بازدید 3600
کد خبر: ۸۵۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 05 November 2018

داستان از آنجایی شروع شد که بانک مرکزی مسئولیت تأمین ارز زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را در سال جاری به بانک ملی ایران واگذار کرد، مدیران این بانک نیز این فرصت به را غنیمت شمارده و تمام توان خود را به میان آوردند، تا روند توزیع و تحویل ارز را از داخل کشور و پشت مرزهای کشور عراق تسریع بخشند.

متاسفانه با پدیدار شدن شرایط جوی نامناسب در نقاط مرزی در غرب کشور، زیرساخت‌ها در مرز و خاک عراق دچار مشکل شد، و متاسفانه این اتفاق موجب تاخیر در تحویل و معطل شدن زائرین اربعین 97 شد.

در پی بروز مشکلات در پایانه های مرزی مدیران بانک ملی با تصمیم گیری به موقع ، اعزام تیم ویژه ای از پرسنل بانک در خاک عراق را شروع کردند و تعداد شعبات تحویل ارز در نقاط مرزی خاک عراق و شهرهای نجف و کربلا تا جایی پیش بردند که این تعداد از 51 باجه به 320 باجه افزایش یافت که این امر توانست به سرعت وضعیت تحویل ارز به زائران اربعین حسینی را به وضعیت عادی بازگردد.
روابط عمومی این بانک به نقل از دکتر محمد رضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی در رسانه ‌ها اعلام کرده بود بانک ملی درخواست افزایش تعداد باجه ها و همچنین افزایش ساعات کار و شبانه روزی ارائه خدمات را به طرف عراقی اعلام کرد اما آنها این مجوز را به بانک نمی دهند، حتی اجازه ندادند که دینارهای موجود را به داخل مرز ایران منتقل شود تا در خاک کشور و در لب مرز به زائران پرداخت شود.
تب و تاب و شور حسینی زوار در بزرگترین همایش شیعیان جهان همه روزه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و دست به دست منتشر میشود، حتما همه کاربران فعال این روزهای شبکه های اجتماعی محتوای تصویری تحویل ارز به زائرین ایران از سوراخ های دیوار یک ویرانه در یکی از شهر های کشور عراق را مشاهده کرده و ابراز تأسف خود را در شبکه های اجتماعی اعمال نموده اند.
اما واقعیت چه بود؟ به گفته مسئولین بانک ملی ایران عدم هماهنگی و کم لطفی طرف عراقی با بانک ملی در مراسم اربعین 97، موجب بدنامی برای این بانک معتبر در کشور همسایه شد.
گزارشات میدانی حاکی از ان است که پرسنل این بانک هدف را تنها خدمت به زائرین حضرت عشق ابا عبدالله الحسین (ع) دانستند، بانک ملی در اقدامی سریع با بسیج کردن پرسنل خود در و تجمیع آن ها در یک نقطه که اصلا کاربری اداری نداشت اقدام به تاسیس شعبه ای برای مدیرت بحران نمود.
به گفته مدیران این بانک در ماجرای تحویل ارز برای زائرین اربعین سال جاری؛ بانک ملی که اصلا تجربه قبلی و آمادگی برای ارائه خدمات تحویل ارز در در این شرایط را نداشت و با وجود این شرایط مسئولیت را بر عهده گرفت و خدمت رسانی را در این برهه از زمان به نحو احسنت انجام داد مقصر طرف عراقی بوده است، اما درباره این بانک قضاوت های ناعادلانه مطرح شد، و متاسفانه این موضوع مهم از سوی هیچ یک از رسانه ها پوشش مناسب داده نشد.
بانک ملی با اعزام نیروی انسانی و تجهیزات بانک، وضعیت تحویل ارز در مناطق مرزی و شهرهای نجف، کاظمین و کربلا را به حالت عادی و روان برگرداند، و طی روزهای گذشته زائران در مدت کوتاه تری نسبت روزهای نخست ارز خود را دریافت کرده اند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی