بازدید 1724

بی‌اطلاعی 50 درصد افراد مبتلا به افسردگی از بیماری خود

کد خبر: ۸۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 18 November 2018

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: باید تابو و انگ بیماری افسردگی در جامعه شکسته شود.

به گزارش ایسنا، زهرا یوسف‌نژاد اظهار کرد: یکی از عللی که موجب می‌شود تا افراد افسرده برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نکنند انگ بدی است که بر روی آن قرار داده شده است.

وی افزود: متأسفانه این تابو و انگ در شهرهای کوچک‌تر، بزرگتر می‌شود و درمان افسردگی در این مناطق دشوارتر می‌شود.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: عواملی چون سرخوردگی، اختلالات هورمونی و ... سبب می‌شود که فرد دچار مشکل اختلال روانی و افسردگی شود و زمانی‌که انگ بد از روی بیماری افسردگی برداشته شود، شخص بیمار با مشاهده عواملی چون عدم لذت بردن و احساس غم به مرکز درمانی مراجعه خواهد کرد.

یوسف‌نژاد با بیان این‌که متأسفانه به‌علت مشکل مذکور 50 درصد بیماران افسرده مطلع نیستند که از افسردگی رنج می‌برند، اظهار کرد: عدم درمان این مشکل سبب می‌شود تا مشکلات بزرگ‌تری چون گرایش به سوی اعتیاد، اقدام به خودکشی و ... به وجود آید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که برخی از افراد به‌علت از دست دادن عزیزان خود در معرض بیماری اختلالات روانی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: حمایت‌های اجتماعی از این افراد موجب می‌شود تا آن ها هرچه سریع‌تر بهبود یابند.

وی توضیح داد: هر اتفاقی یک دوره بحران دارد و اگر اجازه داده شود که فرد دوره بحران را بگذراند، دوباره به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: نداشتن مهارت‌های زندگی یکی از علل بروز افسردگی در کشور و در این استان است.

به گفته وی، افرادی بیشتر دچار افسردگی می‌شوند که بیشتر نگرش و دیدگاه‌های منفی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها