بازدید 2707

هزینه دانشجویان هندی در آمریکا چقدر است؟

کد خبر: ۸۵۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 26 November 2018

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که هزینه تحصیل دانشجویان هندی در آمریکا از بودجه آموزش عالی کشور هند بیشتر است.

به گزارش آنا، از زی بیزنس، گزارش تبادل‌های دانشجویی بین‌المللی دولت آمریکا نشان می‌دهد که در سال جاری ۱۹۶ هزار و ۲۷۱ دانشجوی هندی در آمریکا در حال تحصیل هستند که ۵,۴ درصد از سال گذشته بیشتر است. این پنجمین سال متوالی است که تعداد دانشجویان هندی در آمریکا افزایش داشته است.

براساس این گزارش، ایالات متحده آمریکا حدود ۸۰ هزار کرور روپیه از دانشجویان هندی درآمد دارد. این مبلغ دو برابر بودجه‌ سالانه‌ای است که دولت مرکزی هند برای مؤسسه تکنولوژی هندی دهلی، مؤسسه تکنولوژی ملی دهلی، دانشگاه‌های علوم پزشکی دهلی و دیگر مؤسسات آموزش عالی در هند مشخص کرده است.

به عبارت دیگر هزینه تحصیل دانشجویان هندی در آمریکا به‌طور سالانه دو برابر مبلغ بودجه آموزش عالی در داخل این کشور است. بودجه آموزش عالی هند در سال جاری ۳۵ هزار کرور روپیه است.

در حال حاضر ۱۹۶ هزار و ۲۷۱ دانشجوی هندی در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا مشغول به تحصیل هستند که ۶۶ درصد یا دو سوم از آنها در مؤسسات آموزش عالی خصوصی درس می‌خوانند و در شهرهایی مانند نیویورک، کالیفرنیا و ماساچوست زندگی می‌کنند.

دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویان بین‌المللی شهریه بیشتری دریافت می‌کنند. براساس اطلاعات تایمز هایر اجوکیشن، مؤسسات آموزش عالی آمریکا بین ۳۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار کرور روپیه از دانشجویان هندی شهریه دریافت می‌کند. هزینه‌های تحصیلی یک دانشجو در سال نیز حدود ۷ هزار و ۵۰۰ روپیه است.

تخمین زده می‌شود که برای هر دانشجوی هندی در آمریکا ۴۲۰ هزار روپیه در سال هزینه می‌شود که اگر در تعداد کل دانشجویان هندی در آمریکا ضرب کنیم حدود ۸۵ هزار کرور روپیه می‌‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۹۰ درصد از دانشجویان هندی برای مطالعه دروسی مانند علوم کامپیوتری، ریاضی، مدیریت و علوم پزشکی به آمریکا می‌روند که شهریه و هزینه تحصیلی آنها نسبت به رشته‌های تحصیلی دیگر بیشتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل