بازدید 18603

تنش در جبهه غربی سوریه/ نشانه هایی از احتمال پیشروی ارتش سوریه به سمت جولان اشغالی/ ارتش اسرائیل در آماده باش کامل

پس از حدود دو ماه ثبات نسبی در جنوب غربی سوریه، شامگاه پنجشنبه ارتش اسرائیل حملاتی علیه مواضع ارتش سوریه راه اندازی کرد؛ حملاتی که با واکنش پدافند هوایی ارتش سوریه مواجه شد. برخی از ناظران، حملات ارتش اسرائیل را در راستای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و حامیان آن در جنوب غربی سوریه و مشخصا نواحی اطراف بلندی های جولان ارزیابی کرده اند.
کد خبر: ۸۵۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 01 December 2018

پس از حدود دو ماه ثبات نسبی در جنوب غربی سوریه، شامگاه پنجشنبه ارتش اسرائیل حملاتی علیه مواضع ارتش سوریه راه اندازی کرد؛ حملاتی که با واکنش پدافند هوایی ارتش سوریه مواجه شد.

به گزارش «تابناک» و طبق گزارش پایگاه اسرائیلی «دبکافایل» نیروهای نظامی رژیم اسرائیل ادعا کردند در این حمله گسترده که پنج‌شنبه‌شب و 75 دقیقه با استفاده از موشک‌های سطح به سطح انجام شده است، 15 هدف متعلق به ایران، حزب‌الله و سوریه را در خاک سوریه منهدم کرده‌اند.

طبق ادعای این وب‌سایت اسرائیلی، این عملیات توسط نیروی هوایی اسرائیل صورت نگرفته است، بلکه با استفاده از دو نوع موشک زمین به زمین به نام «لورا» با برد 400 کیلومتر و همچنین موشک هدایت شونده بردکوتاه «تموز» انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش ادعایی، موشک‌های فوق دست‌کم 15 سایت را که اکثراً در اختیار سپاه پاسداران و حزب‌الله بوده‌اند در مناطق وسیعی از ارتفاعات حرمون در شمال سوریه گرفته تا منطقه ازرع، هدف قرار داده‌اند.

طبق گزارش های خبری، این موشک ها حداقل به سمت سه هدف در سوریه پرتاب شد: 1- منطقه الکسوه در جنوب دمشق 2- منطقه الدیماس در مثلث قنیطره، دمشق و درعا 3- منطقه الکناکر واقع در جنوب دمشق؛ همه این اهداف مقرهای نظامی بوده اند.

برخی از ناظران حملات ارتش اسرائیل را در راستای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و حامیان آن در جنوب غربی سوریه و مشخصا نواحی اطراف بلندی های جولان ارزیابی کرده اند.

در همین راستا، به نظر می رسد تنش های جدیدی در این منطقه از خاک سوریه در حال شکل گیری است، چون این اولین حمله اسرائیل پس از سرنگونی هواپیمای ال ۲۰ روسیه در ۱۷ سپتامبر گذشته و تصمیم مسکو برای دادن سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به سوریه محسوب می‌شود.

در همین زمینه، رسانه های اسرائیلی از آمادگی ارتش این رژیم برای راه اندازی مجدد حملاتی علیه مواضع ارتش سوریه و نیروهای مورد حمایت ایران در صورت آغاز عملیات در این محور خبر می دهند.

تنش در جبهه غربی سوریه/ نشانه هایی از احتمال پیش روی ارتش سوریه به سمت جولان اشغالی/ ارتش اسرائیل در آماده باش کامل

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در گزارشی به کنترل دوباره مناطق جنوب غربی سوریه توسط ارتش این کشور پرداخت و نوشت، ایران و متحدان نقشی محوری در ساختار قدرت جدید در این منطقه دارند.

این رسانه اسرائیلی گزارش داد، شواهد نشان می‌دهند دولت سوریه خنثی کردن شورشیان سابق را که با اسرائیل و کشور‌های غربی همکاری می‌کردند، آغاز کرده است. شماری از فرماندهان آن‌ها اخیرا ناپدید و از خروج شورشیان دیگر از استان ادلب در شمال شرق سوریه جلوگیری شده است.

البته بازگشت ارتش به این منطقه همچون دوران پیش از جنگ نیست. جنوب غرب سوریه که مهد شورش‌ها علیه دولت بشار اسد بود، اکنون به محل زایش یک سوریه جدید تبدیل شده است که در آن، ایران و متحدانش یک جزء جدانشدنی هستند.

درعا و قنیطره از نخستین مناطقی بودند که به شورش پیوستند و در پایان سال ۲۰۱۱ دولت سوریه کنترل بخش‌هایی از این دو استان را از دست داد.

در سال‌های بعد نهاد‌های بین المللی پروژه‌هایی را در این منطقه کلید زدند و شبه نظامیان مخالف دولت هم بر خلاف شمال این کشور، به جای حذف دیگران، با آن‌ها همکاری کردند. همچنین کنشگران خارجی همچون اسرائیل، آمریکا و انگلیس کمک‌هایی را برای مخالفان اسد فراهم کردند.

گزارشی که اخیرا در وبسایت «دیدبان سوریه» منتشر شد، نشان می‌دهد که یک پایگاه ایرانی بزرگ در منطقه لجات در استان درعا در حال ساخت است. این رسانه نزدیک به مخالفان سوری مدعی شد که گروه‌های عصائب اهل الحق و حزب الله لبنان از طرف ایران چندین روستا در این منطقه را تخلیه کرده اند تا منطقه‌ای به وسعت ۳۰ کیلومتر مربع ایجاد کنند. در این روستا‌ها، گروه‌های مورد حمایت ایران سربازخانه و انبار مهمات ایجاد کرده اند تا آن را به یک پایگاه نظامی تبدیل کند. ارسال سلاح و مهمات به این منطقه از ماه اکتبر آغاز شده است.

همچنین گزارش‌های دیگری از حضور اعضای حزب الله و دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران در لباس نظامیان ارتش سوریه گزارش شده است.

در کنار این‌ها ایران در حال انتقال شیعیان از مناطق جنوبی عراق به سوریه است. تمام این‌ها نشان دهنده یک نظم جدید در سوریه تحت کنترل دولت هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۸
خدایا
برای هیچگونه جنگی در سطح جهانی آماده نیستیم.
خودت شر جنگ و بلا را از سر ایران دور کن.
سوریه جرقه جنگ جهانی را زد.
پاسخ ها
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
نگران نباش عزیزم قبل از اینکه دشمن به تو حمله کنه تو باید نابودش کنی دمت گرم سپاه کارات عالیه حکومت سوریه رو حفظ کردیم یعنی شمال اسرائیل قاراشمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
بجای نیستیم بگو نیستم از طرف همه حرف نزن از طرف خودت حرف بزن
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
خخخخخخ ترسیدی کااا !! پخخخخخخخخخخخ !!! بازم که ترسیدی کااااا !!!!!!!!
مهدی
| Germany |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
یعنی چه!
ما به دنیا آمده ایم که زندگی کنیم در صلح و صفا و از آفرینش لذت ببریم ودر مورد آن تحقیق کنیم و آنرا بشناسیم، نه برای جنگیدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دوست عزیز،آقا مهدی،کی نمی خواد؟اما اعراب و آمریکا و دیگر کشورهای غربی نخواهند گذاشت این منطقه روی خوش ببینه.چرا در اروپا و قاره ی آمریکا تروریسم و دیگر درگیری ها وجود نداره؟
سیروان
| Germany |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
اسراییل نطفه کثیف و نامشروع و شر منطقه هست.
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دولت امریکا کارها را ساده کرده است کشورها یا باید شیر بدهند مثل عربستان سعودی، یا اظهار وجود نباید کنند مثل کشورهای اروپایی آلمان فرانسه یا باید بجنگند.
آغاز جنگ جهانی سوم را تبریک میگوییم
زیاد دست و پا نزنید و ایران اخرش مثل همیشه کار خودش را می کند
منبع همه ی اینا اون خبرگزاری اسرائیلیه بوده شما هم منتشرش کردید؟؟
اره کارش هم همینه که بر میگردن ایران.
مطمئن باشین امریکا شکست می خورد و. نیروی حزب الله و ایران پیروز و سربلند بیرون یم آید.
به فکر مردم خودمان باشیم ...
با نابودی اسرائیل، دیگر نه اختلاس داریم و نه دزدی و غارت و چپاول و رانت و...!.؟ به مردم ایران برسید که تنها پشتیبان شما همین مردم بوده و هستند، بفکر اقتصاد و اوضاع نامناسب کشور و مردم باشید کشور گشایی و عمق استراتژیک پیش کش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
عزیزم ، اونایی که توی ایران اختلاس دزدی و غارت میکنند هیچ کدومشون الان توی سوریه در حال جنگ با تروریسم و اسراییل نیستند و اتفاقا اگه. ی کم دقت کنی و کسانیکه شش هفت سال پیش و تا همین چند وقت قبل میگفتند سوریه به ما چه ربطی داره و ما با اسراییل کاری نداریم رو رصد کنی خیلی از مختلسین و دزدها و رانتخورها رو در نزدیکیشون‌میبینی
پس لطفاً خطای یک نفر رو پای دیگری ننویسید و به سبب اینکه در جایی اشتباه و خلافی انجام شده مانع انجام کار درست در جای دیگه ای نشید
مچنین گزارش‌های دیگری از حضور اعضای حزب الله و دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران در لباس نظامیان ارتش سوریه گزارش شده است.

در کنار این‌ها ایران در حال انتقال شیعیان از مناطق جنوبی عراق به سوریه است. تمام این‌ها نشان دهنده یک نظم جدید در سوریه تحت کنترل دولت هستند.
شیعه سازی برای ایجاد تنش دائمی در منطه.. ومردم ایران دارن از فقر لاییک میشوند ..
حداقل به نقشه یه نگاهی بیاندازید، آره درسته ما با اسرائیل هم مرز شدیم ولی آیا درصورت بروز جنگ میتونیم تدارکات به نیروهامون برسونیم؟ منطقه تنف و شرق فرات دست آمریکاس، آیا میشه از این قسمت تدارکات رسوند؟ از دریا هم که هرچی بخوایم بفرستیم باید از بیخ گوش اسرائیل رد کنیم حتی اگه با ترکیه هم همپیمان بشیم باز شمال سوریه دست نیروهای مخالف هست که نشون دادن حرف شنوی چندانی ازش ندارن در ضمن ارتشی که چند ساله که تو جنگه ، میتونه یه جنگ استاندارد جدید که اتفاقا تو همه موارد تسلیحاتی و در این منطقه از نظر سوق الجیشی نیز از رقیب عقب تره بجنگه؟ اسرائیل تو این حملات نشون داد که اگر حتی هواپیماهاش هم زمین گیر بشن که عمراً بشن میتونه باز با نقطه به اصطلاح برتری ما(حوزه موشکی بالستیک و کروز) برابری کنه، یکم واقع بین باشیم، مال که برای مردم نمونده حداقل حافظ جانشون باشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل