بازدید 2339

لئون پانه‌تا: ترامپ در حال تضعیف موقعیت خود است/گزارش سیا علیه بن‌سلمان بسیار قابل اعتماد است

وزیر دفاع سابق آمریکا با درخواست از دونالد ترامپ برای عذرخواهی از آدمیرال ویلیام مک‌ریون تاکید کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از او در حال تضعیف جایگاه خودش به عنوان فرمانده کل قواست.
کد خبر: ۸۵۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 21 November 2018

وزیر دفاع سابق آمریکا با درخواست از دونالد ترامپ برای عذرخواهی از آدمیرال ویلیام مک‌ریون تاکید کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از او در حال تضعیف جایگاه خودش به عنوان فرمانده کل قواست.

به گزارش تابناک، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع سابق آمریکا که سابقا مدیر سیا بود در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی درباره حمله به اقامتگاه اسامه بن لادن گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا به آدمیرال مک‌ریون و تمام نیروهای عملیاتی ویژه نیروی دریایی آمریکا بابت آنچه به زبان آورده است، بدهکار است.  

پانه‌تا افزود: او جایگاه خودش به عنوان فرمانده کل قوا را تضعیف می‌کند، نه تنها در میان کسانی که آن عملیات را انجام دادند، بلکه در سراسر ارتش.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا در مصاحبه با فاکس نیوز ساندی تاکید کرد، آمریکا باید بسیار زودتر از اینها اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را می‌گرفت. او تاکید کرد: آیا زیباتر نمی‌شد اگر ما خیلی زودتر از اینها اسامه بن لادن را می‌گرفتیم؟ زیباتر نبود؟

ترامپ حین این مصاحبه به مک‌ریون، فرمانده سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا که ناظر عملیات سال ۲۰۱۱ بود تاخت و او را حامی هیلاری کلینتون و هوادار اوباما توصیف کرد. اظهارات او در پاسخ به انتقاد مک‌ریون داده شد که از حملات ترامپ علیه رسانه‌ها انتقاد کرده و آن را "بزرگترین تهدید دموکراسی ما در طول حیات من" دانسته بود.

ترامپ در ادامه بحث و انتقاد از مک‌ریون دوشنبه در توئیتی نوشت: "البته که ما باید اسامه بن لادن را بسیار زودتر از آنچه انجام دادیم، می‌گرفتیم." پانه‌تا که آن زمان مدیر سیا بود، این عملیات نظامی را "یکی از افتخارآمیزترین لحظات در تاریخ اخیر" دانست. او افزود: این رئیس‌جمهوری باید به این نکته توجه کند که این نوع شجاعت و دلاوری برای حفاظت از امنیت این کشور مهم است.

در همین حال نامه‌ای مورخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱ از لئون پانه‌تا خطاب به سناتورها جان مک‌کین و لیندسی گراهام منتشر شده است، که این وزیر دفاع وقت درباره تبعات ناکامی کنگره در حصول توافقی روی کاهش کسری بودجه هشدار داده بود. پانه‌تا همچنین تاکید کرده بود کاهش بودجه اثرات مخربی روی وزارت دفاع آمریکا می‌گذارد و با گذشت ۱۰ سال "ما کوچکترین نیروی زمینی از ۱۹۴۰، کمترین تعداد کشتی‌ها از ۱۹۱۵ و کوچکترین نیروی هوایی در تاریخمان را خواهیم داشت.

وزیر دفاع اسبق آمریکا همچنین درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی اظهار داشت: گزارش ارائه شده از سوی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا درباره دست داشتن ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی بسیار قابل اعتماد است.

پانه‌تا در گفت‌وگو با شبکه "ام اس ان بی‌ سی"  سطح اعتماد به این گزارش را عالی توصیف کرد و گفت: دلیلی صریح و قوی درباره دست داشتن محمد بن سلمان در این امر وجود دارد و طرف‌های دیگر چه ترکیه و چه کشورهای دیگر این را می‌دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار