بازدید 6134
۱

راه آهن سراسری تهران - جنوب بازگشایی شد

مدیرکل راه اهن لرستان گفت: خط راه آهن سراسری تهران - جنوب اول آذرماه جاری به دلیل انجام عملیات بازسازی در محدوده این استان مسدود و ظهر دوشنبه بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۵۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 26 November 2018

مدیرکل راه اهن لرستان گفت: خط راه آهن سراسری تهران - جنوب اول آذرماه جاری به دلیل انجام عملیات بازسازی در محدوده این استان مسدود و ظهر دوشنبه بازگشایی شد.

رحمت رحمت نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات بازسازی و نوسازی در چهار شبانه روز به صورت مداوم انجام شد و در این مدت تمام قطارهای باری و مسافری از جمله قطارهای محلی و سراسری امکان تردد از مسیر را نداشتند.
وی اظهار داشت: طول بلاک قارون - بیشه 17کیلومتر است که با توجه به وجود تونل‌های طویل، قوس‌های زیاد و عدم دسترسی راه جاده‌ای یکی از سخت گذرترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می‌رود.
به گفته وی بلاک قارون - بیشه تا پایان آذرماه امسال به صورت کامل بازسازی می‌شود که با انجام این مهم بازسازی 155 کیلومتر مسیر ریلی استان تکمیل خواهد شد.
وی همچنین گفت: به‌طور متوسط برای بازسازی هر کیلومتر از مسیر یاد شده، بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار لازم است و در صورت اجازه مسدودی خط، انتظار می رود تا پایان آذرماه 97 بازسازی کامل این بلاک انجام شود.
مدیرکل راه‌آهن لرستان در مورد دلیل محدودیت در اجازه مسدودی این خط گفت: مسدودی‌های درازمدت در این مسیر موجب اختلال در حمل‌ونقل ریلی محور تهران- جنوب می‌شود و از این رو با توجه به حجم جابجایی بار و تعداد سفرها، این تصمیم گرفته می‌شود.
رحمت نژاد بیان کرد: از مجموع 155 کیلومتر راه‌آهن ناحیه لرستان واقع در محور سراسری تهران - جنوب، تمامی مسیرها به‌جز این مسیر بازسازی‌شده که با پایان این بازسازی، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش‌یافته و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش می‌یابد.
وی افزود: بازسازی راه آهن سراسری تهران - جنوب در محدوده لرستان از سال 92 آغاز و تاکنون با اجرای طرح در 140 کیلومتر مسیر ریلی، بیش از 2 هزار و 100 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.
رحمت نژاد اضافه کرد: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا پایان ماه مبارک رمضان و با وقفه های چند روزه به صورت موقت مسدود شده و کار بازسازی بلاک قارون - بیشه بطول 17کیلومتر انجام شود اما با توجه به حجم جابجایی بار و شروع سفرهای تابستانی، این تصمیم تغییر کرد و مقرر شد مسدودی های مسیر در درازمدت انجام شود تا خللی در حمل و نقل ریلی محور تهران - جنوب ایجاد نشود.
وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که دارای 19 دهانه تونل به طول بیش از 9 کیلومتر، 6 دهانه پل به طول 567 متر و 44 دهانه قوس است.
به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاک می گویند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سلام خط آهن تهران اهواز نه تهران جنوب
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی