بازدید 1982

رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل استعفا داد

مقامات سازمان ملل اعلام کردند، پس از آنکه یکی از بازرس‌های این سازمان هزینه‌های بسیار بالای سفر اریک سولهیم، رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل را زیر سوال برد، سولهیم استعفا داد.
کد خبر: ۸۵۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 21 November 2018

مقامات سازمان ملل اعلام کردند، پس از آنکه یکی از بازرس‌های این سازمان هزینه‌های بسیار بالای سفر اریک سولهیم، رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل را زیر سوال برد، سولهیم استعفا داد.

به گزارش ایسنا، اریک سولهیم، وزیر محیط زیست سابق نروژ از ژوئن 2016 میلادی ریاست برنامه محیط زیست سازمان ملل، مستقر در نایروبی را برعهده داشت.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از بازرسان و حسابرس‌های سازمان ملل اعلام کرد که سولهیم نزدیک به 500 هزار دلار را برای سفر هزینه کرده و تاکید داشت که این هزینه‌ها در زمانی که سازمان ملل با کاهش بودجه دست و پنجه نرم می‌کند، غیرقابل توجیه هستند.

 

جهانگردی‌های سولهیم این اتهامات را به وجود آورد که وی توجه اندکی به محیط زیست و تلاش‌ها برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن که از سفرهای هوایی نشات می‌گیرد، نشان داده است.

 

اریک سولهیم در بیانیه‌ای گفت: من روز شنبه گزارش نهایی این بازرس را در خصوص هزینه‌های سفرم دریافت کردم و پس از تفکر و تامل عمیق تصمیم گرفتم تا استعفا دهم.

 

وی افزود: تا زمانی که در این روند حضور داشتم به انجام آنچه که معتقد بودم به نفع محیط زیست سازمان ملل و ماموریتی است که ما برای رسیدن به آن اینجا هستیم، پایبند بودم.

 

در همین حال استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل استعفای اریک سولهیم را پذیرفته است. آخرین روز کاری سولهیم در این سمت روز پنج‌شنبه خواهد بود.

 

دوجاریک بدون آنکه صریحا ذکر کند که گزارش این بازرس سازمان ملل منجر به استعفای سولهیم شده، افزود: اریک سولهیم یک صدای پیشرو در جلب توجه جهانیان به چالش‌های جدی محیط زیستی بوده است.

 

این سخنگو افزود: دبیرکل سازمان ملل از این‌که می‌بیند برنامه محیط زیست این سازمان به اجرای توصیه‌هایی که در گزارش دفتر خدمات نظارت داخلی در زمینه هزینه‌های سفر مطرح شده پایبند است، بسیار خرسند است.

 

دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل لزوم چنین هزینه‌های گذافی را برای سفرهای سولهیم زیر سوال برد.

 

استعفای سولهیم در آستانه مذاکرات بسیار مهم در خصوص اجرای توافق آب و هوای پاریس صورت گرفت؛ مذاکراتی که دوم دسامبر (11 آذرماه) در لهستان آغاز می‌شود.

 

جویس امسویا از تانزانیا که معاون رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل است به صورت موقت جایگزین سولهیم خواهد شد تا زمانی که گوترش رییس جدیدی را برای برنامه محیط زیست سازمان ملل معرفی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار