بازدید 2196

قیمت نفت پس از تهدید عربستان توسط ترامپ کاهش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت پس از تهدید توئیتی عربستان توسط ترامپ کاهش یافت.
کد خبر: ۸۵۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 13 November 2018

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت پس از تهدید توئیتی عربستان توسط ترامپ کاهش یافت.

به گزارش فارس، امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از آنکه دونالد ترامپ در توئیتی عربستان سعودی را تهدید کرد که قیمت نفت باید در حد پایین باشد کاهش یافت. امروز قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی 54 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 69 دلار و 58 سنت به فروش رفت.

ترامپ در توئیتی اعلام کرد: «امیدوارم عربستان و کشورهای اوپک تولید نفت خود را کاهش ندهند. قیمت نفت باید پایین‌تر باشد». 

وزیر نفت عربستان اعلام کرده بود که به دلیل وجود مازاد عرضه در بازار تولید نفت کشورهای اوپک باید یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

این خبر قیمت نفت را در بازارهای جهانی افزایش داد که این برخلاف نظر ترامپ بود که همواره در ماه‌های گذشته تلاش کرده تا قیمت نفت را پایین نگه دارد. آمریکا علی‌رغم تولید نزد نزدیک به  10 میلیون بشکه  نفت در روز بزرگترین واردکننده نفت در جهان است و بالا رفتن قیمت نفت می‌تواند ضرر جدی بر اقتصاد این کشور وارد کند.

ترامپ از کشورهای عربستان و روسیه خواسته بود تا کسری صادرات نفت ایران را پس از تحریم‌ها جبران کنند. ظاهراً ترامپ نشان می‌داد که نگران عرضه در بازار است اما در حقیقت ترامپ تلاش می‌کرد تا قیمت نفت بالاتر نرود. 

ANZ بانک گفت: «بازار نفت پس از اظهارات ترامپ یک اصلاح قیمتی را انجام می‌دهد». امروز قیمت نفت آمریکا هم کاهش 66 سنتی را تجربه کرد و این دو نفت به کمتر از 60 دلار رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار