بازدید 4785

درآمد مالیاتی ایران محقق نشد

بر اساس آمار بانک مرکزی ایران، در شش ماهه نخست سال بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی مصوب سال جاری محقق نشده است.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 13 November 2018
بر اساس آمار بانک مرکزی ایران، در شش ماهه نخست سال بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی مصوب سال جاری محقق نشده است.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی به تازگی آمار از وضعیت اقتصادی کشور را منتشر کرده است که آمار بخش درآمدهای مالیاتی حاکی از این است که تنها بیش از ۵۰ درصد از آن چیزی که به عنوان درآمد مالیاتی در این مدت مصوب شده بود، محقق شده بود.

دولت در بودجه سال جاری میزان درآمدهای کل کشور را ۲۱۶ هزار میلیارد تومان مصوب کرده بود که میزان درآمدهای مصوب برای شش ماهه نخست امسال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده، اما تاکنون تنها ۶۳.۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش‌بینی شده محقق شده است.

بر اساس این گزارش، درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه برای شش ماهه نخست سال ۷۲.۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که براساس آمار بانک مرکزی تا پایان شهریور ماه سال جاری تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مالیات به دست آمده است و طبق بودجه باید تا پایان سال به بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.

این در حالی است که میزان درآمدهای محقق شده از بخش مالیات در شش ماهه نخست سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نشان می‌دهد که درآمدهای مالیاتی ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس آن‌چه در گزارش بانک مرکزی آمده است، در بودجه ۳۷.۷ هزار میلیارد تومان نیز باید از سایر محل‌ها تامین می‌شده که در این بخش نیز تنها ۱۳ هزار میلیارد تومان محقق شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
اگر قانونی تصویب کنید که از تراکنش ها و چک ها 10 درصد مالیات بگیرند و همه مالیات های دیگر را قطع کنند ، مالیات ها از همه گرفته میشه نه فقط از کارمند بدبخت.
درآمد ها هم محقق میشه و دکون اداره مالیات و برخی کارمندای رشوه بگیر بسته میشه.
وقتی خاله و خانباجی را از پرداخت مالیات مستثنا می کنند، انتظار دارید محقق شود؟
"در شش ماهه نخست سال بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی مصوب سال جاری محقق نشده است."
"درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه برای شش ماهه نخست سال ۷۲.۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که براساس آمار بانک مرکزی تا پایان شهریور ماه سال جاری تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مالیات به دست آمده است"
- طبق این اعلام حدود22هزارمیلیارد تومان محقق نشده نه 46 هزار!!!
مالیات از کدام اقتصاد ؟؟؟؟؟؟ بخش عمده ای هم که به بهانه های مختلف در سایه هستند اقتصاد را متاثر میکنند ولی مالیات هم نمیدهند . چطوره حقوق بگیرها جور همه را تقبل کنند .
از کارمندان 10درصد ماليات مي گيريد بعد 9 درصد هم ارزش افزوده براي همه خدمات و خريدها مي گيريد ظلمي است مضاعف که در عهد سامانيان اتفاق افتاد کمتر ظلم کنيد ارزش افزوده به سود اجناس تعلق مي گيرد نه اينکه خودرو خراب شد ببري تعميرگاه ارزش افزوده بگيرند اين چه روشي است با تعميرات يعني هزينه مضاعف مي پردازيم و ارزش اجناس يا کالا کم مي شود بعد ارزش افزوده هم مي گيريد ملت ناراضيند و عده اي رانتخوار مملکت را غارت کرده و هزينه اش دوش ملت سنگيني مي کند
حقوق و دستمزد و هزینه های امورمالیاتی کشور چقدر است؟
فعلآ دست به نقد برای دولت مالیات از حقوق کارگران و بازنشستگان است بهتر است سازمان امور مالیاتی منحل وپرسنل آن به سازمان تعزیرات حکومتی انتقال پیدا کنند وبا کشف انبار و قاچاق کالا مبارزه کنند.
هر موقع دکتر ها و بازیگرها و فوتبالیست ها طلا فروش ها و سیاستمدارها مالیات دادن درست میشه
عوضش با دلار چهار برابر تا مدتها نیازی به درآمد مالیاتی نیست!!!
محقق نشدن درآمدهای مالیاتی نشانه اقتصاد رو به ورشکستگی ایران است کاسب یا تولید کننده ای که توان ایجاد درامد نداشته باشد نمیتواند مالیات پرداخت کند ایجاد مالیات ناشی از افزایش درامد و ارزش افزوده است که فعلا این روند در اقتصاد ورشکسته ما رمند معکوس دارد متاسفانه مسئولین در بودجه نویس هر سال مبلغی را که دوست دارند به عنوان درامد مالیاتی منظور و فقط به واحدها و دوایر مالیاتی ابلاغ و فشار جهت وصول میشود روندی که هرساله بدتر و نزولی تر خواهد شد برای افزایش مالیات ابتدا روند اشتغالزائی و تولید ناخالص ملی میبایسست روند مثبتی پیدا کند و سپس افزایش درامدهای مالیاتی محقق خواهد شد
نهادهای قدرتمند از مالیات طفره میروند
چه خدماتی می دن که مالیات هم میخوان ، در هیچ چیزی رفاه نداریم ، الان فقط این دولت ها فقط به مردم ضرر می زنن نباشن بهتره ، مردم از این بدبخت تر می خوان بکنن، فقط یک مشت مفت خور نشستن با حقوق های آنچنانی
مالیات واسه جایی هست که کاری برای مردم انجام بدن ، این مالیات نیست پول زوره
مردم پول ندارند زندگی کنند مالیات چیه
بروید از گردن کلفت هایی که روزی چندین میلیارد سود میبرند وبه کسی هم حساب پس نمیدهند بگیرید .......مردم عادی وکسبه عادی دیگه توانی برایشان باقی نمانده .......اگه راست میگویید ومسلمان هستید وشیله پیله ای در کارتان نیست سراغ جاهای خاص بروید..............
مردم بیچاره شده اند پولی ندارن بدن که
آهان پس همين روزها دولت يه برنامه اي واسه جبران اين پول از جيب مردم داره.
خيلي از موسسات و سازمانها و افراد كه دم كلفت هستن ماليات نميدن و بعد مردم بيچاره بايد تاوان بدن.
همين روزها يه طرح تعويض پلاك ماشين يا كارت ملي يا كارت سوخت يا ... يا گرون كردن ارز و گرون كردن بنزين و .... اين پول رو از ملت بيچاره درمياره
در این فروپاشی اقتصادی مگر می شود مالیات گرفت ؟ رانت خوارها که مالیات نمی دهند و فقط می دزدند و اقتصاد رسمی و شفاف هم که حال و روزی ندارد.
واقعیت این است که دولت با افزایش نرخ ارز مالیات سنگینی از همه مردم گرفت .
نه میخاستین محقق بشه همه کسب و کارها ورشکسته اند بعد میخاید ازشون مالیاتم بگیرید ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار