بازدید 6260

روش‌های پیشگیری از بروز حالت تهوع در دندانپزشکی

کد خبر: ۸۵۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 12 November 2018

یک دندانپزشک درخصوص روش‌های پیشگیری از بروز حالت تهوع در زمان جراحی یا ترمیم دندان توصیه‌هایی را اریه داد.

به گزارش فارس، علی مرسلی جراح و دندانپزشک اظهار داشت: برخی از افراد هنگام مراجعه به دندانپزشکی و در زمان جراحی، عصب‌کشی یا ترمیم دندان‌ها دچار حالت تهوع می‌شوند که این افراد می‌توانند با رعایت نکاتی از این موضوع پیشگیری به‌عمل آورند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن درمان این مراجعین این است که آرامش داشته باشند گفت: برای درمان ریشه و ترمیم دندان افرادی که تهوع در دندانپزشکی دارند یا نمی‌توانند جسمی را در داخل دهان تحمل کنند، از همان ابتدا با رابردم صورت می‌گیرد. تقریباً برای تمام بیماران از رابردم استفاده می‌کنیم و برای بیشتر بیماران هم ممکن است از همان ابتدا از رابردم استفاده کنیم.

وی گفت: از مزایای جانبی رابردم این است که تماس وسایل با دهان و زبان بیمار را به حداقل می‌رساند و از رسیدن مایعات به انتهای حلق ممانعت می‌کند.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: در صورت نیاز از انواع بی‌حسی برای جلوگیری از حالت تهوع در دندانپزشکی یا حین درمان ریشه قبل از شروع کار استفاده می‌شود، ژل یا اسپری موضعی یا حتی در صورت تزریق بی‌حسی موضعی کمک‌کننده خواهند بود تقریباً هیچ بیماری نیست که به دلیل حالت تهوع در دندانپزشکی نشود برایش کار کرد.

مرسلی تصریح کرد: دارودرمانی قبل از مراجعه مانند ضد تهوع‌ها و آرام‌بخش‌ها می‌تواند به کنترل رفلکس تهوع کمک‌کننده باشد. در صورت استفاده از داروهای خانواده بنزودیازپن بهتر است که بیمار با یک همراه مراجعه کند.

وی با بیان اینکه نحوه نفس کشیدن به کاهش حالت تهوع کمک می‌کند گفت: بیمار بهتر است در این زمان بهتر است از بینی نفس بکشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر