۹,۲

۸۸,۲

۳۳ به ۶۷

۶

دانشگاه هاروارد

۹۰,۱

۹۸,۴

۹۹,۶

۴۸,۷

۴۸ به ۵۲

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل