بازدید 43029

برای تکان خوردن جنین چه کنیم؟

کد خبر: ۸۵۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 18 November 2018

اولین تکان خوردن جنین در شکم مادر، احساس فوق‌العاده‌ای برای زنان باردار ایجاد می‌کند که منحصر به فرد است؛ اما گاهی جنین به دلایل مختلف کمتر تکان می‌خورد. در چنین شرایطی کارهایی هست که می‌توانید با انجام دادنشان به تکان خوردن فرزندتان کمک کنید.

نوشیدن آب بعضی میوه‌ها

یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌تواند به تکان خوردن جنین در شکمتان کمک کند؛ نوشیدن آبمیوه است. خوردن آب سیب و آب پرتقال به علت دارا بودن ویتامین‌های مفید کمک می‌کند به خودتان و فرزندتان ویتامین برسانید؛ ضمن اینکه شیرین بودن این آبمیوه‌های طبیعی باعث تکان خوردن فرزندتان خواهند شد. به خاطر داشته باشید برای وادار کردن جنین به حرکت هیچ وقت سراغ آبمیوه‌های صنعتی نروید.

توجه به دمای آب

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به تکان خوردن جنین شود، نوشیدن یک لیوان آب خنک است. آب سرد باعث ایجاد تحرک جنین می‌شود؛ چون او ناگهان در محیط گرم بدن، متوجه احساس سرما می‌شود. با وجود موثر بودن این راه باید در نظر داشته باشید که نوشیدن آب سرد برای هیچ کس مفید نیست و بهتر است آبی با دمای متعادل مصرف شود. بنابراین این راهکار را به آخرین راهکار تبدیل کنید.

آواز بخوانید

اگر هفته 22 بارداری را رد کرده‌اید؛ احتمالا می‌دانید که جنین در این زمان نسبت به شنیدن صدا واکنش نشان می‌دهد. به همین علت می‌توانید از آواز خواندن یا خواندن لالایی با صدایی که حالت پچ پچ ندارد، جنینتان را از خواب بیدار کنید و انگیزه‌ای برای تکان خوردن به او بدهید. او معمولا در این وضعیت از خودش واکنش نشان خواهد داد. در صورتی که متوجه شدید فرزندتان تکان نمی‌خورد یا حرکتش کم شده است، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار