بازدید 2523
۱

تصویب تغییر نام ۵ معبر در تهران

کد خبر: ۸۵۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 13 November 2018

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصدمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تغییر نام سه خیابان در شهر تهران رای دادند.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تغییر نام برخی از معابر شهر تهران با تغییر نام خیابان زیتون به نام شهید جعفرزاده مخالفت کرد، اما با توضیحاتی که توسط حق‌شناس ارائه شد و با توجه به سکونت خانواده این شهید در این خیابان و عدم امکان نامگذاری خیابان دیگری به نام این شهید، وی نیز با این تغییر نام موافقت کرد.

محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تغییر نام برخی از معابر شهر تهران گفت: تغییر نام معابر به دلیل اینکه در ماه‌های اخیر طرح‌ها و لوایح فوریت‌دار وجود داشت و همچنین موضوع انتخاب شهردار تهران در دستور کار بود، شش بار به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: در منطقه ۲ پلی در بوستان نهج‌البلاغه به نام پل آسمان نامگذاری شد، در منطقه ۳ تهران خیابان سهیل براساس پیشنهاد انجمن جامعه‌شناسی به نام استاد قانعی‌راد نامگذاری شد، در بلوار آفریقا منطقه امانیه خیابان گلستان به نام هنرمند سرشناس و کارگردان مشهور کشور همایون شهنواز نامگذاری شد و خیابان زیتون نیز به نام شهید جعفرزاده نامگذاری شده است. همچنین میدانی در منطقه ۱۵ محدوده ابومسلم نیز به نام شهید مهدی بیدی نامگذاری شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شما را به خدا نامهای زیبای فارسی استفاده کنید .............
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار