بازدید 2188

کاهش دانشجویان بین‌المللی در آمریکا

کد خبر: ۸۵۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 17 November 2018

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد مؤسسات آموزش عالی آمریکا تعداد کمتری دانشجوی بین‌المللی پذیرش کرده‌اند.

به گزارش آنا، از اجوکیشن دایو، اطلاعات اخیر مؤسسه آموزش بین‌المللی حاکی از آن است که نرخ ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در سال تحصیلی ۱۸-۲۰۱۷ نسبت به ۱۷-۲۰۱۶، ۶/۶ درصد کاهش داشته است. این دومین سال متوالی‌ است که نرخ ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در آمریکا کاهش داشته است.

میزان کاهش ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در سال ۱۷-۲۰۱۶ نسبت به ۱۶-۲۰۱۵ نیز سه درصد کاهش داشت. ممکن است این کاهش به دلیل عدم علاقه دانشجویان بین‌المللی به مؤسسات آموزش عالی آمریکایی باشد. پیش از این کاهش چشمگیر، دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا شاهد یک دهه رشد پایدار در ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی جدید بودند.

دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی در سال تحصیلی ۱۸-۲۰۱۷ با ثبت‌نام بیش از یک میلیون دانشجویان بین‌المللی رکورد بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را داشتند؛ با این حال این آمار کمترین میزان جذب در دهه گذشته بوده است.

میزان ثبت‌نام دانشجویان چینی و هندی در مؤسسات آموزش عالی آمریکا سالانه به طور متوسط ۳/۶ و ۵/۴ درصد افزایش می‌یابد. کاهش تعداد دانشجو از برخی از کشورها به‌طور چشمگیری کاهش داشته است، برای مثال عربستان سعودی نسبت به سال تحصیلی گذشته ۱۵/۵ درصد کمتر دانشجو برای تحصیل به آمریکا فرستاده است.

اگر این روند نزولی ادامه داشته باشد منجر به کاهش چشمگیر درآمد تحصیلی در آمریکا می‌شود. شهریه دانشجویان بین‌المللی معمولاً بیشتر از دانشجویان آمریکایی است و یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار