بازدید 2448

ارائه دروس هوش مصنوعی در ۴۴ دانشگاه انگلیس

کد خبر: ۸۵۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 25 November 2018

در کشور انگلستان دروس و دوره های هوش مصنوعی در ۴۴ دانشگاه این کشور ارائه می شود.

به گزارش مهر، جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: پروژه های تحقیق و توسعه فراوانی در دانشگاه های کشور انگلیس انجام می شود به نحوی که دروس و دوره های هوش مصنوعی در ۴۴ دانشگاه این کشور ارائه می شود.

وی افزود: در بین این دانشگاه ها ۸ دانشگاه آکسفورد، یونیور سیتی کالج لندن، ادینبورگ، امپریال کالج لندن، بریستول، کمبریج، باث و کنت برترین دانشگاه های انگلستان در زمینه هوش مصنوعی هستند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: در این دانشگاه در دوره دکتری متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تربیت می شوند.

مهراد تاکید کرد: آمار هایی که در این زمینه منتشر شده نشان می دهد که در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ توسعه دهندگان هوش مصنوعی در شهر لندن دست به سرمایه ‌گذاری های کلان زده اند، طوری که سرمایه‌گذاری در این حوزه به بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: رشد سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی در سطح جهان به طور کلی کمتر از لندن است در حالیکه لندن تنها در سال گذشته شاهد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۴۳ درصد بود، رشد سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی در پاریس و برلین در سال ۲۰۱۷ به ترتیب ۳۳ و ۱۹ درصد بود.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: فراگیر شدن هوش مصنوعی در زمینه های مختلف اقتصاد لندن را دستخوش تحول کرده است. هوش مصنوعی، فناوری است که بر روی طیف وسیعی از صنایع تاثیر گذار بوده و تمام این صنایع در لندن به صورت تمام و کمال عرضه می شوند.

مهراد عنوان کرد: جذب و نگهداری نخبگان هوش مصنوعی توسط کمپانی های بزرگ فناوری بسیار چالش برانگیز شده اما لندن با دارا بودن تعداد زیادی از نخبگان هوش مصنوعی مرزهای فناوری و کاربردهای آن را گسترش داده است.

وی تاکید کرد: به طور کلی، شواهد حاکی از آن است که انگلستان در بین کشورهای جهان بعد از ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد نخبگان را در هوش مصنوعی در اختیار دارد.

این چهره ماندگار کشور گفت: پیش بینی می شود که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۱۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهان کمک خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس وب سایت کاریابی Indeed، لندن در سال ۲۰۱۸ در هر یک میلیون شغل، تعداد ۸۶۸ متخصص هوش مصنوعی استخدام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها