بازدید 2381

زیهوفر می‌خواهد از ریاست حزب سوسیال مسیحی استعفاء دهد

وزیر کشور آلمان و منتقد سیاست‌های پناهندگی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور اعلام کرد که وی از ریاست حزب محافظه‌کار باواریا استعفاء می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 12 November 2018

وزیر کشور آلمان و منتقد سیاست‌های پناهندگی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور اعلام کرد که وی از ریاست حزب محافظه‌کار باواریا استعفاء می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع اتحادیه سوسیال مسیحی اعلام کردند: هورست زیهوفر همچنین می‌خواهد از ریاست وزارت کشور پیش از سال 2021 استعفاء دهد.

این اقدام باعث تقویت ائتلاف مرکل با سوسیال دموکرات‌ها خواهد شد.

در حال حاضر ائتلاف مرکل به دلیل اختلافات بر سر مهاجرت دچار لرزه شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که زیهوفر چند روز گذشته اخبار منتشر شده مبنی بر هرگونه استعفاء از ریاست حزب سوسیال مسیحی آلمان را رد کرده بود.

به نظر می‌رسد این حزب درنشستی ویژه در ماه ژانویه رهبر جدید خود را انتخاب کند.

زیهوفر در سال 2017 از سمتش به عنوان رئیس ایالت باواریا استعفا داده بود اما به عنوان رئیس حزب اتحاد اتحادیه سوسیال مسیحی باقی ماند و توانست با اجماع کامل در کابینه آنگلا مرکل ریاست وزارت کشور را به دست آورد.
در انتخابات ایالتی باواریا که چندی پیش برگزار شد، حمایت از این حزب 10 درصد کاهش یافت و آنها اکثریت پارلمانی را در پارلمان ایالتی از دست دادند.

پس از نتایج ضعیف اتحادیه سوسیال مسیحی در انتخابات ایالتی باواریا بسیاری منتظر استعفای زیهوفر از ریاست حزب اتحادیه سوسیال دموکرات و حزب متحد مرکل بودند.

بسیاری بر این باورند که مواضع زیهوفر درباره مهاجرت و پناهجویی باعث کاهش محبوبیت این حزب در انتخابات شده است.

حزب اتحادیه سوسیال مسیحی برای بیش از ۶۰ سال تقریبا تنها حزب حاکم در باواریا بوده اما تفرقه در افکار عمومی پیرامون مسائلی مثل مهاجرت باعث شده بخشی از حامیان خود را از دست بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی