بازدید 4553
۶

با همت عمومی می‌توانیم کنکور را حذف کنیم

کد خبر: ۸۵۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸ 16 November 2018

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر همت کنیم، آموزش و پرورش همکاری کند و آموزش عالی هم همکاری کند، همت عمومی برای این باشد که روش جایگزین مناسبی برای ارزشیابی استعدادهای ما برای ورود به دانشگاه ایجاد شود، این قابلیت وجود دارد که کنکور با این کیفیت را کنار بگذاریم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مخبر دزفولی گفت: «ما مرکزیتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درست کرده‌ایم که برای همین موضوع سامان بخشیدن به مسئله آزمون سراسری در کشور و مدتی است که شروع کرده‌اند. من چون هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند نمی‌توانم نتایج این کار را الان بیان کنم اما عقیده بنده این است که اگر همت کنیم آموزش و پرورش همکاری کند و آموزش عالی هم همکاری کند، همت عمومی برای این باشد که روش جایگزین مناسبی برای ارزشیابی استعدادهای ما برای ورود به دانشگاه ایجاد شود، این قابلیت وجود دارد که کنکور با این کیفیت را کنار بگذاریم.

این را به شما بگویم که ظرفیت‌های خالی در آموزش عالی بسیار زیاد داریم. حدود ۹۰-۸۰ درصد ظرفیت ما در آموزش عالی می‌تواند بدون این روش پذیرش شود. دعوا در گروه علوم تجربی بر سر چند رشته است و در علوم مهندسی هم در چند دانشگاه است، نه حتی چند رشته! این که رشته کامپیوتر است و می‌خواهد به دانشگاه شریف برود. در حالی که همین کامپیوتر در یک دانشگاه شهرستان پذیرش آن بدون آزمون قابل انجام است.

باید روشی برای ۱۰ درصد باقیمانده پیدا کنیم. ۱۰ درصد باقیمانده صندلی‌هایی در حدود ۵۰-۴۰ هزار نفر است که باید بین آنها رقابت ایجاد شود. این که اینها چطور انتخاب شوند و چطور برای آنها برنامه‌ریزی شود، من راه دوری نمی‌بینم این کار قابل حل باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
تابناک بزن اگه بی طرفی!
ملت هشیار باشید:
حذف کنکور برای ان است که فقط فامیل ها و ژن های خوب و پولدار ها بتوانند وارد رشته های خوب در دانشگاه های خوب بشوند.
الان لااقل تعدادی از افراد با استعداد و بی پول هم در کنار دوستان فوق وارد می شوند.
از سال 80 که من کنکور دادم تا امروز دائم دارن شعار میدن که میخوایم کنکور رو حذف کنیم. ولی هیچ قدمی برداشته نشده. البته مافیای کنکور هم نباید فراموش کرد که از کنار این نمایش سالیانه ی عظیم پولهای هنگفت به جیب میزنند. هر سال کتابهای جدید و کلاسهای کنکور آنچنانی . آموزش و پرورش هم یا از سر نادانی یا همکاری دائماً کتابهای درسی رو عوض میکنه که دانش آموزان مجبور باشند از کتابهای جدید خریداری کنند.
تا هركه دوست داريد وارد بهترين دانشگاهها كنيد مثل 3 هزار بورسيه وزارت علوم براي دوره دكتري
همانگونه که به روش آزمون خطا سیستم آموزشی آموزش و پرورش به 50 سال قبل برگشت در مورد پذیرش آموزش عالی هم به همین روش عمل کنید وگر نه از چاله می یفتیم داخل چاه.
آنوقت درآمد میلیاردی صدا و سیما از تبلیغات موسسات کنکوری از چه محلی پرداخت شود؟ متاسفانه مافیای کنکور اجازه نخواهد داد.
اگر کنکور حذف شود، آیا فرزند من کوچکترین شانسی برای راهیابی به دانشگاه های مطرح را خواهد داشت یا اینکه فرزندان مسئولین و هیات های علمی آنجا را قرق خواهند کرد؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل