بازدید 2742

برترین دانشگاه‌های جهان در پزشکی و دندان‌پزشکی

کد خبر: ۸۵۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 25 November 2018

تایمز هایر اجوکیشن، رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را منتشر کرد.

به گزارش آنا، مطالعه در رشته‌های پزشکی در هر کشوری متفاوت است. در آمریکا تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد آغاز می‌شود، مدرک دانشجو در کارشناسی باید به رشته‌های پزشکی مرتبط باشد. در انگلستان دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در دوره‌های بالینی کارشناسی ثبت‌نام کنند.

دندان‌پزشکی نیز مانند پزشکی از حرفه‌های پرطرفدار است که درآمد خوبی نیز دارد. تعداد مشاغل در رشته دندان‌پزشکی بسیار زیاد است و رضایت شغلی در این حرفه نیز بالاست. تحصیل در این رشته معمولاً پنج سال طول می‌کشد.

در ادامه با پنج دانشگاه برتر جهان در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن آشنا می‌شویم.

دانشگاه آکسفورد با کسب امتیاز ۹۱,۸ در آموزش، ۹۹.۵ در تحقیق، ۹۹.۱ در استناد علمی و ۶۷ در درآمد صنعتی، نه تنها عنوان برترین دانشگاه جهان در رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن ۲۰۱۹ را از آن خود کرده؛ بلکه برترین دانشگاه جهان در پزشکی و دندان‌پزشکی نیز است.

دانشگاه کمبریج که دومین دانشگاه برتر جهان است، امتیاز ۹۲,۱ در آموزش، ۹۸.۸ در تحقیق، ۹۷.۱ در استناد علمی و ۵۲.۹ در درآمد صنعتی را کسب کرده است. کمبریج عنوان دومین دانشگاه برتر در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را نیز به دوش می‌کشد.

دانشگاه استنفورد با امتیاز ۹۳,۶ در آموزش، ۹۶.۸ در تحقیق، ۹۹.۹ در استناد علمی و ۶۴.۶ در درآمد صنعتی، سومین دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن و سومین دانشگاه در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی است.

دانشگاه ام‌آی‌تی یا مؤسسه تکنولوژی ماساچوست موفق به کسب امتیاز ۹۱,۹ در آموزش، ۹۲.۷ در تحقیق، ۹۹.۹ در استناد علمی و ۸۷.۶ در درآمد صنعتی شده است. ام‌آی‌تی چهارمین دانشگاه برتر جهان در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی است، این دانشگاه همچنین چهارمین دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ تایمز هایر اجوکیشن است.

دانشگاه هاروارد ششمین دانشگاه برتر جهان است که امتیاز ۹۰,۱ در آموزش، ۹۸.۴ در تحقیق، ۹۹.۶ در استناد علمی و ۴۸.۷ در درآمد صنعتی را دارد. این دانشگاه آمریکایی عنوان پنجمین دانشگاه برتر جهان در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را مال خود کرده است.

رتبه

دانشگاه

آموزش

تحقیق

استناد علمی

 

 درآمد صنعتی

نسبت دانشجوی دختر به پسر

 

 ۱

 دانشگاه آکسفورد

  ۹۱,۸

 ۹۹,۵

      ۹۹,۱

       ۶۷

                   ۴۶ به ۵۴

 ۲

 دانشگاه کمبریج

  ۹۲,۱

 ۹۸,۸

      ۹۷,۱

      ۵۲,۹

                    ۴۶ به ۵۴

 ۳

 دانشگاه استنفورد

  ۹۳,۶

 ۹۶,۸

      ۹۹,۹

      ۶۴,۶

                    ۴۳ به ۵۷

 ۴

 دانشگاه ام‌آی‌تی

  ۹۱,۹

 ۹۲,۷

      ۹۹,۹

       ۸۷,۶

                     ۳۸ به ۶۲

۶

دانشگاه هاروارد

  ۹۰,۱

 ۹۸,۴

      ۹۹,۶

       ۴۸,۷

                      ۴۸ به ۵۲

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار