بازدید 50701

شش ماه گذشت، کارت ملی هوشمند متقاضیان تحویل داده نشد! / احتمال لغو فرایند ساخت بدنه کارت در داخل قوت گرفت

میلیون‌ها شهروند ایرانی که در بازه زمانی شش ماه گذشته تا کنون برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کردند، بنا به دلایل متعدد، موفق به دریافت کارت ملی خود نشده اند. با اینکه سخنگوی سازمان ثبت احوال پیش از این و با تأیید مؤثر بودن مشکل تحریم در فرایند صدور کارت‌های ملی، از تلاش برای تولید این کارت‌ها در داخل سخن گفته بود، اطلاعات جدید نشان می‌دهد، فرایند تولید کارت ملی در داخل موفقیت آمیز نبوده و تقریباً شکست خورده است.
کد خبر: ۸۵۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 28 November 2018
۶ ماه گذشت، کارت ملی هوشمند متقاضیان تحویل داده نشد! / احتمال لغو فرایند ساخت بدنه کارت در داخل قوت گرفتمیلیون‌ها شهروند ایرانی که در بازه زمانی شش ماه گذشته تا کنون برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کردند، بنا به دلایل متعدد، موفق به دریافت کارت ملی خود نشده اند. با اینکه سخنگوی سازمان ثبت احوال پیش از این و با تأیید مؤثر بودن مشکل تحریم در فرایند صدور کارت‌های ملی، از تلاش برای تولید این کارت‌ها در داخل سخن گفته بود، اطلاعات جدید نشان می‌دهد، فرایند تولید کارت ملی در داخل موفقیت آمیز نبوده و تقریباً شکست خورده است.

به گزارش «تابناک»؛ همزمان با تشدید فشار‌های بین المللی و اوج گیری تحریم‌های یک جانبه علیه ایران ـ که در ماه‌های اخیر ایجاد شد ـ فرایند تولید و صدور کارت‌های ملی هوشمند نیز برای میلیون‌ها شهروند ایرانی با اخلال جدیدی رو به رو شد؛ وضعیتی که برای بسیاری از متقاضیان با انتظار چهار ـ پنج ماهه تا مرحله دریافت کارت همراه بود و میلیون‌ها متقاضی دریافت کارت را نیز همچنان در سرگردانی کامل قرار داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، بسیاری از شهروندان ایرانی که جمعیتی نزدیک به دو میلیون تن را شامل می‌شود، به رغم گذشت چیزی حدود شش ماه از زمان ثبت نامشان برای دریافت کارت ملی هوشمند، هنوز موفق به دریافت این کارت نشده اند و نهاد‌های مسئول نیز پاسخ صریح و شفافی به آن‌ها نمی‌دهند.

تابستان سال جاری و پس از اعلام رسمی مسئولان سازمان ثبت احوال، مبنی بر بروز مشکل جدی در تأمین بدنه کارت‌های ملی از خارج قرار بر این شد که صدور کارت‌های هوشمند ملی با کارت‌های تولید داخل از اول آبان آغاز شود. با این حال، این موضوع همچنان عملیاتی نشده و بسیاری از متفاضیان کارت هوشمند ملی، چندین ماه است که ثبت‌نام کرده و هزینه کارت را نیز پرداخت کرده اند، ولی هنوز نتواسته‌اند کارت خود را دریافت کنند.

سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در یکی از آخرین اظهارنظر‌های خود در مورد شرایط پیش آمده برای صدور کارت‌های ملی هوشمند در ۱۹ آبان ماه به رسانه‌ها گفت: تاکنون ۴۶ میلیون و ۷۵۹هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل نام نویسی کرده‌اند و برای ۴۴میلیون و ۳۳۷ هزار تن نیز کارت کلی هوشمند صادر شده است. همچنین کمتر از ۱۵ میلیون نیز باقی مانده‌اند که هنوز اقدامی برای ‌نام نویسی کارت ملی هوشمندشان انجام نداده‌اند.

ابوترابی در بخش دیگری از سخنانش به کارت‌های ملی هوشمند ساخت داخل که قرار بود به زودی به تولید برسد، اشاره کرد و گفت: متولی آماده سازی بدنه کارت ملی ساخت داخل چاپخانه دولتی است. همچنین تأیید کننده مراحل فنی نظیر ایمنی، مقاومت و... یک شرکت داخلی بوده که این شرکت در حال بررسی این بدنه است تا در صورت مناسب بودن این بدنه به صورت انبوه تولید شود.

این گفته‌های سخنگوی سازمان ثبت احوال در حالی مطرح شد که وی در ۱۸ مهرماه سال جاری در همین رابطه گفته بود: تمام مراحل مقدماتی برای این بخش انجام و با توجه به توافقی که با مسئولان چاپخانه دولتی انجام شده است، نخستین مرحله از کارت‌های هوشمند ملی تولید داخل تا پایان آبان صادر می‌شود.

ابوترابی در مهرماه سال جاری ضمن تأکید بر نهایی شدن صدور کارت‌های تولید داخل تا پایان آبان ماه تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته محدویتی برای تولید کارت‌های اشاره شده توسط چاپخانه دولتی وجود ندارد و فرایند صدور کارت‌های هوشمند ملی با کارت‌های تولید داخل با سرعت انجام خواهد گرفت.

موضع گیری‌هایی که به آن اشاره شد و در دو ماه گذشته از سوی مقام‌های مسئول مورد تأکید قرار گرفت، در حالی است که یک منبع آگاه در سازمان ثبت احوال ضمن اشاره به پابرجا بودن مشکلات موجود در این باره به خبرنگار «تابناک»، گفت: مسئولان سازمان ثبت احوال در حال تلاش هستند تا مشکل پیش آمده در فرایند تولید کارت‌های داخلی را حل کنند. قرار بر این بود که فرایند تولید کارت‌های هوشمند داخل تا پایان آبان ماه نهایی شود، اما این کارت‌ها هنوز نتوانسته استاندارد و کیفیت‌های لازم را به دست آورد.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه کارت‌هایی که در یکی دو ماه اخیر به متقاضیان تحویل داده شد، کارت تولید داخل نبود، افزود: این کارت‌ها از باقی مانده بدنه کارت‌های باقی مانده در سال قبل بود که تمام شده است و باید برای مابقی متقاضیان فکر جدی کرد.

وی در همین باره افزود: هرچند سابق بر این پایان آبان ماه زمان نهایی تولید کارت‌های داخل اعلام شد، تلاش بر این است که این مشکل ظرف چند هفته آینده حل شود، اما اگر تغییر محسوسی در کیفیت کارت‌های داخلی ایجاد نشود، احتمالاً بدنه کارت‌ها را از یکی از کشور‌های دوست و همسایه وارد خواهیم کرد.

بنابراین با توجه به مواردی که مورد اشاره قرار گرفت، تولید کارت‌های تولید داخل با مشکل جدی رو به رو شده و گویا این کارت‌ها که در ماه‌های گذشته سرمایه گذاری کلانی برای تولیدشان صورت گرفت، نتوانسته است استاندارد‌های لازم را به دست آورد؛ وضعیتی که مسئولان ارشد سازمان ثبت احوال را مجاب کرده تا از ادامه این روند صرف نظر کنند و دوباره برای تهیه بدنه کارت به کشور‌های خارجی و البته این باره به کشور‌های همسایه متوسل شوند.

باید منتظر ماند و دید که در یک ماه آینده چه اتفاقی در این باره رخ خواهد داد. با وجود این، شایسته است مسئولان سازمان صادقانه و شفاف متقاضیان کارت ملی هوشمند را در جریان امور پیش آمده قرار دهند و این جمعیت میلیونی را از سرگردانی و بلاتکلیفی خارج کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۰۵
کار به کاردان نسپرده اند
بهتر است بگویید که پای دلال ها در واردات در میان است وگرنه همه می دانند این چیزها تکنولوژی خاص و پیچیده ندارند
جالب اینه که موشک و پهباد و .. می سازیم اما عرضه ساخت کارت را در داخل نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
چون نظام رو امنیت حساسه و ساخت موشک و پهپاد دست نظامی هاست نه دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
مطمئنید می سازیم و مونتاژ نمی کنیم ؟ چند وقت پیش هم در تولید خودرو خودکفا شده بودیم ، یا در تولید کامل لوازم خانگی !!!! شاید زمان به عقب برگشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
مردم زود باوری هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
حالا مطمئنی این موشک ها و پهبادها کاملا ساخت داخل است و مونتاژ یا کپی نیست؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
احسنت بعد آقایون ادعا میکنند که ما موشک میسازیم خود کفا شدیم خاک تو سرتون که نمیتونید یه کارت ملیم بسازید
اینقدر این کارت ها از صنایع دفاعی و حتی داتش بنیان دیگر بالاتر است که توانایی ساخت خوب نداریم
اصلا دولت می خواهیم چی کار که این قدر با صلابت و همه فن حریف تشریف دارند؟!!!!!!!
در افق 1404 انشالله میسازیم
یعنی نمیتونند یک کارت هوشمند استاندارد تولید کنند؟!!!!
آخه این چیزای پیش پا افتاده برای ما افت داره ، ما کلا" چیزای بزرگ بزرگ تولید میکنیم : ناو ، جنگنده ، تانک و موشک و ماهواره و از همه مهمتر خودرو های کلاس جهانی
من فقط مانده ام ما نمی توانیم یک تکه کاغذ را تولید کنیم چطور توانسته ایم هواپیمای جنگی بسازیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
خب ادعا کردن آسونه!!
سهیل
| Germany |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
از کجامعلوم اونهارو هم ساختیم
عوضش امنیت داریم :(
کی در ایران تولید به نتیجه رسیده که این دومین بار باشه؟
فقط به حرف بگیم مامیتوانیم که کافی نیست...بایددیدکه ..علم ودانش هم داریم یانه؟..هواپیماصادرمیکنیم..ماهواره میسازیم..موشکهای نقطه زن بی نظیرداریم..صنعت نانو...وخیلی های دیگه که توسط جوانان انقلابی باتفکرات بسیجی وجهادی به دست اومده..اماهنوزدرتولیدکارت های اینچنینی موندیم...واقعاکه نمیدونیم دم خروسوباورکنیم یاقسم حضرت عباس..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
احسنت به شما . این موقع ها که توگل گیر میکنن یا زمانی که خودرو دهه هشتادی رو هم نمی تونن مونتاژ بکنن و .... بنده که دم خروس را باور میکنم .
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
صبور باشید
یه زمانی ماهواره ارسال میکردیم بدنه نمیتوننبزنن دولت مدعی
مگر همان كارت هاي قديمي چه ايرادي داشتند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
هیچ ایرادی نداره با تغییر دادن بعضی چیزا میخوان پول بگیرن از مردم تا بتونن سرمون کلاه بندازن
زمینه کارت ملی سبزه نوشیته های نام و نام خانوادگی و ... هم سبزه کپی که میگیری هیچی نمیفته باید نوشته ها فقط سیاه باشه چه توی شناسنامه های جدید که شماره ملی رو قرمز زدن چه توی کارت ملی های هوشمند که کد پستی و شماره شناسنامه هم نداره ! بی سواد ها باید برای کارای اداری همون کارت ملی قدیمیشونم ببرن
فقط باید خندید
نقد صوفی نه همه صافی بی‌غش باشد

ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد
با این همه ادعا حتی کارت ملی مون هم تولید ملی نیست
حتی نمبتونید بدنه کارت تولید کنید...
دولتی که ادعاهایش آسمان برداشته وعده های آنچنانی به مردم داده بود توان صادر کردن یک عدد ملی کارت را هم ندارد آنهم بعد از شش ماه آن وقت چگونه می خواهد کشور داری کند. معلوم است که کشور به دلیل بی لیاقتی این دولت دارد به چه تبدیل می شود . شغل خوب درآمد خوب فقط وفقط مال خود مدیران و بستگان خود دولت است واینکه جوانان مردم بیکار باشند هزارویک مشکل هم داشته باشند مهم نیست چیزی که فعلا مهم است بچاب بچاب مدیران دولتی فعلی است . شما مسئولان دروغگو که با دروغ های خودتان نابودی کشور را رقم زدید. البته ما بسیجیان جبهه رفته هم مقصر هستیم اگر ما بسیجیان چهار نفر خائن به کشور و نظام را مثل حسنعلی منصوراعدام انقلابی می کردیم دیگر این مدیران رانداشتیم متاسفانه بعضی از پایگاههای بسیج هم در مقابل این طور گستاخی ها سکوت مطلق اختیار می کنند .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
شما زیاد خودشو ناراحت نکن.... کارت ملی گرفتی؟
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
آدم بی سواد به جناب عالی میگن، راه حل مشکلی که بنیادی هست رو با اعدام حل میکنه
ما به دروغ هاي مسولين عادت داريم .
چرا برای این کارها از کسانی که توان ساخت موشک وماهواره وهواپیما را دارند کمک گرفته نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
کجان اینها ؟
این خبرهای جعلی با این همه کامنت از کجا میاد ؟
برای دخترم ( کارت اولی ) یک ماه پیش ثبت نام اینترنتی و تعیین نوبت کردم و کل فرآیند از ثبت نام تا تحویل کارت کمتر از یکماه طول کشید !
چی میگید برای خودتون ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
پس چرا ما از خرداد ثبت نام کردیم هنوز که هنوزه خبری از کارت نیست؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
از شهروندان سومالی یا سودان . ما هم که ساکن سوئیس هستیم حتما .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
شاید فقط ثبت نام کردی ! اصلا برای انگشت نگاری و ثبت عکس و کپی شناسنامه و پرداخت ۹۰۰۰ تومان به دفتر خدمات رفتی ؟!! یا همینجوری منتظری کارتت بیاد !
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
من هم خرداد ثبت نام کردم هنوز نیومده
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
خوب اخر خبر رو بخون نوشته هنوز یکم از اون کارت های خام خارجی مونده که نگهداشتن برای اونایی که اصلا کارت ملی ندارن صادر کنن براشون
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
احتمالا ام ای کا و اس را عیل و اروپا ، منم یه جاسوسم که فقط خودم خبر ندارم، فقط تقصیر من اینکه کارت ملی یک سال صادر نشده، کاملا منطقیه که اعدام بشم
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
الآن حدودا 6 ماهی میشه اقدام کردم و هنوز نیومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
یعنی تو راست میگی و ما دروغ؟ اینهمه آدم مگه مرض دارن دروغ بگن آخه آقا یا خانم به ظاهر محترم واسه کارت اولی ها زود میدن و تو اولویت هستن.
والا من ۳ ماه پیش اقدام کردم در موعد مقرر هم تحویل گرفتم.
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
از اون ته مونده های وارداتی از بلاد کفر بوده
سرور خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
بله کارت اولیها در اولویت هستن
همون شناسنامه قرمزای خودمون رو عشق است
خیلی هم پر مدعا
خداروشکر که اقدام نکردم و نمی کنم .
اون وقت ادعامون گوش فلك را كَر كرده
سازمان ثبت احوال فاقد یک کارشناس است . با توجه به هرم سنی کشور در آینده ی نه چندان دور ، درصد بسیار زیادی از مردم کشور پیر خواهند بود و دچار پیر چشمی و انواع مشکلات بینایی . اما در طراحی شناسنامه های جدید حتی از یک فونت مناسب استفاده نکرده اند شما باید یک ساعت دنبال اسم طرف بگردی ، هم چنین مشخصات فرد یک صفحه و اطلاعات مربوط به تولدش در صفحه ی دیگر است . عکس هم طوری چاپ می شود که چهره ی فرد بیشتر شبیه ارواح می شود . شناسنامه های ۹۰ سال پیش به استاندارد شناسنامه نزدیکتر است .
احتمالا یکی از این اقایان ثبت احوال دلال تشریف دارن و با واسطه به توافق رسیدن که کارتخا رو وارد کنند
واقعا خجالت آوره كارت ملي هويت مليمون خارجي باشه و عرضه ساخت كارت ملي رو ندارند
خاك بر سرتون
جینگیلی امریکا
در تولید خوراک دام و اسفالت مرغوب و دسته بیل و بیسکوییت و سیگارت و توتون قلیان و قهوه و .... هم عاجزیم!!!!....
مگه فناوری کارت ملی با گواهینامه و کارت پایان خدمت تفاوتی داره؟
پس چرا اونها رو بدون مشکل تولید میکنن؟ گواهینامه عینا مثل کارت ملیه و تو دو هفته صادر میشه! مشکل چیه واقعا؟؟
یه کارت ملی نمیتونن بسازن بعد از این ور دنیا شاخه شونه میکشن برا امریکا واقعا مسخرس. مگه اینکه پشت پرده قضیه یه چیزه دیگس
وای به دولت که نتواند برای 80 مبلیون نفر کارت بخرد و وارد کند حالا به تحریم خورده و اچمز شده بهتر که ........
اگر کارتی تحویل نگرفتیم پولش رو جلو جلو به دولت پرداخت کردیم
یک بار نشد مسئولان به وعده شان عمل کنند.
عزیزان، یک تسبیح بخرید و همیشه صلوات بفرستید تا همه چی به سرعت درست بشه. التماس دعا.
من 18دی رفتم پست کارای انگشت نگاری و عکسبرداری رو انجام دادم به یه هفته نرسید پیامک رسید کارت اماده تحویل است
22 دی رفتم تحویل گرفتم
سلام دوستان پیشرفت کجاست بهتره بگوید فول کپی شماهم دوتا بشکه اهنی جوش کن روی هم کمی باروت وخرج بزار داخلش میشه موشک کارت ملی برا اینا مهم نیست حساب کردن دیدن براشون سودوفایده نداره واگر نه تولید می کردن
من یه هفته ای کارتم رو گرفتم
پاسخ ها
علی
| France |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
چطوری وسال چند ؟؟؟؟؟
علی
| France |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
چطوری ؟؟؟؟حتما پارتی داشتی
من خودم رفتم برای کارت ملی اقدام کنم، کسی اومد اونجا که تیرماه اقدام کرده بود و بهش گفتن بیش از 6 ماه طول میکشه! منم گفتم الفاتحه!!!
واقعا دست تون درد نکنه واقعا
از اطلاع رسانی شما تشکر میکنم.
من پس از سه ماه هنوز کارتم را تحویل نگرفتم
چرا کارتهای قدیم رو برای کسانی که کارت خود را گم کرده صادر نمیکنید تا مشکلات فراوان در بانک وثبت اسناد حل شود تا از تحریم درایید
الان نه ماهه اقدام کردم خبری نیست کارت ملی قبلی هم مفقودی بود موندم همه جا هم کارت ملی میخان،حتی صف گوشت
به خدا خستمون کردین
مهم پوله بود که گرفتن ، منم اشتباه کردم که ثبت نام کردم
اخه بی انصافا حداقل کارت ملی قدیمی رو بگید بانکها قبول کنن 7 ماه ثبت نام کردم اول سالی دیگه بانکها کارت ملی قدیمیو قبول نمیکنن گناه من چیه
من از تیر 97 ثبت نام کردم و کلیه مراحل رو طی کردم ولی تا امروز کارتم صادر نشده. پیگیری وضعیت میکنم میگه درخواست به ماشین صدور داده شده است منتظر صدور کارت بمانید. یه چیزی در این گوش ماشین صدور کارت بخونند زودتر کارت های مردم رو صادر بکنه.
واقعا متاسفم من یکسال هست ثبت نام کردم و هنوز کارت ملی دریافت نکردم!! فقط پولمونو گرفتید. جالبه بانک ها و صرافی بانک ها کارت ملی قدیمی قبول نمیکنن. من کارت ملی میخوام، باید به کجا شکایت کنم؟
پاسخ ها
Saba
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
منه بیچاره برج یک سال۹۷ثبت نام کردم کارای دادگاه من همینجوری روهوا مونده کارت ملی قبلیمم همون موقع گم کردم والان واسه کارای اداریم که حتماوحتما کارت ملی میخوان ازاون موقع منتظرم کارتم بیادبتونم کاراموانجام بدم دریک کلام فقط متاسفم
مهم نیست که من کارت ملی ندارم و از مزایای افتتاح حساب بی بهره ام سایر حقوق اجتماعی
بی بهره ام متاسفم که تو کشوری هستم که توان تولید کارت ملی رو نداره حرف از سلول های بنیادین و نانو تکنولوژی و از فضا صحبت میکنه.
یازده ماهه بخاطر یه کارت ملی نتونستم کارای فارغ التحصیلی از دانشگاهمو انجام بدم
سلام پس چطور میگن کمتر از 15 روز الان من دو ماه هس ثبت نام و انگشت نگاری کردم تمام هزینه رو پرداخت کردم ولی هنوز منتظرم لطفا رسیدگی کنید.
سلام، واقعا متاسفم واسه تدابیر این دولت تدبیری که کلا بی تدبیره، من الان کارت ملی رو دادم واسه تعویض ،اقدام کرده بودم واسه وام ازدواج،که نوبتم رسید ، والان میگن بدون کلرت ملی وام نمیدیم، باید صبر کنی، خب گیریم تا شش ماه دیگه هم کارتم نیومد ، و تاریخ عقدم گذشت و وامم میسوزه، حتی نامه از ثبت احوال برم بانک قبول نکرد، واقعا این مسولین ما حیفن با این مغز متفکرشون.....
مناسفانه همه چیو وصل کردن به این کارت ملی درصورتیکه هنوز نتونستن برای همه صادر کنن نه میتونیم حساب باز کنیم نه پاس بگیریم نه کارای اداری انجام بدیم خداروشکر از حداکثر حقوق اجتماعی برخورداریم
خدا میدونه اگر پای دلال ها از میون برداشته بشه بسیاری از مشکلات و دغدغه های روزمره مردم حذف میشه ولی افسوس که این دلال ها همه آقا زاده هستن و دختران مظلوم وزیر، من خودم به شخصه الان ده ماهه اقدام کردم برا تعویض کارت ملی وهمچنان سردرگم هرجاهم پیگیر میشیم جواب سربالا میدن شرم بر همه کسانی که ظلم به این ملت و مردم می کنند
خدایا از دست عدم مدیریت این ها به چه کسی باید پناه برد
گفته اند از ابتدای تیرماه کارت ملی قدیم قبول نیست
من چند ماه قبل از عید ثبت نام کرده ام و رسید پیشخوان دولت و رسید اینترنتی نشان دهنده موفق بودن ثبت نام را دارم
ولیکن بانک‌ها این رسیدها و کارت ملی قدیم و شناسنامه را که همه را با خود حمل می کنم را قبول نمی کنند
به اداره ثبت احوال شيراز هم که مراجعه می کنم میگویند
کارت ملی جدید هنوز تهیه نشده که
شماره سریال را بدهیم
بانک‌ها هم براساس بخش نامه بانکهای ملی و مرکزی فقط کارت ملی هوشمند جدید و سریال آن را می خواهند
حال یکی از این مدیران بفرمایند
چه غلطی باید بکنم؟
بابا من کارت ملیمو لازم دارم از برج ۱۱که ثبت نام کردم الان برج ۵هستش شما که توانایی ندارید همون کارتای ملی قبل رو تمدید میکردین کارم گیره کارت ملیه.
مدرک تحصیلی مو نمیدن که کارت ملی جدید میخوان هر کاری میخواین بکنید زووووودترررررر .
همیشه میگن احتمال یک درصد رو دست کم نمگیرین ما فقط یک درصد احتمال داشت تو ایران به دنیا بیاییم
من پارسال تا الان منتظرم کارت ملی(کارت صد در صد خارجه)بیاد
دلیلشو میگن بدنه کارته ولی من کارت پایان خدمتم و گواهینامم زود اومد مگه چه فرقی میکنند با کارت ملی
ما مردم همیشه بدبخت عادت داریم که حق ساده خودمونو با دوندگی و التماس از مسئولین گدایی کنیم
حتی داشتن هویت تو این مملکت رو برای ما تبدیل به ارزو کردن
کارت هایی که پولش رو از ما گرفتن
کاش ما یکم به خودمون بیایم و بفهمیم حق ما چیه...
اینا کلکی بود واسه پول دراوردن
من که یه ساله کارت ملیم نیومده بانکم میرم کارت عابر بانکم تاریخش تموم شده میگه کارت ملی نباشه نمیدن بهت کارت جدید موندم بخدا
منم یکسال و 3 ماهه ثبت نام کردم هنوز نیومده لطفا سایت تابنک پیگیری کنه...پیغام میده "درخواست به ماشین صدور ارسال شده منتظر صدور کارت بمانید"
منم پنج ماهه ثبت نام کردم
اتفاقاً کارت اولیم هستم که به حسابن اولویت باهامونه ولی نه خبری شد نه چیزی.
برای من همچین پیامی میده:
«صحت داده ها تایید شده است. منتظر ارسال برای صدور کارت بمانید»
این یعنی چی؟ هفت ماه قبل ثبت نام کردیم خیر سرمون با این مملکت گل و بلبل
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
ادعونی استجب لکم، الهی صادر کار ملی هوشمندنا....
من برج ۱۱ سال ۹۷ ثبت نام کردم الانم وسط برج ۸ سال ۹۸ همچنان از کارت خبری نیست
اصلا یک ادم عاقل تو ثبت احوال نیست اخه چرمنگ ها شما که عرضه تولید یا واردات بدنه کارتو ندارید چرا کارت های قبلی را تمدید نکردید واقعا یک مشت کله پوک تو ثبت احوال هستن که میخوان ملتو به زحمت بندازن بعد با اون عقل ناقصشون بخشنامه میکنن کارت های قبلی را بی اعتبار میکنن
خدایا همیشه هر چی از ته دل ازت خواستم بهم دادی،
ما رو عاقبت بخیر بکن
الهی آمین یا رب العالمین
خدایی آبروی مابسیجی ها وطرفدارای پروپاقرص نظام بردن رو جریان کارت ملی هیچ کجا رو نداریم حرف بزنیم
از من است این غم که بر جان منست
دیگر این خود کرده را تدبیر نیست
شاید ماایرانی نیستیم که کارت برامون صادر نمیشه
من مرداد 97 درخواست کارت ملی دادم ، سه ماه دیگه میشه 2 سال که هنوز به دستم نرسیده

واقعا جای تاسف داره
اینکه میگیدکارت اولی هادر اولویتن قبول خب کارت دومیام بایددوسال صبرکنند این از انصافه؟؟؟
از مرداد ۹۷ منتظر صدور کارت ملی هستم یک ماه دیگه دومین سالگرد تحویل ندادن کارت ملی را جشن میگیرم . آخه شمایی که عرضه صادر کردن ندارید چرا طرح تعویض میدهید؟ چرا از ملت اخاذی میکنید؟ چرا ملت را در انتظار میگذارید ؟
بابا خدا وکیلی چرا همه چی رو قاطی میکنید،،،،،
نه ربطی به نظام داره نه...ونه...،
مقصر یه عده آدم بی تفاوت ،صاحب منفعت وکوته بین اند که یه کاری کردن توش موندن
یه جوری تحریم کردن که نزدیکه هویت خودمون رو هم گم کنیم! باو آخه اسمش رو گذاشتین کارت ملی بعد دم دستگاهشو از اون ور آب وارد میکنین خجالت نمیکشین؟
ایا شما که توان یک کارت هوشمند ندارید چرا از مردم پول می گیرید و می گوید کارتهای قدیمی اعتبار ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی