بازدید 15784
کد خبر: ۸۵۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 21 November 2018

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها، گفت: رانندگان متخلف باید با سرعت بالا خداحافظی کنند.

به گزارش تسنیم، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مجوز سازمان برنامه و بودجه برای خرید و به کارگیری 2 هزار دوربین ثبت تخلف در جاده ها، اظهار کرد: قطعا گسترش تجهیزات نظارتی و انتظامی در جاده ها می تواند آثار مثبتی را برای کشور به دنبال داشته باشد. کاهش تصادفات جاده ای یکی از آثار مثبت به کارگیری گسترده این دوربین‌هاست، امروز به واسطه کمبود این دوربین ها در جاده ها، رانندگان بدون هیچ ترسی اقدام به تخلفات رانندگی می کنند.

وی تصریح کرد:‌ بر اساس آمار سال گذشته حدود 16 هزار نفر تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده ای داشتیم که خطای انسانی حدود 70 درصد در بروز تصادفات جاده ای تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: این مسئله نشان می دهددر صورت کاهش خطای انسانی می توان درصد بالایی از تصادفات جاده ای را کاهش داد، از این رو گسترش نظارت های انتظامی در جاده ها می تواند رانندگان را در راستای رانندگی بی خطر هدایت کند.

به گفته وی، سرعت غیرمجاز یکی از مولفه های اصلی در بروز تصادفات جاده ای است، از این رو باید از هر طریقی چه افزایش نیروهای پلیس جاده ای و چه گسترش دوربین های ثبت تخلف، از تشدید این مسئله جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: آمارها و گزارش ها نشان می دهد در جاده هایی که در آن ها دوربین ثبت تخلف نصب شده، آمار تصادفات و تخلف قانونی به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است. از این رو انتظار می رود با افزایش این دوربین ها در جاده ها میزان تصادفات کاهش محسوسی داشته باشد.

اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۷
عبدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
با سلام . در شهر تبریز داری 4 محور اصلی مواصلاتی تندرو شهری وجود دارد که مجموع 8 لاین شرق به غرب و بالعکس انها تنها دارای 4 دوربین کنترل سرعت است که تمامی رانندگان نیز با اطلاع از محل تعبیه شان تنها چند ده متر اقدام به رعایت سرعت می کنند و بنده و امثال بنده که مقید به رعایت سرعت مجاز هستیم هرروز باید درگیر بدو بیراه سایر رانندگانی که هیچ تمایلی به رعایت مقررات ندارند باشیم لذا پیشنها می گردد فکری هم به تعبیه دوربین کنترل سرعت حداقل هر دو کیلومتر یک دستگاه در این نوع شریانهای نیز بعمل آید . متشکرم
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
برادر من تا زماني كه هر تخلفي با جريمه نقدي و پول حل ميشه اين چيزها فایده نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
سرعت بالا در تمام دنیا منع دارد اما با این حال هر روز روی ایمنی خودروها کار میشه از خودرو ارزون قیمت تا گرونشون سرنشینان خودرو براشون ارزش دارند حالا تو مملکت ما میلیاردها تومن خرج لوازم جلوگیری از تخلف میشه که اگر خرج توسعه و نوسازی و ایمن کردن خودروها کنن مطمئنا آمار تلفات انسانی اینقدر نیست. خیلی از تصادفات منجر به فوت و نقص عضو ناشی از ایمن نبودن خودروهای داخلیه که با نصب دوربین حل نمیشه. کاشکی به جای واردات دوربین فکر خودرو سازهامون باشند. پراید با 70 کیلومتر سرعت چپ کنه کسی سالم در نمیاد حالا هی دوربین بزن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
لااقل ی اس ام اس هم بدن به متخلف که متوجه بشه
اینهمه شماره ازمون تو تعویض پلاک میگیرن ی اس ام اس نمیدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
بجای این دوربین بازی ها جاده هاتون رو درست کنید . برید ببینید که تو آلمان اتوبان با سرعت 300 آزاده و تو معابر شهری سرعت بین 30 تا کیلومتره. ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
وقتی مسیر سه ساعتی رو به خاطر شما 6 ساعت میریم اخرش خسته و کلافه تصادف هم می کنیم .
همه قوانین بر اساس پراید طراحی میشه . عامل تصادف بی دقتیه نه سرعت . این رو همه تجربه کردن البته سرعت باید متناسب با ترافیک و جاده باشه ولی واقعا توی اتوبان خلوت چرا باید با صدتا سرعت حرکت کنیم ؟
شوماخر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
من خودم جاده تهران مشهد را با 160 تا میرفتم . البته ماشین بنز بود .. خلاصه اینکه ماشین هاتون مشکل داره.. کوچتکرین تصادف مساوی با مرگ هست بخاطر اینکه در ایران چیزی به نام ماشین استاندارد نداریم .. بهترین رانندگان دنیا در ایران بخصوص تهران هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
خطای انسانی
و خرابی جاده‌ها، دو طرفه بودن جاده ها، استاندارد نبودن دوربرگردانها و ... هیچ تاثیری در آمار تصادفات جاده ای ندارند !!!!!!!!!!!!!

چند روز پیش در استانمان گلستان دو نفر از مقامات کشوری (نوربخش و ...) در تصادف جاده‌ای کشته شدند. ماشین حامل آنها در دوربرگردان (یا بهتر است بگویم بریدگی) می خواست دور بزند که کامیون به آنها زد. مقصر راننده ماشین و راننده تریلی و یک سوم هم جاده شناخته شد. حالا فرض کنید دوربرگردان استاندارد بود یا از طریق زیرگذر یا روگذر بود آیا چنین تصادفی رخ می داد به فرض اینکه هر دو راننده هم خطا می کردند.
مصطفي ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
سالهاست كه بر تعداد دوربين هاي رصد سرعت هي افزوده ميشه جريمه هاي رانندگي به بهانه هاي مختلف زياد ميشن اما جالبه كه آمار تلفات ناشي از تصادف هم هي افزايش پيدا ميكنه. فكر نميكنيد مشكل جاي ديگس؟ ...
محمد شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
مگه قبلا نصب نبوده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
جاده ها را درست کنید نه دوربین نصب کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
اگه هر 2 کیلو متر دوربین بزارن و جریمه سرعت بالا بشه 500 هزار تومن، قسم میخورم آمار کشته های سالانه به زیر 2 هزار نفر میرسه
البته ایمن سازی جاده ها و خودروها میتونه این آمار رو به زیر 500 نفر در سال برسونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
بجای خریدن 2000 تا دوربین ، یک نرم افزار بنویسید که مردم از کافه بازار ، روی گوشی هاشون دانلود کنند و تخلف شهروندان را ثبت و به پلیس گزارش کنند.
در این صورت دولت بدون اینکه هیچ هزینه ای پرداخت کرده باشد، در آن واحد مجهز به هزاران دوربین ثبت تخلف می شود که تازه نیروی انسانی و تعمیر نگهداری و غیره هم نیاز ندارد. فقط کافی است که مثلا 10 درصد مبلغ جریمه را به کسی که تخلف را ثبت کرده بعنوان جایزه بدهند. در این صورت آمار این دوربین ها بیشتر هم می شود و همه معابر تحت نظارت مردم قرار می گیرد و کسی جرات تخلف نخواهد داشت. از طرف دیگر برای تعداد زیادی از افراد بیکار ، شغل و درآمد مناسب ایجاد می شود بدون اینکه هزینه ای باز به دولت تحمیل شود. تعداد کشته شدگان و مجروحان وبی سرپرستان کم می شود و بار مالی دولت و بیمه و غیره کم می شود. این طرح را به یکی از مسئولین نیروی انتظامی دادم ، استقبال نشد. گفتند این طوری همه همدیگر را می پایند و امنیت روانی کم میشه ولی به نظرم نهایتا به این خواهند رسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
خب اگر اینقدر برای مردم دل میسوزونن چرا روی خود خودروها دستگاهی قرار نمیدن که سرعت خودرو رو محدود کنه به حد اکثر سرعت اتوبان ها و جاده های ایران؟ الان بیشترین سرعت 120 میشه رفت توی جاده های ایران پس چرا خودرو ها همشون یا اکثرشون تا 220 میتونن برن؟ محدود کننده سرعت بزارن دیگه حد اقل بیست سی درصد تصادفها هم کم بشه خودش خیلیه و اکثر تصادفهایی هم که تعداد کشته ها بالاتر میره به دلیل سرعتهای بالای صد کیلومتره. الان توی شهر خیابونهایی که حداکثر شصت کیلومتر سرعت میشه رفت رو مردم شبها با صد کیلومتر رانندگی میکنن
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
بابا 80درصد تصادفات جاده ها بخاطر جاده هها وخودروهای بی کیفیت است یک سوزن به خودتان بزنید یک جوال دوز به مردم کی می خواهید درک کنید ؟/!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
آنها جریمه نمی شوند بلکه ماشین های ما در شهر توسط دوربین ها به راحتی جریمه می شوند بدون ذکر دلیل و موقعیت و ... در جریمه ها باید مشخصات و موقعیت دوربین به خوبی مشخص باشد تا ببینیم آیا واقعا ماشین ما از آن محل عبور کرده یا پلاک جعلی بوده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
آقا سرعت رو بیارید رو 20 کیلومتر دیگه هیچ کشته ای هم نخواهیم داشت مگر شاید عابرین پیاده!!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
kilid search
برچسب منتخب
کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت تفاوت متانول با اتانول