بازدید 2479

یکی از شخصیت‌های رسوایی واترگیت: ترامپ دارد زیاده‌روی می‌کند

یکی از شخصیت‌های کلیدی رسوایی واترگیت گفت، احتمالا نظر ریچارد نیکسون درباره اقدامات ترامپ علیه مدیر سابق اف‌بی‌آی و هیلاری کلینتون این بود که "او دارد زیاده‌روی می‌کند".
کد خبر: ۸۵۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 21 November 2018

یکی از شخصیت‌های کلیدی رسوایی واترگیت گفت، احتمالا نظر ریچارد نیکسون درباره اقدامات ترامپ علیه مدیر سابق اف‌بی‌آی و هیلاری کلینتون این بود که "او دارد زیاده‌روی می‌کند".

به گزارش ایسنا، جان دین، مشاور سابق کاخ سفید و یکی از چهره‌های کلیدی در رسوایی واترگیت درباره گزارش روزنامه نیویورک‌ تایمز مبنی بر تلاش دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای پیگرد قانونی "جیمز کومی"، مدیر سابق اف‌بی‌آی و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2016 آمریکا، با شبکه سی‌ان‌ان به گفت‌وگو نشست.

جان برمان، مجری برنامه سی‌ان‌ان این اقدام ترامپ را "معنای نیکسون‌گری" توصیف کرد.

جان دین در این باره گفت: اگر بخواهم درباره نظر ریچارد نیکسون دراین باره صحبت کنم، به نظرم او به این رییس جمهور می‌گفت دارد زیاده ‌روی می‌کند. چنین اتفاقی در یک جمهوری‌ آبکی و ظاهری می‌افتد، این کاری است که یک حاکم مستبد انجام می‌دهد.

دین افزود، ترامپ گرایشی دارد که طبق آن "از کاری دست نمی‌کشد" تا اینکه "مجبور شود" دست از آن بردارد.

مشاور سابق کاخ سفید که پس از اظهاراتش درباره نظر نیکسون درخصوص اقدامات ترامپ با تعجب مجری برنامه روبه‌رو شد، ادامه داد: این سطحی از اقدامات است که ریچارد نیکسون هیچ‌گاه تا آنجا پیش نرفت؛ جایی که با پیگرد کیفری زندگی شخصی یک فرد را نشانه می‌روید.

دین گفت به نوارهای ضبط شده نیکسون که در آن‌ها قانون را زیر پا می‌گذارد، گوش گرده است. او در این باره گفت: وقتی به صدای او در تعدادی از این نوارها گوش می‌کردم که داشت قانون را زیر پا می‌گذاشت، اصلا نشنیدم که با برانگیختن دشمنانش تلاش کند آنان را به زندان بیندازد. این دیگر واقعا خیلی زیادی تند رفتن است.

دین یکی از منتقدان دونالد ترامپ در ماه های اخیر بوده و اوایل ماه جاری میلادی نیز او را "شیطان" خواند.

گزارش شده است که ترامپ در بهار 2018 با دان مک‌گان، مشاور وقت کاخ سفید درباره تمایلش به پیگرد قانونی کومی و کلینتون صحبت کرده است.

مشخص نیست که ترامپ قصد دارد دادستانان چه اتهاماتی را علیه این دو مقام آمریکایی پیگیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار