بازدید 40957
«تابناک» منتشر می‌کند؛

مشخصات یازده هزار بازنشسته صداوسیما در بیست سال / چرا نام برخی بازنشستگان مشهور در لیست نیست؟

با نگاهی به این لیست، می‌توان گروهی از مدیران را نیز دید که سال هاست به عنوان مأمور در دیگر دستگاه‌ها خدمت کرده‌اند و برخی با وجود بازنشستگی در دیگر دستگاه‌ها (بعضاً در دستگاه‌های نظارتی) مسئولیت دارند و حتی درباره قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نیز موضع گیری‌های قابل تأملی داشته‌اند!
کد خبر: ۸۵۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ 18 November 2018

مشخصات یازده هزار بازنشسته صداوسیما در طول بیست سال / چرا اسامی برخی بازنشستگان مشهور در لیست نیست؟همزمان با آغاز اجرای اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و ممنوعیت استفاده از این گروه، «تابناک» برای ارزیابی دقیق‌تر شرایط رسانه ملی به عنوان میزبان یکی از بزرگ‌ترین جوامع بازنشستگان شاغل، لیست یازده هزار بازنشسته این سازمان را ـ که در بیست سال اخیر تا امروز بازنشسته شده‌اند ـ منتشر می‌کند؛ لیستی که البته نام برخی چهره‌های بازنشسته مشهور در میان آنها نیست؛ اما چرا برخی از اسامی از قلم افتاده‌اند؟

به گزارش «تابناک»؛ هرچند برخی مسئولین، تاریخ اجرای اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را پانزده آذر (زمان انتشار قانون در روزنامه رسمی) اعلام کردند، آنچه به صراحت در این قانون آمده، دو ماه پس از تاریخ ابلاغ است و ارتباطی به زمان انتشار در روزنامه رسمی ندارد؛ بنابراین، قاعدتاً امروز نباید هیچ بازنشسته‌ای تمام وقت در محل کار حاضر می‌شد و از روز گذشته باید رابطه استخدامی به پایان می‌رسید.

با این حال، با توجه به آنکه تفسیر برخی دستگاه‌های نظارتی از زمان آغاز این ممنوعیت، 15 آذر 1397 است، ممکن است برخی دستگاه‌ها و بازنشستگان از این اختلاف میان دستگاه‌های نظارت، حداکثر بهره برداری را داشته باشند و برخی مدیران بازنشسته با استناد به این مواضع ضد و نقیض، تا حدود دو هفته دیگر به فعالیت‌شان ادامه دهند. برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که شماری از مدیران از جمله برخی مدیران فرهنگی، امروز در محل کار خود حضور یافته‌اند و ادعاهایی نیز درباره تداوم حضورشان مطرح شده است!

مشخصات یازده هزار بازنشسته صداوسیما در طول بیست سال / چرا اسامی برخی بازنشستگان مشهور در لیست نیست؟

در این شرایط، سازمان صداوسیما یکی از دستگاه‌هایی است که با طیف وسیعی از مدیران بازنشسته در بدنه مدیریتی و اجرایی روبه روست و با وجود فرارسیدن زمان قانونی، بسیاری از این مدیران تودیع و تعیین تکلیف نشده‌اند. این وضعیت، رسانه‌ها را بر آن داشته تا با دستیابی به لیست بازنشستگان صداوسیما، به تطبیق وضعیت فعالان کنونی این سازمان با سوابق خدماتی‌شان بپردازند و از طریق فشار افکارعمومی آنها را وادارند به قانون احترام بگذارند و منصب‌های مدیریتی‌شان را ترک کنند.

سرویس فرهنگی «تابناک» در راستای مطالبه افکارعمومی، اقدام به گردآوری و تدوین لیست یازده هزار بازنشسته سازمان صداوسیما در طول بیست سال اخیر کرد. این بازنشستگان که مربوط به همه رده‌ها می‌شوند، در حد فاصل اول مهر 1377 تا 24 آبان 1397 خدمت‌شان به پایان رسیده و بازنشسته شده‌اند؛ هرچند این پایان حضورشان در رسانه ملی نبوده و بسیاری از آنها به فعالیت مدیریتی یا اجرایی‌شان تداوم بخشیده‌اند. برخی از آنها در صداوسیما به فعالیت ادامه داده‌اند و برخی دیگر اکنون با وجود بازنشستگی در دیگر دستگاه‌ها (بعضاً در دستگاه‌های نظارتی) مسئولیت دارند و حتی درباره این قانون نیز موضع گیری‌های قابل تأملی داشته‌اند!

از این منظر، با نگاهی به این لیست می‌توان گروهی از مدیران را نیز دید که سال هاست به عنوان مأمور در دیگر دستگاه‌ها خدمت کرده‌اند؛ اما با توجه به آنکه منشأ استخدامشان رسانه ملی بوده، در نهایت در این دستگاه بازنشسته شده‌اند و سوابق بازنشستگی‌شان ثبت شده است.

در مقابل، نام گروهی از چهره‌های بازنشسته مشهور در رسانه ملی در این لیست نیست؛ اما چرا؟ همان گونه که گروهی از صداوسیما به سایر دستگاه‌ها رفته‌اند، گروهی از دیگر دستگاه‌ها به صداوسیما آمده‌اند و همچنان به لحاظ قوانین اداری کارمند دستگاهی هستند که نخستین بار در آن استخدام شده‌اند. به همین دلیل، سوابق بازنشستگی‌شان نیز در دستگاه‌ مبدأ موجود است و نمی‌توان در سوابق بازنشستگان صداوسیما اثری از آنها یافت.

در این لیست، نام چهره‌های مطرحی به همراه زمان بازنشستگی و کدپرسنلی‌شان وجود دارد که تصور نمی‌کنید، این گروه کارمند صداوسیما بوده‌اند و در نهایت از این سازمان بازنشسته شده‌اند. از جمله این چهره‌ها می‌توان به جعفر پناهی اشاره کرد که پس از عمری کارمندی در صداوسیما، در اول مرداد 1384 از این سازمان بازنشسته شده است.

این لیست 1772 صفحه‌ای که از قابلیت جستجو برخوردار است را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۱
بعضی تا بمیرانند بازنشسته نمی شوند البته نورچشمی ها من معلم بودم وسط سال تحصیلی بازنشستم کردند چون نور چشمی نبودم
معلم باید از خداش باشه که بازنشسته شه اونم وسط سال حتما پارتی داشتی داداش!مگه معلم غیر از حقوق اضافه کار یا پاداش وکارانه میگیره که موندنش پارتی بخواد؟!اونی که سه برابر حقوق دریافتی جانبی داره باید غصه بازنشستگی بخوره
البته یک ژن خاصی در وجود ما ایرانیها وجود دارد که به سن بالای هفتاد که میرسیم تازه استعدادمان شکوفا می شود مثلا مثلا به جای یک سمت چندین پست وسمت را به عهده میگیریم والبته در هیچیک هم حاضر نمیشویم وبه جای مرتب از این شهرستان به آن شهرستان واز این سمینار به آن سمینار برای سخنرانی می رویم والبته با خدم و حشمی که همراه میکنیم بودجه بیت المال را هدر می دهیم البته تا ملاقات جناب عزراییل به این خدمت خود ادامه می دهیم
ژن اینها بازنشسته بشو نیست
در سال ۷۴ فیش حقوق یکی از کارمندان دیپلمهٔ صدا ،و سیمای ... را دیدم که سیاه بود ‌و فقط با نور مخصوص خوانده میشد که در آن سال بیش از دو برابر یک کارمند لیسانس فنی ( مهندس ) حقوق ایشان بود ؟ با اینکه هیچ تخصصی هم نداشت ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
فیش حقوقی رو بصورت محرمانه میزدن مثل رمز کارت که لایه روش سیاهه و باید بازش کنی ولی نور مخصوص رو دیگه توهم زدی ناشناس جان!
باید با تیپا همه را بزرور بیرون کرد تا بفهمند بالاخره قانون چه مفهومی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته اگر نمیفهمند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شنیدم به تنهایی اندازه کل دولت بازنشسته داره که ول کن نیستن
تابناک جان لطفا لیست کل بازنشستگان هر وزارتخانه را منتشر کن ، تا کارکنان هر سازمان بدونن چند نفر ، در کنارشان باز نشسته هستن
چرا اسم خیلی ها نیست
آخوندی . بوالی. شهریاری . طلوع اصل . قدیمی . سید مهدی . دارابی . میرباقری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
توی خبر توضیح داده دیگه. چون اینها کارمند این سازمان نیستند. در دستگاه های دیگه بازنشسته شدند و به همین دلیل در لیست بازنشستگان قرار دارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی