بازدید 3316

گوترش: جهان از چندجانبه‌گرایی حمایت کند

کد خبر: ۸۵۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 01 December 2018

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد با توجه به وضعیت کنونی، جامعه جهانی باید قاطعانه با پیشبرد چندجانبه گرایی، به ایفای نقش و کارایی چندجانبه گرایی کمک کند.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، آنتونیو گوترش جمعه شب به وقت محلی در دیدار 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین افزود: سازمان ملل پایبندی چین را بر چند جانبه گرایی، پشتیبانی از همکاری های بین المللی همچون مقابله با تغییرات اقلیمی و یک نمونه در عملی کردن توافق نامه پاریس، مورد ستایش قرار می دهد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: پژوهش ها نشان داده است چین مهمترین حمایت کننده چندجانبه گرایی است.

'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین نیز در این دیدار تاکید کرد: چین همواره بر این مساله اطمینان دارد که چند جانبه گرایی راه درستی است و با منافع مردم کشورهای مختلف هماهنگ است.

وی اظهار داشت با توجه به چالش های پی در پی جهانی، کشورهای مختلف به غیر از تقویت همکاری چند جانبه، گزینه بهتری ندارند.
رییس جمهوری چین با اشاره به طرح دو ایده «ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک» و «یک کمربند- یک جاده» بیان کرد این همان اندیشه چگونگی تحقق مشورت و بهره برداری مشترک، هماهنگ و همکاری برد - برد در عصر حاضر است.
به گفته وی چین همواره از چندجانبه گرایی و ایفای نقش بزرگ سازمان ملل پشتیبانی می کند و اطمینان دارد که بیشتر کشورهای جهانی نیز طرفدار چند جانبه گرایی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار