بازدید 3230

سازمان لیگ صداوسیما را ول کرد،یقه سایت‌ها را چسبید!

کد خبر: ۸۵۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 17 November 2018

با این که سازمان لیگ در لیگ هجدهم هم نتوانست حق پخش تلویزیونی را از صداوسیما بگیرد اما بخش تولید محتوای لیگ برتر که مرتبط با حق پخش تلویزیونی می‌شود را به یک شرکت که متولی تبلیغات محیطی این فصل لیگ برتر است، واگذار کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، این شرکت با ارسال نامه‌ای به سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ورزشی از آن‌ها خواسته تا اگر قصد استفاده از فیلم‌های مربوط به بازی‌های لیگ برتر دارند، با آن‌ها وارد مذاکره شوند و پس از امضای قرارداد با سازمان لیگ از این فیلم‌ها استفاده کنند!

در این که سازمان لیگ می‌تواند از طریق تولید محتوای لیگ برتر درآمدزایی کند، موضوعی است که نمی‌توان درباره آن به سازمان لیگ خرده گرفته اما این که مدیران فوتبال در گرفتن حق مسلم این رشته از صداوسیما که می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات مالی فوتبال را برطرف کند، ناکام بودند و حالا چشم به درآمد اندکشان از بخش تولید محتوا بسته‌اند، موضوعی است که نشان می‌دهد آن‌ها از گرفتن حق پخش تلویزیونی ناامید شدند و به درآمدهای اندک دیگر چشم بسته‌اند.

همچنین مسئله‌ دیگری که وجود دارد این است که رسانه‌ها و برنامه‌های ورزشی بخش اعظمی از فعالیت‌شان به صورت مکتوب و از طریق تصاویر (عکس) است که شامل بخش تولید محتوا نمی‌شود، در نتیجه آن‌ها می‌توانند بدون استفاده از فیلم بازی‌ها به فعالیتشان ادامه دهند که در این صورت باز هم چیزی عاید فوتبال نمی‌شود. در نتیجه اگر مدیران فوتبال به دنبال رساندن این رشته به حق‌شان هستند بهتر است تمرکزشان را روی گرفتن حق پخش تلوزیونی از صداوسیما بگذارند نه این که به دنبال خرده درآمدهای این رشته باشند.

در حالی که حق پخش تلویزیونی بخش عمده درآمد باشگاه‌های فوتبال دنیا را شامل می‌شود اما در ایران هیچ بستری برای رساندن باشگاه‌ها به این حق فراهم نشده است اما در عوض سازمان لیگ و شرکت طرف قراردادش به دنبال درآمدزایی از رسانه‌ها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی