بازدید 2008

آمریکا و استرالیا به دنبال ایجاد پایگاه نظامی جدید در پاسیفیک

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفته است که این کشور در کنار استرالیا به دنبال ایجاد یک پایگاه نظامی دریایی در جزیره "مانوس" پاپوآ گینه‌نو است.
کد خبر: ۸۵۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 17 November 2018

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفته است که این کشور در کنار استرالیا به دنبال ایجاد یک پایگاه نظامی دریایی در جزیره "مانوس" پاپوآ گینه‌نو است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این برنامه که در بحبوحه تلاش‌ها و اقدامات چین برای نظامی کردن منطقه فوق‌الذکر مطرح شده، امروز (شنبه) در نشست اقتصادی آسیا-پاسیفیک در پاپوآ گینه‌نو اعلام می‌شود.

تحلیلگران می‌گویند حضور چین در جزیره مانوس می‌تواند بر قابلیت‌های غرب برای عبور و مرور در منطقه اثر بگذارد و در عین حال پکن دسترسی خوبی هم می‌تواند به پایگاه‌های آمریکا در گوآم داشته باشد.

جزیره مانوس یکی از بزرگترین پایگاه‌های نیروی دریایی آمریکا در خلال جنگ دوم جهانی بود و نقش کلیدی در استراتژی پاسیفیک واشنگتن ایفا می‌کند. این جزیره اخیرا نیز میزبان یکی از دو مرکز نگهداری مهاجران غیرقانونی بوده است.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که ایالات متحده می‌تواند با استرالیا و پاپوآ گینه‌نو در ساخت بندر واقع در جزیره مانوس شریک باشد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم برای حفاظت از تمامیت ارضی و حقوق دریایی خود در جزایر واقع در اقیانوس آرام همکاری داشته باشیم. شما می‌توانید مطمئن باشید که آمریکا به تلاشش برای آزادی آب‌های آزاد و حریم‌های هوایی ادامه می‌دهد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز یکم نوامبر اعلام کرد که کشورش برای ساخت این پایگاه نیروی دریایی در جزیره مانوس و با حمایت دولت پاپوآ گینه‌نو سرمایه گذاری می‌کند.

با این حال، بسیاری از سکنه این جزیره با ساخت چنین پایگاهی مخالف هستند و به گفته فرماندار جزیره هیچ یک از طرف‌هایی که به دنبال ساخت این پایگاه هستند، به دنبال جلب حمایت ساکنان برنیامده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان