بازدید 2663
۱

جو فعلی دانشگاه کاملا منفعل است

کد خبر: ۸۵۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 17 November 2018

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جو فعلی دانشگاه کاملا منفعل است، این جو صرفا مربوط به دانشگاه فردوسی و تشکل خاصی نیست بلکه جو دانشگاه‌های کشور در مقایسه با چند سال پیش برای فعالیت‌های دانشجویی جو محدودتری است.

به گزارش ایسنا، ایمان جعفری  اظهار کرد: سیاست‌های محافظه‌کارانه مربوط به این دانشگاه و نظام نیست بلکه سیاست محافظه‌کارانه را می‌توان در اکثر نظام‌ها دید که تمایل دارند دانشگاه جو آرامی داشته باشد و هر چه دانشجو به دور از مطالبه‌گری باشد به نفع جریان حاکم است.

جعفری افزود: فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی که جای خود، اما فعالیت‌های صنفی هم کاهش پیدا کرده است، پیشتر اگر قیمت بلیط اتوبوس‌ها افزایش پیدا می‌کرد باعث عکس العمل از سوی دانشجویان می‌شد، اما اکنون با اضافه شدن شهریه‌های شبانه باز هم آب از آب تکان نمیخورد و هیچ اقدامی از سوی دانشجویان شکل نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نسل‌های پیشین دغدغه‌مندتر بودند، افزود: هر چه این نسل جلوتر می‌رود و به دهه هشتاد می‌رسد، دغدغه کمتری پیدا می‌کند و در برابر جامعه‌شان کمتر احساس وظیفه می‌کنند.

این فعال دانشجویی گفت: به هر حال عده‌ای در جریان حاکم هر نظام سیاسی تمایل ندارند دانشگاه و دانشجو روحیه مطالبه‌گری داشته باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: مانیفست انجمن اسلامی این است که تشکلی مذهبی است که کار فرهنگی می‌کند، یعنی درد دین دارد ولیکن از جهت امر به معروف و نهی از منکر وارد سیاست هم می‌شود.

جعفری درباره وابستگی حزبی این تشکل گفت: قاعدتا وقتی کسی برای امر به معروف و نهی از منکر وارد سیاست می‌شود هیچ وابستگی به جناح، جریان و فرد سیاسی ندارد و وام دار هیچ شخص و جناحی هم نیست، اگر فردی چه از جناح اصلاح طلب چه از جناح اصولگرا حرف درستی بزند آن را می‌پذیرد و اگر سخن نادرستی بگوید بدون هیچ حب و بغضی آن را نقض کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برو درستو بخون بچه....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر