بازدید 3864

ابتکار: ۴۰ درصد کارمندان «زن» هستند

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه باید بپذیریم بخشی از مدیریت جامعه در اختیار زنان قرار گیرد گفت: ۴۰ درصد از کارمندان جمهوری اسلامی زن هستند این درحالیست که بسیاری از آنها از توانمندی علمی و تجربه کافی برخوردارند اما به آنها فرصتی داده نشده است.
کد خبر: ۸۵۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 17 November 2018

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه باید بپذیریم بخشی از مدیریت جامعه در اختیار زنان قرار گیرد گفت: ۴۰ درصد از کارمندان جمهوری اسلامی زن هستند این درحالیست که بسیاری از آنها از توانمندی علمی و تجربه کافی برخوردارند اما به آنها فرصتی داده نشده است.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در اولین برنامه از سلسله نشستهای تخصصی "تجارب زیسته زنان مدیر" تحت عنوان مدیریت "توسعه پایدار در دوران معاصر" با بیان اینکه مسائل حوزه "زنان" تنها خاصِ زنان نیست گفت: طی آمارهای یکسال گذشته، در سطح کلان مدیریتی شاهد رشد ۱۶. ۵ درصدی مدیریت زنان بوده‌ایم که این امار در استانداری ها با رشد ۶۰ درصدی مدیریت زنان همراه بوده است.

 

ابتکار در ادامه افزود: چالش مهم دنیای امروز حکمرانی است؛ موضوعی که به صورت کلان به کارآمدی دولتها، ساختار مدیریت سازمان ملل به صورت کلان وابسته است. این درحالیست که باتوجه به بودجه و نیروی انسانی به علت ناکارآمدی، برخی مسائل نتیجه مطلوبی نداشته است؛ مسئله‌ای که نه تنها ایران بلکه جوامع دیگر نیز با آن مواجه هستند.

 

به گفته وی در حال حاضر همه جامعه شناسان و صاحب نظران در چهلمین سالگرد انقلاب به این باور رسیده اند که جامعه ما نیازمند "افق گشایی" است.

 

ابتکار یکی از ابعاد افق گشایی را تحول در نظام اداری و مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت و استعدادهای ذاتی زنان موضوعی است که مردان هم می‌توانند با تمرکز و توجه به آن دست یابند و زمینه مهمی برای تحول افق گشایی فراهم کنند.

 

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به مسئله توسعه پایدار نیز افزود: نگرش به توسعه پایدار نگاهی است که عمیقا با آینده انسان و جانشینی خداوند در ارتباط است و اگر باور کنیم که خلیفه خدا هستیم باید امور را با جهت گیری الهی پیش برده و از مسائل توسعه پایدار غفلت نکنیم.

 

وی معتقد است که توسعه پایدار زمانی با تغییراتی همراه شد که برخی تصور کردند این موضوع نگاهی غربی و خارجی است این درحالیست که توسعه پایدار عمیقا با تعاریف معرفتی اسلام گره خورده است.

 

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معتقد است که محیط زیست می‌تواند عامل پیش برد اقتصاد باشد و توسعه پایدار موضوع جامعی است که دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است.

 

به گفته وی در عرصه توسعه پایدار سازمان های مردم نهاد و خیریه ها به دلیل انگیزه بسیار بالای خود که با مسائل معنوی عجین شده‌اند می‌توانند با بهره وری دقت و کارایی بیشتر تحول بیشتری در این زمینه ایجاد کند.

 

معاونت امور زنان و خانواده یکی از اقدامات دولت هفتم و هشتم را توان افزایی تشکلهای غیردولتی دانست و بیان کرد: نباید مدیریت بخش غیردولتی، دولتی شود.

ابتکار در ادامه عناصر نظام کارآمد و عنصر لاینفک مردم سالاری را شفافیت و پاسخگویی دانست و گفت: نیازمند این هستیم که تجربیات مدیران قدیمی به مدیران جدید منتقل شود.

 

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان از هوش عاطفی برخوردارند گفت : هوش عاطفی می تواند برای جامعه موجب تحول و جریان‌سازی باشد. مدیریت زنانه یا مدیریت با اتکا به توانمدیهای زنان تنها برای زنان کاربرد ندارد.

 

وی معتقد است که هوش عاطفی دارای ابعاد مختلفی از قبیل شناخت خود، خود کنترلی، انگیزه، جلب حمایت‌های مردمی و مهارت‌های اجتماعی است.

 

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در برخی مواقع زنان برخوردهایی از جنس اقتدارگرایانه را به کار می‌گیرند این درحالیست که آنها می‌توانند از هوش عاطفی خود استفاده کنند.

 

ابتکار در ادامه با اشاره به لایحه تامین امنیت اجتماعی زنان گفت: این لایحه آخرین مراحل خود را در قوه قضاییه طی می کند. همچنین لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز یکی از مولفه های مهم توسعه پایدار است.

 

ابتکار در ادامه افزود: در این دوره توانستیم ۱۵ لایحه را برای دولت ارسال کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت زنان در مراکز مدیریت دولتی گفت: برای آموزش و توان افزایی زنان اعلام آمادگی کرده‌ایم؛ همچنین با معاون بررسی راهبردی معاونت زنان برنامه‌هایی در حوزه آموزش برای زنان علاقه‌مند برای ورود به ابعاد مختلف مدیریت دولتی در نظر داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۴
زنان اشغالگران شغلهای مردان بدبخت که وظیفه نفقه و تامین خانواده و از جمله خود زنان را بر عهده دارند.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
طولی نخواهد کشید زنان در راس امور خواهند بود

















شک نکنید
آیا اینکه 40 درصد کارکنان زن هستند خوشحالی دارد ؟؟؟؟؟!!!!!!! این یعنی 40 درصد جوانان که با اشتغال شان می شد خانواده ای را تشکیل داد موفق به تشکیل خانواده نشده اند و به تناسب 40 درصد دختران نیز مجرد باقی مانده اند.
و این یعنی :: گسترش فساد و فقر !
سركارخانم ابتكار بيشتر از 40 درصد خانم ها شاغل هستند. چون 99درصدشان مثل شما از روي پارتي روي كار آمده اند نه از روي شايستگي
خجالت آوره که مردان بیکار باشند و زنان شاغل!!!!
40% بیشتر خجالت بکشید.
در شرایط مساوی هم حق انتخاب شغل باید به مرد داده شود.
پاسخ ها
زن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
ببخشید شما زن رو چی فرض کردید؟؟؟ آیا همیشه باید محتاج مالی مرد باشه ؟
بده تو این شرایط بد اقتصادی بره کار کنه ؟
بده هویت اجتماعی پیدا کنه؟
واقعا متاسفم برای مردانی که هنوز زن رو به دید کالا نگاه میکنن و میخوان زن رو به زور در خانه حبس کنن.
معلوم نیست این حرف ها دردی دوا میکند یا نه، مدت زیادی است که فقط از مسئولان آمار میشنویم اما واقعیت جامعه چیز دیگری است.
بد این این خانم ابتکار هم به جای اصلی خودشون یعنی دانشگاه برگردند یا اینکه موقعیتشون رو در دانشگاه به یک جوان واگذار کنند. ایشون هم یه موقعیت شغلی تو دانشگاه اشغال کرده و هم در دولت. کاش ملاکی برای ارزیابی عملکرد این همه مسئول چند شغله وجود داشت که معلوم میشد ایا لیاقت حتی یکی از اون شغل ها رو هم دارند؟
نتیجه فمینیسم رشد طلاق و فساد و پیری جمعیت و تنهایی و عذاب است. از این کارها دست بکشید و اینقدر زنهای این مملکت و مادران فردا را گمراه نکنید. در باغ سبز نشانشان ندهید این همه باعث طلاق شدید کافی نیست؟ این همه زندگی پاشید کافی نیست؟ این همه پدرها تحقیر شدند کافی نیست؟ فرزندی که از پدر حساب نبرد مادر را به هیچ وجه نخواهد شناخت
ایا از این 40 درصد 10 درصدشون هم نان اور خانواده هستند؟
درصورتی که 90 درصدر اقایون با حقوقشون تنها نان اور خانواده هستند.
برای چی خوشحالی و افتخار میکنی؟ اگر شغل برای همه درست کرده بودید افتخار و خوشحالی داشت نه اینکه شغلها کم شده اند و جمعیت زیاد شده و خانمها هم 40 درصد مشاغل را گرفته اند.
پس بگو چرا مملكت به اين روز افتاده؟!!زنان نمي توانند تصميم هاي كلان و شجاعانه بگيرند.
بیشتر شدن درصد اشتغال خانم ها دو نتیجه به همراه دارد یکی بیکار شده آقایون به دلیل تقاضای دستمزد کمتر توسط خانم ها و پایین اومدن دستمزد ها و دوم از هم پاشیدن خانواده ها به دلیل بیکار شدن آقایون که به عنوان سرپرست خانوار به حساب می آیند البته انشاالله تو کشور انقدر کار زیاد باشه که همه خانمها هم بران سر کار ولی در شرایط فعلی کشور این آمار اصلا جای دفاع نداره
بیاین جشن بگیریم
معلوم نیست جامعه به کجا میخاد بره
این یعنی بعضی خانواده ها دوتا حقوق میگیرن در صورتی که بعضی خانواده( در صورت تشکیل خانواده !!) هیچ حقوقی نمیگیرن
به همون تعداد که خانم کارمند داشتیم اگر کارمند مرد داشتیم به جاش اینا میرفتن ازدواج میکردن یه خانم دیگه رو هم که الان بیکار و مجرد صاحب خانواده میکرد
دقیقا چهل درصد مشکلات مملکت همین موضوعه
طبق حقوق اولیه بشری شانس برابر برای همه خارج از جنسیت، نژاد و زبان...باید فراهم باشه، باید شغل برای همه باشه تا کسی احساس نکنه خانم جاشو گرفته و وظیفه ایجاد اشتغال بر عهده کل نظامه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل