بازدید 10772

برترین دانشگاه‌های علوم زیستی جهان را بشناسید

کد خبر: ۸۵۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 18 November 2018

رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشین برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های علوم زیستی در سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد.

به گزارش آنا، زیست‌شناسی علم شناخت حیات است و به بررسی ویژگی‌ها و رفتارهای جانوران می‌پردازد. علوم زیستی به تمامی رشته‌های علمی از قبیل زیست‌شناسی، پزشکی، انسان‌شناسی و بوم‌شناسی گفته می‌شود که با موجودات زنده، فرایندهای زیستی و روابط متقابل آنها با یکدیگر و زیست بوم آنها، سروکار دارد. این رشته‌ها شامل آناتومی، بیوشیمی، زیست‌شناسی، زیست‌فناوری، بوم شناسی، علوم تغذیه، ژنتیک، ژنومیکس، علوم بهداشت، ایمنی‌شناسی، میکروبیولوژی، زیست‌شناسی مولکولی، بینایی سنجی، انگل شناسی، پاتولوژی، داروشناسی، فیزیولوژی، جانورشناسی می‌شود.

در ادامه با برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های زیست‌شناسی آشنا می‌شوید:

دانشگاه آکسفورد که عنوان برترین دانشگاه جهان در رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن ۲۰۱۹ را یدک می‌کشد، برترین دانشگاه جهان در رشته علوم زیستی است. این دانشگاه موفق به کسب امتیاز ۹۱,۸ در آموزش، ۹۹.۵ در تحقیق، ۹۹.۱ در استناد علمی و ۶۷ در درآمد صنعتی شد.

دانشگاه کمبریج نیز با کسب امتیاز ۹۲,۱ در آموزش، ۹۸.۸ در تحقیق، ۹۷.۱ در استناد علمی و ۵۲.۹ در درآمد صنعتی عنوان دومین دانشگاه برتر جهان در رشته علوم زیستی را از آن خود کرد. این دانشگاه دومین دانشگاه برتر جهان نیز شده است.

دانشگاه استنفورد نه تنها سومین دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن ۲۰۱۹ است، بلکه سومین دانشگاه برتر در رشته علوم زیستی نیز هست. این دانشگاه ۹۳,۶ در آموزش، ۹۶.۸ در تحقیق، ۹۹.۹ در استناد علمی و ۶۴.۶ در درآمد صنعتی امتیاز کسب کرده‌اند.

مؤسسه تکنولوژی ماساچوست نیز با کسب امتیاز ۹۱,۹ در آموزش، ۹۲.۷ در تحقیق، ۹۹.۹ در استناد علمی و ۸۷.۶ در درآمد صنعتی عنوان چهارمین دانشگاه برتر جهان در رشته علوم زیستی را از آن خود کرد. ام‌آی‌تی همچنین چهارمین دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی تایمز هایر اجوکیشن ۲۰۱۹ است.

مؤسسه تکنولوژی کالیفرنیا نیز که در جایگاه پنجم برترین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد، موفق به کسب امتیاز ۹۴,۵ در آموزش، ۹۷.۲ در تحقیق، ۹۹.۲ در استناد علمی و ۸۸.۲ در درآمد صنعتی شد. کلتک به‌عنوان پنجمین دانشگاه برتر جهان در رشته علوم زیستی نیز انتخاب شده است.

   رتبه

   دانشگاه

آموزش

تحقیق

استناد علمی

 

درآمد صنعتی

نسبت دانشجوی دختر به پسر

 

   ۱

  آکسفورد

  ۹۱,۸

  ۹۹,۵

        ۹۹,۱

            ۶۷

                         ۴۶ به ۵۴

   ۲

  کمبریج

  ۹۲,۱

  ۹۸,۸

        ۹۷,۱

          ۵۲,۹

                          ۴۶ به ۵۴

   ۳

  استنفورد

  ۹۳,۶

  ۹۶,۸

       ۹۹,۹

         ۶۴,۶

                           ۴۳ به ۵۷

  ۴

  ام‌آی‌تی

  ۹۱,۹

  ۹۲,۷

       ۹۹,۹

         ۸۷,۶

                           ۳۸ به ۶۲

  ۵

   کلتک

  ۹۴,۵

  ۹۷,۲

       ۹۹,۲

        ۸۸,۲ 

                          ۳۳ به ۶۷

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها