بازدید 2039

قوه قضاییه برای جلوگیری از بازی‌های حزبی با قوه مجریه برخورد کند

کد خبر: ۸۵۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 17 November 2018

بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران طی نامه‌ای خواستار حفظ منافع ملی در سطح بین‌المللی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیج دانشجویی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران در نامه ای به مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و وزارت امور خارجه خواستار حفظ منافع ملی و جلوگیری از بازی‌های حزبی شدند.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

در پی صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه پیرامون مسئله پولشویی، بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران احتراما چند نکته را به عرض می‌رساند.

وزارت امور خارجه باید حافظ منافع ملی در سطح بین‌المللی باشد. حال آن که به کرّات شاهد آن بوده‌ایم که حرفی نسنجیده از جانب آن وزارت‌خانه باعث ایجاد هجمه جهانی علیه کشورمان و القای ناامیدی در داخل کشور شده است. در یکی از موارد آن، ایشان بدون توجه به توان بازدارندگی جمهوری اسلامی، اظهار می‌کنند که آمریکا با یک بمب می‌تواند سیستم‌های دفاعی ما را از کار بیندازد که با پاسخ قابل توجه رهبر معظم انقلاب مواجه می‌شوند.

خسارت این اقدامات که برای پیشبرد اهداف سیاسی داخلی ایشان است و در آن توجهی به منافع ملی نمی‌شود محدود به این مورد نیست که سابقا در بیانی تعجب‌برانگیز به مقامات خارجی و رسانه‌هایشان می‌گویند اگر توافق هسته‌ای به سرانجام نرسد مخالفان ما در داخل کشور قدرت می‌گیرند! چوب حراج زدن به منافع ملی برای رسیدن به اهداف حزبی ایشان در صحبت‌های اخیرشان، اقدامی است که انتظار می‌رود مجلس محترم با توجه به نقش نظارتی خود بر وزرا برخوردی مناسب و قاطع نشان دهد.

همچنین از قوه قضائیه خواستاریم که با پیگیری این امر، واقعیت را برای مردم روشن کرده و جلوی تخلفات را بگیرند. در صورتی که حرف وزیر امور خارجه صحت دارد قوه مجریه بازخواست شود؛ چرا که به وظیفه خود در خصوص قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال 1386 عمل نکرده است. در صورت عدم صحت، بی‌شک اظهارات بالاترین مقام دیپلماسی کشور که بازخوردی بین‌المللی دارد و می‌تواند باعث هجمه و وضع تحریم علیه کشورمان شود، اقدامی خلاف مصالح و امنیت ملی است و لزوم برخورد با آن روشن است.

در نهایت از وزیر امور خارجه که تابحال حاضر به پاسخگویی به منتقدان لوایح چهارگانه FATF نبوده‌اند و حالا با فرار از استدلال و منطق سعی در ایجاد جو سیاست‌زده و غیر علمی دارند دعوت می‌کنیم که خودشان یا نماینده‌ای از جانب‌شان در مناظره‌ای با منتقدان این طرح در فضای دانشگاه شرکت کنند. مطمئنا بررسی علمی و دقیق این طرح زوایای پنهان آن را برای جامعه دانشگاهی و مردم بیشتر روشن می‌کند و مانع از نادیده گرفتن منافع ملی در سیاسی بازی‌های حزبی می‌شود.

والسلام علیکم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار