بازدید 1907

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات برگزیده رقابت علمی کنز شد

کد خبر: ۸۵۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 18 November 2018

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در اولین دوره از رقابت‌ علمی کنز، رتبه سوم را کسب کرد.

به گزارش آنا، محمد قدیانی درباره اختراع دستگاه و روش جداسازی لکه‌های نفتی و پساب‌های روغنی گفت: تولید پساب‌های امتزاج‌ناپذیر نظیر آب و روغن در صنایع مختلف امری اجتناب‌ناپذیر بوده و جداسازی پساب حاصل در صنایعی مانند پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، فولاد، قطعه‌سازی و شیشه نیازمند تکنولوژی ویژه‌ای است.

وی افزود: بازگردانی آب به چرخه تولید با توجه به کمبود آب، بازگردانی و جداسازی روغن‌های باارزش در صنعت شیشه از پساب، حل معضل لکه‌های نفتی به سبب عملیات حفاری و استخراج، آسیب‌دیدگی خطوط انتقال و نفت‌کش‌ها و در کل جداسازی روغن از پساب به دلیل صدمات جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی امری ضروری است.

دانشجوی مهندسی شیمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با بهره‌مندی از این اختراع می‌توان با روشی بسیار ساده و کاربردی، آلودگی‌های نفتی در سطح دریاها و اقیانوس‌ها و پساب‌های روغنی را جداسازی و تصفیه کرد.

وی ادامه داد: بازگردانی آب به چرخه طبیعت و استفاده مجدد از نفت یا روغن پساب صنایع مختلف که خدمت بزرگی به محیط‌زیست خواهد بود ازجمله نتایج این اختراع است.

قدیانی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح برای اولین‌بار در سطح جهان اجرا می‌شود، می‌توان با ارائه این تکنولوژی به سایر کشورها باعث شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان و ورود ارز به کشور شد.

به گزارش آنا، اختتامیه اولین دوره رقابت علمی کنز با ارائه آثار علمی از ۱۵ کشور، روز دوشنبه ۲۱ آبان سال جاری در سالن مولوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از اندیشمندان و دانش‌پژوهان جوان جهان اسلام، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان «کنز» ویژه پژوهشگران زیر ۴۵ سال مسلمان، در پنج حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آب و محیط‌زیست، انرژی و اقتصاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار