سود هنگفت حذف کارت سوخت کجا رفت؟
روزنامه «کیهان» در ویژههای خود نوشت:
روزنامه رسالت در یادداشتی با اشاره به تصمیم دولت و وزارت نفت برای احیای مجدد کارت سوخت و مبارزه با قاچاق آن نوشت: طی ماههای اخیر اخبار جدیدی منتشر شد که میزان قاچاق سوخت افزایش پیدا کرده، حساب و کتابها به هم ریخته و چارهای نیست جز بازگشت به کارت سوخت!
بگذارید همین جا توقف کنیم و چند سوال بپرسیم. در این دو سال و خردهای که بدون کارت سوخت گذشت و به اذعان برخی، قاچاق زیاد شد و قدری از سرمایه کشور خارج شد، باید یقه چه کسی را بگیریم؟
مگر در سال ۸۶ این امر، کارشناسی نشده بود؟ مگر گزارشهای مختلف از نهادهای گوناگون، کاهش قاچاق و حتی مصرف سوخت را اعلام نکرده بودند؟ چه شخص یا اشخاصی از تعطیلی کارت سوخت نفع بردند؟
همیشه میل بیتالمال مذموم بوده و هست اما کمتر از حیف بیتالمال صحبت میشود حیف بیتالمال گاهی بیشتر از میل آن، آسیب میرساند. اما چون انتساب وصف مجرمانه به آن سخت است معمولا حیف کنندهها شانه خالی میکنند و با قیافهای حق به جانب، این حیف شدن را ناشی از سهلانگاری، غفلت یا استبداد رای خود نمیدانند.
گاهی نمیشود میزان حیف بیتالمال را ضرب و تقسیم کرد. با یک اشتباه مدیریتی با یک طرح ناپخته، با یک لایحه کارشناسی نشده، میلیاردها تومان، ثروت این مردم حیف میشود و کسی هم پاسخگو نیست.
مراجعه به قوانین برخی کشورهای توسعه یافته به خوبی نشان میدهد که تغییر برخی قوانین مهم و مبتلابه مردم چقدر به سختی صورت میگیرد اما در کشور ما یک دولت به ناگاه، چند وزارتخانه را ادغام و منحل میکند، سازمانی وزارتخانه میشود و آب هم از آب تکان نمیخورد. جالبتر اینکه مجلس هم در همه اینها همراهی کامل داشته است. تا کی باید تقنین ما تابع سلیقه دولتها و اشخاص باشد و با رفت و آمد مدیران، دستخوش تغییراتی شود که ضرر و زحمت آن بر دوش مردم است؟
بلوچستان از همون روز اول کارت سوخت بود با محدویت
یه مدل بر اساس پلاک زوج و فرد بایستی بنزین میزدی و سهمیه 20 لیتر برای پراید
یه مدت هم عادی روزانه 60 لیتر و سهمیه 300 لیتر ماهانه
و جدیدا هم سهمیه 200 لیتر ماهانه
چرا استانهای دیگه از کارت جایگاه به همه بنزین میدادن و اصلا نمیدونستن که کارت سوخت چی هست؟؟؟
مگه قانون برای همه یکسان نیست؟
دوستان راهنمایی کنن چه کار باید کرد .





