بازدید 3868

مشکل بزرگ قدوس برای ورود به ایران؛ خدمت سربازی

کد خبر: ۸۵۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 17 November 2018

موضوع مهم درباره قدوس، مشکل خدمت سربازی اوست. به همین دلیل است که سامان برای بازی مقابل ازبکستان، سیرالئون و حتی ترینیداد و توباگو به تهران نیامد و حضور در این بازی‌های تدارکاتی را از دست داد.

به گزارش تابناک ورزشی، قدوس از وقتی ایران را انتخاب کرده، تنها ۲ بار در تهران آفتابی شده و باقی اوقات با هماهنگی کارلوس کی‌روش در کشوری دیگر به تیم ملی ملحق شده. نمونه‌اش همین بازی مقابل ونزوئلا که قرار است قدوس در دوحه به ترکیب تیم ملی اضافه شود. موضوع مهم درباره قدوس، مشکل خدمت سربازی اوست. به همین دلیل است که سامان برای بازی مقابل ازبکستان، سیرالئون و حتی ترینیداد و توباگو به تهران نیامد و حضور در این بازی‌های تدارکاتی را از دست داد. قدوس در سال، یک یا دو بار می‌تواند به ایران سفر کند. اگر تعداد سفرهای او بیشتر شود، به دلیل مشمولیت و انجام ندادن خدمت سربازی نمی‌تواند از ایران خارج شود. به همین دلیل و با هماهنگی‌هایی که میان او کی‌روش صورت گرفته، سامان برای اردوهای داخلی به ایران نمی‌آید.
امیر اسدی/سامان قدوس و غیبت او در اردوی تیم ملی ایران، حرف و حدیث‌های فروانی به وجود آورد. اینکه چرا سامان از پاریس به تهران نیامد و قرار است در دوحه به تیم ملی اضافه شود، پرسشی است که با کمی جست و جو می‌توان به پاسخ آن رسید. سامان نخستین بازی خود را برای تیم ملی، در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۷ – ۱۶ بهمن ۱۳۹۶- مقابل توگو و در ورزشگاه آزادی انجام داد. دیداری که با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان رسید و سامان هم در نخستین بازی ملی خود، نمایشی مناسب ارائه داد.
قدوس از آن روز به بعد، تنها یک بار در ایران برای تیم ملی بازی کرده و در باقی اردوها غیبت داشته است. او بعد از توگو، مقابل روسیه در کازان بازی کرد و سپس برابر پاناما در ورزشگاه مرکور آره‌نا به میدان رفت. بازی مقابل ونزوئلا در نایمخن، دیگر دیداری بود که قدوس برای تیم ملی انجام داد اما روز ۱۷ مارچ ۲۰۱۸ – اواخر اسفند ۹۶- سامان غایب بزرگ تیم ملی در ورزشگاه آزادی بود. بازی مقابل سیرالئون که ایران در غیاب قدوس توانست حریف خود را با نتیجه ۴ بر صفر شکست بدهد.
شکست مقابل تونس و پیروزی برابر الجزایر در حضور قدوس رقم خورد اما در روز خداحافظی تیم ملی با هواداران که در ورزشگاه آزادی انجام شد، باز هم نامی از سامان میان اسامی بازیکنان ایران ندیدیم. او دوباره در یک بازی خانگی غیبت کرد و نتوانست مقابل ازبکستان در تهران بازی کند. دیداری که با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی تمام شد.
تیم ملی بعد از ازبکستان، راهی استانبول شد و در ورزشگاه فاتح تریم مقابل تیم ملی ترکیه بازی کرد. این بار چون بازی خارج از ایران برگزار می‌شد، قدوس هم توانست خود را به اردو برساند و مقابل این تیم اروپایی بازی کند. بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ترکیه به پایان رسید و البته سامان عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت. بازی با لیتوانی در مسکو و تنها چند روز قبل از آغاز جام جهانی، باز هم با حضور سامان قدوس برگزار شد. دیداری که با نتیجه یک بر صفر به سود ایران تمام شد.
در ۳ بازی جام جهانی روسیه، سامان همراه تیم ملی بود، هر چند به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت و هرگز در ترکیب ثابت قرار نگرفت. بعد از جام جهانی، نخستین بازی تیم ملی مقابل ازبکستان برگزار شد. قدوس به تاشکند رفت و برای تیم ملی بازی کرد. او البته برای بازی مقابل بولیوی نیز به ایران آمد و در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گرفت. یک بازی نه چندان مهم که با برد ایران به پایان رسید.
قدوس از وقتی ایران را انتخاب کرده، تنها ۲ بار در تهران آفتابی شده و باقی اوقات با هماهنگی کارلوس کی‌روش در کشوری دیگر به تیم ملی ملحق شده. نمونه‌اش همین بازی مقابل ونزوئلا که قرار است قدوس در دوحه به ترکیب تیم ملی اضافه شود. موضوع مهم درباره قدوس، مشکل خدمت سربازی اوست. به همین دلیل است که سامان برای بازی مقابل ازبکستان، سیرالئون و حتی ترینیداد و توباگو به تهران نیامد و حضور در این بازی‌های تدارکاتی را از دست داد.
قدوس در سال، یک یا دو بار می‌تواند به ایران سفر کند. اگر تعداد سفرهای او بیشتر شود، به دلیل مشمولیت و انجام ندادن خدمت سربازی نمی‌تواند از ایران خارج شود. به همین دلیل و با هماهنگی‌هایی که میان او کی‌روش صورت گرفته، سامان برای اردوهای داخلی به ایران نمی‌آید و سعی می‌کند در کشوری دیگر، وارد ترکیب تیم ملی شود. بازی با ترینیداد و توباگو، نمونه بارز این مسئله است. به قدوس گفتند ایران نیا تا مشکلی از بابت خدمت سربازی متوجه این بازیکن توانا نشود.
سامان، یکی مثل اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد است. زمانی مشکل خدمت سربازی اشکان و گوچی، با خرید آن حل شد اما حالا قدوس نمی‌داند چه سرنوشتی در انتظارش است. الان قانون سخت‌تر شده و البته فقط کی‌روش پشتیبان قدوس است. شاید اگر اعتقاد کی‌روش به قدوس نبود، او بعد از غیبت در اردوهای داخلی، نمی‌توانست به ترکیب تیم ملی برسد و برای ایران بازی هم کند.
قدوس از حضور در کمپ تیم‌های ملی و تمرین کنار سایر بازیکنان و البته فعالیت زیر نظر کارلوس کی‌روش لذت می‌برد اما چه سود که مشکل خدمت سربازی مانع از حضور او در ایران می‌شود. سامان چاره‌ای جز این ندارد و البته فدراسیون فوتبال هم باید دست به کار شود و مشکل قدوس را برای همیشه حل کند.

ایران ورزش نوشت: آنوقت می‌توانیم امیدوار به حضور یک قدوس آماده، حتی در اردوهای داخلی تیم ملی باشیم. بازیکنی که اگر مشکل روحی روانی نداشته باشد، می‌تواند بخش زیادی از مشکلات تیم ملی ایران در فاز تهاجمی را حل کند و در جام ملت‌های آسیا بدرخشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل