بازدید 17792
اکبر اعلمی، نماینده سابق مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

اگر پروژه‌های مسکونی مجلس تعیین تکلیف نشود، اسناد تخلفات نمایندگان را منتشر می‌کنم/ هیأت نظارت مسئولیت کار را نمی‌پذیرد

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، بنری در اعتراض به وضعیت پروژه‌های مسکونی مجلس در راهروی پارلمان نصب کرد. اکبر اعلمی در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، بنری را در راهروی پارلمان نصب کرد، که در آن نوشته بود:...
کد خبر: ۸۵۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 28 November 2018

اگر پروژه‌های مسکونی مجلس تعیین تکلیف نشود، اسناد تخلفات نمایندگان را منتشر می‌کنم/ هیأت نظارت مسئولیت کار را نمی‌پذیردیکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، بنری در اعتراض به وضعیت پروژه‌های مسکونی مجلس در راهروی پارلمان نصب کرد.

به گزارش «تابناک»؛ اکبر اعلمی در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، بنری در راهروی پارلمان نصب کرد، که در آن نوشته بود: «جناب محسن کوهکن؛ با اینکه پروژه مسکونی کوثر مجلس از سال ۸۶ آغاز شده و اکنون در سال ۹۷ هستیم، چرا با وجود پیگیری‌های مستمر صدها شریک و هیأت مدیره مجتمع و ریاست مجلس، از تسویه حساب با شرکا و پرداخت حق و حقوق کامل آنان خودداری کرده و مجتمع را تحویل نمی‌دهید؟»

همچنین در متن جداگانه‌ای، خطاب به علی لاریجانی و هیأت نظارت آمده است: با وجود گذشت چهار سال از زمان تسلیم شکایات مختلف، چرا به پرونده پروژه مسکونی کوثر سوهانک مجلس و شکایات مال باختگان رسیدگی نمی‌شود؟

گفتنی است، اعلمی وکالت پرونده این دو پروژه مسکونی را به عهده دارد که پس از دقایقی از نصب این بنر و ارائه توضیحاتش به خبرنگاران، حراست مجلس، وی را مجبور به جمع آوری این بنر کردند.

اما اشاره آقای نماینده سابق در این بنر به پروژه ساخت برج چهل طبقه در ارتفاعات سوهانک تهران است که در اواخر سال 92 جنجالی شده بود. آن زمان به دلیل آنکه این برج در ارتفاع 2000 متری ارتفاعات سوهانک تهران بنا شده و 200 متر بالای خط قرمز بود، انتقادات زیادی را متوجه مجلس کرد.

علاوه بر این، در این مصوبه، زمین 16 هزار مترمربعی با کاربری مسکونی ارزشمند سبز به مجتمع مسکونی بلندمرتبه تغییر کاربری پیدا کرده بود و عکس ها و شواهد موجود نیز حکایت از قطع تعداد زیادی درخت برای گودبرداری زمین مزبور داشت.

با این حال، این پروژه به اصرار مجلس و دولت دهم ـ بی توجه به همه انتقادات صورت گرفته ـ به مرحله اجرا رسید و همان زمان کلید کار زده شد و پروژه نیز تا 10 درصد پیشرفت داشت؛ اما گویا با گذشت بیش از پنج سال از این قضیه و دریافت مبالغ کلان از متقاضیان پروژه در همان مراحل اولیه متوقف شده و هیچ پیشرفتی نداشته است.

اما ماجرا از آنجایی جالب تر می شود که اکبر اعلمی ـ که اکنون وکالت پرونده این دو پروژه مسکونی را به عهده دارد ـ از برخی ابهامات در این پرونده پرده برداشت و از احتمال سوءاستفاده برخی نمایندگان فعلی و سابق مجلس سخن گفته است.

اعلمی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: این موضوع مربوط به دو پروژه مسکونی است که اولی در مجلس هفتم کلید خورد ـ که شروع آن سال 85 بود ـ و دیگری هم مربوط به پروژه سوهانک است که در سال 92 آغاز شد؛ پروژه کوثر 360 عضو داشت و پروژه نور در سوهانک هم بیش از 900 عضو بودند.

وی در ادامه افزود: پس از شکایت از پروژه کوثر، از بیم آنکه در دادگاه محکوم شوند، به برخی اعضا تحویل داده شد و از آنها تعهدهایی هم گرفتند؛ علاوه بر این، هشتاد واحد دیگر توسط هیأت مدیره اضافه و به اعضای دیگر فروخته می شود.

هم اکنون حدود پنج سال است که رئیس هیأت مدیره کوثر به علی لاریجانی نامه نوشته و درخواست کرده که هیأت مدیره قبلی ـ که اعضای آن کوهکن، ندیمی و برزگر بودند ـ با تعاونی مسکن مجلس تسویه حساب کند؛ اما این افراد تا کنون از این کار خودداری کرده اند.

وی گفت: این پروژه کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته و بسیاری از این واحدها به برخی افراد دیگر از جمله افراد عادی، برخی جانبازان و عده ای پیرمرد و پیرزن فرخته شده است و البته برخی نمایندگان و کارمندان مجلس هم در این پروژه مشارکت داشته اند. هم اکنون پنج سال از تعهد شرکت برای واگذاری واحدهای مسکونی گذشته، ولی هنوز تعیین تکلیف نشده و با وجود جلسات متعدد با رئیس مجلس، هنوز ماجرای این واحدها تعیین تکلیف نشده است.

اعلمی در ادامه یادآور: رئیس مجلس موضوع را به یکی از مشاوران خود ارجاع داد. منصور حقیقت پور در آن زمان مسئولیت کار را پذیرفت و حدود سه صفحه تخلف از مراحل مختلف این پروژه را تنظیم کرد و پیشنهاد تشکیل کمیته در خصوص پرونده‌های کوثر و سوهانک را داد تا به موضوع رسیدگی شود؛ اما این اتفاق نیز رخ نداد.

این نماینده سابق مجلس در پایان افزود: متأسفانه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز مسئولیت آن را نمی پذیرد؛ اما در صورتی که بخواهند از انجام کار سر باز زنند، به زودی هم اسناد و مدارک مربوط به تخلفات را افشا و آن را رسانه ای خواهم کرد و هم نامه سرگشاده ای به رئیس قوه قضاییه در این خصوص خواهم نوشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳۴
آقای اعلمی منتظر چه هستید رسانه ای کنید تا تخلفی صورت نگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
خیلی جالبه!!!در ایران مصلحت نظام و کشور و مردم برای بعضی ها شده دست مایه گرو کشی،اگر فلان نشود فلان چیز را رسانه ای ویا...میکنم!!!! خب اگر به صلاح مملکت هست موظفید که اسناد را منتشر کنید،باالفرض اگر به اهداف خود دست یافتید باید آن اسناد در بایگانی خاک بخورد؟پس حق الناس کجا رفت؟؟؟؟پس دین شما به کشور و مردم چی میشه؟؟؟خدایا ما صبر ایوب نداریم.
سبوس برنج شمال
| Kazakhstan |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
پایان رای گیری








تصویب شد.
زیبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
اعلمی بخاطر همین افشاگریها مغضوب شد و از سیاست کنارکذاشته شد
متاسفانه
مگر جزو وظایف ذاتی هر مسئول و بویژه نماینده مجلس نیست که در مقابل تخلفات و تضییع حق مردم سکوت نکنند و منافع شخصیشون رو به منافع مردم ترجیح ندن؟ اصلا چرا نمایندگان تخلف کنند!؟ و چرا باید افشای تخلفات فقط به دلایل فرمایشی باشد؟!
اگه کسی تخلفی کرده باید در هر صورت بگن نه اینکه چون نماینده است مصون باشه
مجلس شده جای تهدید و تسویه حسابهای شخصی و استیضاح و خط و نشون کشیدن برای یکدیگر !!!
مردم از این مجلس کوچکترین انتظاری نداشته باشند.
اي داد بيداد عجب گل و بلبلي
نمايند گاني كه حق خود را نميتوانند بگيرند چطور ميخوان حق مارو بگيرند دلخوش به چي بوديم
ایشون اگه اسنادی دارن در هر صورت باید منتشر بکنن تا با متخلفین برخورد بشه.
انشاالله مراجع قانوني مسئول ، در اين موضوع هم با قوانين موجود برخورد لازم با تخلف يا تخلفات صورت گرفته بنمايند!
دمت گرم حداقل جربزه اعتراض داري
به به چه چه چه مجلسی !
اگر تخلفی بوده نیاز به بهانه برای انتشار نیست باید منتشر بشه و اگر منتشر نشه خود اون بنده خدایی که آگاه بوده هم شریک اون تخلف هستش. این مدل صحبت کردن بیشتر شبیه به گرو کشی هستش. یعنی اگر طرف مقابل کار خواسته شده رو انجام بده سند تخلفات منتشر نمیشه، خب این خیلی خنده داره.
مجلس کلا کارش شده ....





و استیضاح




مجلس کار دیگه ایی نداره؟
ایشان شیفته تهدید کردن هستند. در مجلس ششم و هفتم ساعت های طولانی وقت مجلس رو صرف بیان سخنان گهربار خود مینمودند و همیشه میگفتند من مدارکی دارم که نمیخواهم آنها را رو کنم. فلانی به من پیشنهاد 50 میلیون تومن و چک سفید داده.

خوب برادر من اگر مدرک داری این دارک رو به صورت آنلاین از طریق اینستاگرام منتشر بنما نه اینکه برای گرفتن حق حساب و نشون دادن خودت مدام جدال ایجاد کنی
با خوبه برای پروژه های مسکونی خودتون اسناد منتشر می کنید برای مردم بدبخت چی؟
منتشر کنید چرا پنهان می کنید.
پاسخ ها
سيباثبففا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
عزيزم اگر منتشر كنن كه بهش نميگن گرو كشي اينا همه اسناد روز تنگه مدیران محترم هستش ديگه.
ینی چی که حراست مجلس دستور داد جمعش کنن؟؟؟
خواستن ناکارامدیها مخفی شه
واقعا وضعیتی شده که سر نمایندگان هم کلاه میره حالا وای بحال ما مردم بی پناه و بی پشتوانه ..اگر از این بلاها سرمون بیاد نه اعلمی داریم و نه مجلسی پشتمون هست. خدایا بنیاد فساد رو ریشه کن به حق خون حسین.
اگر واقعا تخلفی هست چرا نمی گید؟ دنبال امتیازگیری هستید درست مثل سایرین که انگار به نوعی همه از هم آتو دارن اما رو نمی کنن که تضاد منافعی پیش نیاد
این جانب به عنوان یک رای دهنده به شما وکالت میدهم اسناد رو منتشر کنید دیگر اسامی را در جیبتان نگه ندارید لطفا
حالا رسانه اي هم شد چه مشگلي حل ميشود تابحال ده ها دزدي واختلاس وووو رسانه اي شد چه عايد مردم شد
باید همین نماینده بازداشت و بازجویی بشه
فکر کرده بودیم که اکبر اعلمی ها از‌گردونه بطور کلی پاک شده اند . خدا را شکر که از این غیوران هنوز در مملکن وجود دارند
به هرحال همیشه در یک مملکت همه خرابی ها از بالا وتوسط کسانی صورت می گیرد که داری قدرت هستند مثل همین نماینده ها با داشتن آدم هایی مثل مطهری در مجلس به جایی نمی رسید
چرا در ارتفاع 2000 متری اجازه ساخت داده شد؟؟؟؟
مگه قانون نگفته در ارتفاعات مشرف به تهران زیر 1800 متر میشه ساخت؟؟؟؟؟
وقتی مجلسیان و دولتی ها کار خلاف قانون میکنن از مردم عادی چه توقعی میشه داشت؟؟
باید اون برج کذایی که نماد قانون شکنی مجلس و دولت وقت هست تخریب و خسارات وارده نیز از مدیران مربوطه وقت اخذ بشه.
مجلسی که اشتباه میکنه چطور قانون گذاری میکنه...
این مجتمع باید تخریب بشه.
چطور طبقات بالایی پاساژ علاءالدین به خاطر بیم از تخریب و وارد آمدن خسارت به مردم تخریب شد؟؟؟ این مجتمع که بر خلاف قانون در ارتفاع 2000 متری ساخته شده باید تخریب شه چون به قانون صدمه زد. تابلو تر از این تبعیض نداریم اگه یه نفر تو این ارتفاع میساخت سریعا تخریب میشد ولی حالا که پای مجلس نشین ها در بینه کاری به کارش ندارن.
چرا گروکشی میکنید و بگم بگم راه می اندازید!؟!؟! رساندن و دادن حق مردم نباید فدای منافع سیاسی و شخصی و سهم خواهی بشه! این چه حق گویی و حق طلبی هست؟!؟!؟! اگر خلاف کردن و تخلف دارن به شیوه ی جوانمردها عنوان کن، چرا سهم خواهی میکنی؟!؟!؟!
اگر دقت كنيد تمام اخبار شده خبرهاي كلاه برداري توسط اقا زادهها
تابناک لطفا به این کاربرانی که بدون اطلاع اظهار فضل می کنند توضیح دهید که اعلمی بخاطر همین حقگویی هاش ردصلاحیت شد و دیگر نماینده نیست و تا جایی که من می دانم سالهاست که پرونده اتهامی کوهکن و ندیمی و برزگر را افشا کرده و به خاطر همین افشاگری هاش هم یکبار ظاهرا به خاطر افشای اوراق پرونده متهمین را رها کرده و او را به جرم انتشار اوراق پرونده محکومش کرده اند اینجا هم او اصرار دارد که مجلس کمیته ای را برای رسیدگی به این پرونده ها تشکیل دهد در غیر این صورت ناچار است اسناد تخلفات را در معرض افکار عمومی قرار دهد. دیگه چه کاری او می تونست انجام بده که نداده است!؟
يعني چه خبره ها!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار