بازدید 15562

480 میلیون تومان پاداش برای هیأت مدیره حقوقی یک شرکت بیمه که حتی در انتخاب مدیرعامل هم عاجزند!

صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ بیمه ملت نشان می‌دهد،هیأت مدیره حقوقی این شرکت، پاداش‌های نجومی را در نیمه ابتدایی سال دریافت کرده اند. علاوه بر این موضوع، صورت‌های مالی نشان می‌دهند، گویا در سال‌های گذشته، وزارت جهاد کشاورزی زمینی را در هلجرد کرج به بیمه ملت فروخته که در سال ۹۴ شخص ثالثی علیه بیمه ملت پیرامون همین زمین اقامه دعوی کرده و رأی به نفع وی صادر شده است.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 27 November 2018

بیمهصورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ بیمه ملت نشان می‌دهد،هیأت مدیره حقوقی این شرکت، پاداش‌های نجومی را در نیمه ابتدایی سال دریافت کرده اند. علاوه بر این موضوع، صورت‌های مالی نشان می‌دهند، گویا در سال‌های گذشته، وزارت جهاد کشاورزی زمینی را در هلجرد کرج به بیمه ملت فروخته که در سال ۹۴ شخص ثالثی علیه بیمه ملت پیرامون همین زمین اقامه دعوی کرده و رأی به نفع وی صادر شده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، شرکت بیمه ملت (سهامی عام) در دوازدهم آبان ماه 1382 با شماره 211230 و شناسه ملی 10102526951 در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید و در چهارم آذر ماه 1382 با مجوز شماره 23863 بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تأسیس شد. آن گونه که در تارنمای این شرکت عنوان شده، سرمایه اولیه شرکت در زمان تأسیس 20 میلیارد تومان بوده که در حال حاضر این سرمایه به 285 میلیارد تومان رسیده است. سهم این شرکت از بازار بیمه در سال 1385 حدود 4.05 درصد بوده که این سهم در سال 1395 به 1.16 درصد کاهش یافته است.

بیمه

صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به 31 شهریور ماه 1397 این شرکت به تازگی منتشر شده است. این صورت های مالی نشان می دهند، سهامداران این شرکت به قرار تصویر زیر است. همان گونه که ملاحظه می شود سهامداران عمده این بیمه، به ترتیب شرکت گروه بهمن (سهامی عام) با داشتن 19.73 درصد از کل سهام، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین (سهامی عام) با در اختیار داشتن 19.09 درصد از کل سهام، شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی خاص) با در اختیار داشتن 16.76 درصد از کل سهام و شرکت افق نیلی خلیج فارس (سهامی خاص) با در اختیار داشتن 11.68 درصد از کل سهام می باشند. شایان ذکر است که بر اساس قانون هیچ سهامداری نمی تواند بیش از 20 درصد سهام یک شرکت بیمه ای را داشته باشد.

بیمه

قبل از بررسی صورت های مالی بیمه ملت، ذکر این نکته ضروری است که در دهم تیر 1397 علیرضا ابراهیم پور، مدیرعامل بیمه ملت پس از یک سال و نیم حضور در این سمت از این شرکت رفت و به عنوان مدیرعامل هلدینگ مالی ملت منصوب شد. بیمه ملت هم برای آن که مدیرعاملی برای خود انتخاب کند، در یکی از روزنامه های پرتیراژ اقتصادی آگهی را به همین منظور منتشر نمود.

در این آگهی ذکر شده بود، بنا بر بخشنامه شماره ۹۳۹۶۵ مورخه ۱۵ مرداد ۹۷ وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و در راستای شایسته ‌سالاری، کلیه افرادی که تمایل به تصدی سمت مدیرعاملی شرکت بیمه ملت دارند و واجد شرایط آیین ‌نامه ۹۰ شورای عالی بیمه هستند، رزومه‌کاری خود را در مدت یک هفته از تاریخ این آگهی به آدرس زیر ارسال کنند. در ادامه آگهی آمده بود: انتخاب نهایی بر اساس سوابق تجربی، علمی و ارزیابی ‌های مدیریتی توسط کمیته انتصابات مورد تأیید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد و لازم است کلیه افراد، موارد قانونی در خصوص رعایت ماده ۲۴۱ قانون تجارت در خصوص مدیران و مزایای اقتصادی و صنعت را در ارسال درخواست لحاظ کند.

بیمه

همچنین روزبه کردونی، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی مصاحبه ای در 20 شهریور 1397 اعلام کرد که پیرو بخشنامه انوشیروان محسنی بندپی (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) انتخاب مدیرعامل شرکت "بیمه ملت" از طریق فراخوان عمومی انجام خواهد شد. این آگهی و مصاحبه نشان می دهد، از 10 تیر ماه (زمان کنار رفتن مدیرعامل بیمه ملت) تا حداقل 20 شهریور ماه 1397 (زمان مصاحبه کردونی) بیمه ملت فاقد مدیرعامل بوده است.

حالا به بررسی صورت های مالی بیمه ملت می پردازیم. در صورت های مالی بیمه ملت در بخش سایر هزینه های عمومی آمده است، هیأت مدیره حقوقی این بیمه در شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 1397 در مجموع 480 میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند. از آن جا که هیأت مدیره حقوقی این شرکت 5 نهاد هستند، می توان گفت که هر کدام از این هیأت مدیره های حقوقی در شش ماهه نخست سال جاری به صورت میانگین حدود 96 میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند. این در حالی است که صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1396 بیمه ملت نشان می دهد که این نهادها در سال گذشته نیز در مجموع 480 میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند. 

واریز پاداش به حساب هیات مدیره حقوقی این شرکت در حالی است که  که حتی نتوانسته اند از پس حداقل وظیفه خود یعنی انتخاب مدیرعامل بر بیایند (بر اساس قانون تجارت انتخاب مدیرعامل از وظایف هیأت مدیره است) و برای انجام این کار آن را در روزنامه آگهی کرده اند. در ضمن همان گونه که گفته شد، بر اساس قانون هیچ سهامداری نمی تواند بیش از 20 درصد سهام یک شرکت بیمه را داشته باشد و در نتیجه هیچ سهامداری هم نمی تواند به تنهایی مدیرعامل را برگزیند و این که یکی از سهامداران بخواهد چنین کاری کند.  

بیمه

نکته قابل توجه دیگر در صورت های مالی منتهی به 31 شهریور ماه 1397 بیمه ملت این است که این شرکت زمینی را در گذشته از وزارت جهاد کشاورزی خریداری کرده که گویا زمین معامله شده، متعلق به شخص ثالثی بوده است. همان گونه که از تصویر زیر مشاهده می شود در بخش تأکید بر مطلب خاص صورت های مالی این شرکت در این باره ذکر شده است که "این شرکت قطعه زمینی به مساحت 211 هزار و 275 مترمربع واقع در هلجرد کرج را به بهای تمام شده 40689 میلیون ریال و ارزش کارشناسی 360607 میلیون ریال در سنوات گذشته از وزارت جهاد کشاورزی خریداری کرده که در سال 1394 توسط شخص ثالثی علیه شرکت اقامه دعوی گردیده است. با توجه به رأی صادره در سال 97 به نفع خواهان، شرکت بیمه ملت درخواست تجدید نظر نموده که تا تاریخ تهیه گزارش صورت های مالی منتهی به 31 شهریور ماه 1397 اعلام رأی نگردیده است".

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۶
با سلام/وقتی شرکتی ملوک الطوایفی اداره می شود و مدیر عامل سابق آقای دکتر حجاریان میتواند پول بیمه ملت را هر جور دوست دارد سرمایه گذاری کند.همین میشود به رایان دیزل نگاه کنید شرکا را بنگرید با کمی تفکر میتوان به خیلی چیزها پی برد
ای خدا تو این مملکت چه خبره.یک عده این طوری لفت و لیس می کنند یک عده هم ...
خوب رییس هیت مدیره که نداشته باشند بهتر است و بخور بخور اسانتر. توی این مملکت بلو بشو و بخور بخور بی حساب کتابی بهتر است برای اونها
این حقوق نجومی و پاداشها برای وقتی بود که دلار 3 هزار خورده ای بود. با دلار 12 یا 13 تومنی قطعا این حقوقها و درامد جراحان باید دو تا سه برابر بشه چون خرج این جماعت خدمتگزار که بیشتر بر و بچه ها را فرستادند به انور اب به دلار و یورو است نه ریال. کسری بودجه دولت و این شرکتها و بانکهای خصوصی و صورت حساب بیمارستانها و... دیدن خواهد داشت
آخه 480 ميليون درآمد يك ماهه برخي پزشكان است. چرا نبايد گروه چند نفره در جمع اين مقدار پاداش در يكسال نگيرند؟
یا خدا

کلا از هرگونه اصلاحات ناامید شدیم
كي به كيه دلت خوشه مگه مهمه برده كه برده نوش جانش
خدا وکیلی اینکه میگن این مملکت صاحاب داره به ضرص قاطع میگم نداره!!!!
پاسخ ها
علیرضا2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
ناشناس جون ! جسارتا صاحب درسته نه صاحاب !
این چه وضع خبره
صورت مالی هیئت مدیره مربوط به مدیرعاملی آقای ابراهیم پوره
گزارش سهم از بازار و خرید زمین مربوط به دوره مدیرعاملی آقای حجاریان
اینطوری گزارش نمیدن که تابی جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
در هر دو تاریخ ها اشاره شده. کاری نداریم که دوره کی بوده مهم این که یک عده زیرپوستی یک کارهایی دارن میکنن...به قول بنده خدا چه خبرررررتون چه خبببررررررتون
خوب کاری کردند نوش جانشان!
تابی جان اگه توی این کشور خلاف این موارد رو دیدی تعجب کن چون این موارد توی کشور ما یه چیز عادی شده و کک کسی هم نمیگزه .
بیمه ملت بدترین شرکت بیمه هست.برای پرداخت خسارت یک تصادف اینقدر اذیت میکنن تا طرف بیخیال مبلغ بشه
300 هزار تومان تا یک میلیون تومان
خوزستان-اهواز-مسجدسلیمان
پاسخ ها
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
دوست عزیز من خودم از بیمه ملت خسارت گرفتم خیلی خوب دادن الکی جو نده
توسن ۵۸سالگی بیکارم اون وقت یک عده ........‌‌
فراموش نشود که پاداش هیات مدیره را مجمع صاحبان سهام یا درواقع مالکین شرکت تعیین می کنند. مشکل از انجا شروع می شود که شرکت ها حالت خصولتی پیدا می کنند یعنی نه تابع بخشنامه های دولتی هستند و تحت نظارت سازمان بازرسی کشور ونه واقعا خصوصی که صاحب سهم شخصا امکان حساب کشی داشته باشد. سهم مردم را کسانی نمایندگی می کنند که خود ذینفع در درامد شرکت نیستند اما از مزایای بسیاری استفاده می کنند!
بیچاره سهامداران بیمه ملت که از بابت سود سهام یک باکت سیگار در یافت خواهند کرد یعنی دود
از کارمزد نماینده هاش کم می کنند و پاداش های نجومی می گیرند. این پولها حرام است/
حرامشان باد. خوردن پول ملت عاقبتی ندارد. این.کارهارو می کنن که یه مسافر کش بیچاره مجبوره یک میلیون حق بیمه بده
به راحتي آب خوردن، هرگوشه اين مملكت دزدي بيداد مي كنه، اي كاش اين پيام حدود پانزده روز پيش ملاحظه مي شد و نقشي براي كمك به دزدان با بيمه كردن خودروام از طريق بيمه ملت نمي كردم.
من خودم نمایندگی بیمه داشتم و تا حدودی از وضعیت شرکت های بیمه شناخت دارم تو حدود بیست تا شرکت بیمه بنظرم با ضابطه ترین شرکت بین بیمه ها بود! تاکید رو مشتری مداری و پرداخت خسارت بموقع داشتند
اگر این وضعش اینجوری باشه بقیه الفاتحه هستند .
حداقل صورت های مالیشو شفافتر از بقیه داده بیرون جای شکرش باقیه!!!
الآن باید بازرسی کل کشور ورود کند یا دادستان به عنوان مدعی العموم دردفاع از حقوق عمومی...تابناک باید این خبر راآنقد پیگیری کند که دستگاههای یادشده وارد رسیدگی شوند....
متاسفانه اینگونه شرکتها به گونه ای تاسیس شده اند که دولتی محسوب نگردیده تا از نظارت سازمان بازرسی کل کشور مصون باشند .
چه بخور بخوری هستش!!!آی مردم کشورمون جامعمون داره به جیب یه عده ریخته میشه
نوش جونشون گواری وجودشون حق ملت
دزدی که فقط از دیوار بالا رفتن نیست................
سرزمین اسلام
بعد کارگر باید حقوق شندرغازیشو بهش نددن و اگه اعتراض کنه تهدید به بازداشتش کنن چه دزد بازاری درست کردین
بعد میگن ایران پولشویی وفساد نیست
اگر بررسی بیشتر بشه می بینید در این یک سال نیم سفره کارمندان جز و نمایندگان بی رابطه کوچکتر و مدیران ، معاونین فربه تر ،( وام میلیاردی مدیران و معاونین ) سرکار آمدن مدیران بی سواد و بی تجربه در صنعت بیمه و اینکه کارمندان با تجربه و با سواد هنوز کارشناس هستند
هردم ازین باغ بری می رسد
بیمه ها و بانک ها پدر اقتصاد و مردم را درآوردند! بیمه ها فقط و فقط به دنبال مکیدن خون مردم هستند. به اسامی مختلف از مردم پول میگرند و وقتی موقع ارائه خدمت میشود با هزار ترفند از پرداخت حقوق بیمه شدگان، طفره میروند!
چه گزارش جانب دارانه ای!!!پاداش هیات مدیره که متعادله فکر کنم بهتره گزارش راحع به اختلاش دولتی ها سران و حتی معوقات کارگران ارائه بدید تا مطالبی که عینا تو صورت مالی اومده و همه می تونن رویت کنن و از دید نهاد ناظر چه بورس چه بیمه مرکزی هیچ مشکلی نداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
حتما خودت جزء بيمه ملتي! اين بيمه تو روز روشن پول مارو خورد
بيمه ملت به تعهداتش عمل نمي كنه چرا هيچكس با اين شركت برخورد نمي كنه؟ خسارت مارو نداده بعد براي خودشون پاداش آنچناني درست مي كنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر