بازدید 21450
۴

پاسخ «گلزار» به ۵ سوال درباره «برنده باش»

کد خبر: ۸۵۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 11 November 2018

حدودا یکی دو ماهی از آغاز پخش مسابقه تلویزیونی «برنده باش» می‌گذرد و پس از گذشت این یکی دو ماه و پخش قسمت‌هایی از برنامه، حالا می‌توان گفت برنده باش میان مخاطبان جا افتاده و به میزان بینندگان و دنبال‌کنندگانش افزوده شده‌است. مسابقه‌ای که قسمت‌های نخستش را تا اندازه‌ای با آزمون و خطا شروع کرد، نقدها را شنید و تحسین‌ها را به کار بست و کوشید مسابقه‌ای بهتر و نزدیک‌تر به سطوح برنامه‌سازی استاندارد باشد.

به گزارش جام جم، مسابقه‌ای که از ابتدا حضور محمدرضا گلزار، ستاره پرفروش و گیشه‌پسند سینما در آن برگ برنده‌اش بود و این پیشرفت و حرکت رو به جلو را در اجرای این ستاره هم می‌توان دید.

ستاره‌ای که کارش را با حضور در یکی از گروه‌های موسیقی پاپ دهه 80 شروع کرد، به‌واسطه حضور در کنسرت‌ها و دیده شدنش به سینما راه پیدا کرد و از همان ابتدای حضور و دیده شدن تصویرش روی پرده نقره‌ای به یکی از محبوب‌ترین بازیگران تبدیل شد. طوری که به‌جرات می‌توان گفت در سال‌های میانی دهه 80 و یکی دو سال اول دهه 90، بخشی از مخاطبان سینما حضور گلزار در فیلم‌ها را عامل ترغیب‌کننده‌شان برای تماشای آثار می‌دانستند و بر این اساس بسیاری از فیلم‌های آن سال‌ها، دیده شدن و فروش خوبشان را مدیون این ستاره هستند. با این حال گلزار که چهره‌ای مردم‌پسند بود در سال‌های اخیر تصمیم گرفت حضور در فضاهای دیگر را هم بیازماید. اجرای او در یک مسابقه تلویزیونی، تازه‌ترین حضور متفاوت این ستاره ـ بازیگر است. ستاره‌ای که حالا رسانه ملی را به عنوان اصلی‌ترین رسانه کشور، برای دوران تازه فعالیت‌هایش انتخاب کرده است و نسبت به ادامه این حضور و بازی در مجموعه‌های تلویزیونی هم ابراز امیدواری می‌کند.

با گلزار که سعی می‌کند دور از حاشیه باشد و بر این اساس معمولا گفت‌وگویی هم با جراید ندارد، در حاشیه پشت صحنه مسابقه تلویزیونی برنده باش گفت‌وگو کرده و سکوت این بازیگر را شکستیم.

به مقصد جنوب غرب

سوله‌ای در دل خیابانی فرعی واقع در یکی از جنوبی‌ترین بزرگراه‌های غرب شهر تهران، جایی است که دکور فیلمبرداری برنده باش در آن ساخته شده است. تهران هوایش پاییزی و بارانی است و رسیدن به آنجا با این‌که مبدأ حرکتمان از مرکز شهر است، تا آنجا یک ساعتی طول می‌کشد. تازه دلیل اصرارهای روابط عمومی برنامه برای این‌که تنها به محل نرویم را می‌فهمم. راه زیاد است و گپ و گفت‌های شیرین خبرنگارانه چیزی است که طول مسافت را کوتاه‌تر می‌کند. کارخانه‌های صنعتی با دودکش‌های عظیم و پردودشان که عامل خاموش مرگ تدریجی‌مان در سال‌های اخیر شده‌است را رد می‌کنیم و با خروج از بزرگراه، بالاخره به سوله می‌رسیم. شرکت‌کنندگان مسابقه یکی یکی و گروه گروه و اکثرا به صورت خانوادگی از راه می‌رسند و عده‌ای مقابل در جمع شده‌اند و منتظرند اسامی‌شان تایید شود. هوای تهران اینجا سردتر شده و برای فرار از سوز زمستان تازه‌رس، به داخل سوله می‌رویم. برخی شرکت‌کنندگان به داخل آمده و در انتظار ایستاده‌اند تا اجازه ورودشان به داخل صحنه و نشستن بر سر جاهایشان داده شود. دکور مسابقه برنده باش حالتی مدور دارد و این دکور در طبقه دوم سوله واقع شده است. دکوری ساخته شده از چوب و تخته که با پرده‌هایی ضخیم، ورودی‌اش را پوشانده‌اند تا نوری از بیرون به آن نتابد و نورپردازی صحنه را بر هم نزند.

ستاره، اما خوش‌برخورد

برای فهمیدن این‌که در پشت صحنه مسابقه تلویزیونی برنده باش چه خبر است، حضور میان شرکت‌کنندگان کافی نیست و به همین علت به محوطه پشت سوله راهنمایی می‌شویم. جایی که بر خلاف فضای وسیع جلویی سوله، به وسیله پارتیشن به اتاقک‌هایی کوچک تقسیم شده است و عوامل مختلف برنامه‌ریز و طراحان سوال و گریم و دیگر عوامل برنامه در هر اتاق مستقر هستند. فضای پشت صحنه هم شلوغ است. دقایقی بیشتر به شروع ضبط باقی نمانده و گروه بی‌نقص بودن همه‌چیز را دوباره بررسی می‌کنند. از این فضای پشتی که اینجا هم به دکور راه دارد، صدای دست زدن می‌آید و می‌فهمیم مخاطبان در صحنه جای‌گیر شده‌اند و دارند توضیحات لازم را می‌گیرند و از محل استقرار دوربین‌ها آگاهی می‌یابند. برای گفت‌وگو با گلزار، در اتاق کوچکی با یک میز و تعدادی صندلی که به عنوان اتاق کنفرانس برنامه در نظر گرفته شده، می‌نشینیم و آماده شروع گفت‌وگو می‌شویم. از دور صدای او می‌آید که می‌گوید: «من آماده‌ام» و به اتاق وارد می‌شود. او گریم شده و لباس مخصوص اجرای آن روزش را پوشیده است. برخلاف رفتاری که در دوران فعالیت خبرنگاری‌ام از برخی بازیگران و چهره‌ها دیده‌ام، گلزار مغرور نیست. او صمیمانه و با رویی خوش به اتاق وارد می‌شود، به تک‌تکمان سلام و خوشامد می‌گوید و از این‌که در طول این مدت در گزارش‌ها و اخبار و حتی نقدهایمان به برنامه پرداخته‌ایم، تشکر می‌کند. مصاحبه را شروع می‌کنیم.

سریال تلویزیونی حتما!

محمدرضا گلزار حالا در کارنامه حرفه‌ای‌اش در عالم تصویر، عرصه‌های موسیقی، سینما، شبکه نمایش خانگی و اجرای تلویزیونی را تجربه کرده است و با این حال تاکنون حضور او را در هیچ‌یک از مجموعه‌های تلویزیونی رسانه ملی ندیده‌ایم. هرچند او نسبت به حضورش در مجموعه‌های تلویزیونی هم در آینده‌ای نزدیک، ابراز امیدواری می‌کند و می‌گوید: ‌اخیرا یک سریال به من پیشنهاد شد که البته متعلق به شبکه نمایش خانگی بود و به دلیل مشغله‌های کاری، نتوانستم در آن حضور داشته باشم. چرا فکر می‌کنید قرار نیست سریال تلویزیونی بازی کنم؟ مگر حضور در تلویزیون چه اشکالی دارد؟ حتما اگر پیشنهاد چشمگیری داشته باشم، در تلویزیون حضور دوباره پیدا خواهم کرد، اما الان تمام هدفم این است که برنده باش بهتر شود.

تجربه مجری‌گری نداشتم، اما...

طی ماه‌های گذشته در رسانه ملی، حضور بازیگران مطرح و شناخته شده در قالب اجرای برنامه‌ها را بیش از گذشته شاهدیم. بازیگرانی چون گلزار، حمید گودرزی، دانیال عبادی، کامران تفتی و حتی کارگردانی چون سروش صحت، در مقام مجری به اجرای شماری از برنامه‌های مطرح شبکه‌های گوناگون می‌پردازند و این حضور، نقد و واکنش‌های منفی عده‌ای از جمله مجریان قدیمی سازمان صدا و سیما را به دنبال
داشته است.

مجریانی که می‌گویند حضور بازیگران در قالب اجرای برنامه‌ها، فرصت حضور و فعالیت را از این مجریان گرفته است و در مقابل، تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان این برنامه‌ها حضور بازیگران و چهره‌ها را عاملی برای جذب بیشتر مخاطب می‌دانند. بر این اساس گلزار هم از تیررس این نقدها در امان نمانده و عده‌ای نسبت به اجرای او در تلویزیون نقدهایی وارد کرده‌اند.

با این حال او این نقدها را می‌پذیرد و تصریح می‌کند: راستش را بخواهید، من هم به این افراد حق می‌دهم. اگر من هم بازیگر نشده بودم و از ابتدا مجری‌گری می‌کردم، اگر قرار می‌شد یک بازیگر از سینما به تلویزیون بیاید و بخواهد مجری شود، ابتدا ناراحت می‌شدم و گارد می‌گرفتم.

او خاطرنشان می‌کند: به هر حال من از ابتدا تجربه مجری‌گری نداشتم؛ اما وارد شدم و برای اجرا و بهتر شدن برنامه تلاش و تلاش و باز هم تلاش کردم تا به اینجا رسیدم.

گلزار می‌افزاید: به هر حال این برنامه ایرادهایی هم داشته و دارد، اما در جهت بهتر‌شدنش تلاش می‌کنیم و از منتقدان هم می‌خواهم نقدهایشان برای همین بهتر شدن باشد؛ چرا که ما از نقدها استفاده می‌کنیم. از همه منتقدان ممنونم و هر نقدی را که براساس غرض‌ورزی نباشد با آغوش باز می‌پذیرم. همین‌طور که می‌بینید، حالا هم اجرا و هم سوال‌ها بهتر شده است. به جایزه‌ها ایراد گرفتند، جایزه‌ها را اصلاح کردیم و در هر‌برنامه بهتر می‌شویم.

گلزار چقدر دستمزد می‌گیرد؟

وقتی خبر از حضور گلزار، ستاره پرفروش سینما در تلویزیون مطرح شد، یکی از اولین سوال‌هایی که برای عده بسیاری پیش آمد، این بود که او در ازای چه مبلغ و رقم دستمزدی راضی به این حضور شده است. بر این اساس بازار شایعات هم خیلی زود پا گرفت و رقم‌هایی عجیب و غریب و افسانه‌ای به عنوان دستمزد اجرای این بازیگر در رسانه‌های مختلف پیچید. با این اوصاف گلزار چندان علاقه‌ای به بازار شایعات و حواشی ندارد و سعی می‌کند خود را از آن دور نگه دارد و حتی شایعات را نادیده بگیرد.

وقتی از او درخصوص شایعات مربوط به دستمزد میلیاردی‌اش می‌پرسم، می‌گوید: به هر حال من بدون دستمزد به تلویزیون نیامده‌ام و طبیعی است مبلغی دریافت کنم.

او با اشاره به سکوت خود می‌افزاید: دلیل این‌که پاسخی به این سوالات و حاشیه‌ها نمی‌دهم و سکوت می‌کنم، این است که من برای پاسخ به این سوال‌ها به تلویزیون نیامده‌ام. هدفم از آمدن به تلویزیون این بوده که یک برنامه درخشان بسازیم و تا رسیدن به آن خیلی راه در پیش داریم، اما تلاشمان را می‌کنیم و قرار نیست تمام انرژی‌ام را برای پاسخ به سوالات بی‌ربط و حاشیه‌ای صرف کنم. هدف ما در تلویزیون، بزرگ‌تر از این حرف‌هاست و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

چرا به تلویزیون آمد؟

حضور محمدرضا گلزار در تلویزیون و بویژه قرار گرفتن او در قالب تازه اجرا، اتفاقی قابل توجه بود که از همان ابتدا نظر خیلی‌ها را جلب کرد و بسیاری برای دیدن مسابقه و ارزیابی حضور تلویزیونی او، لحظه‌شماری می‌کردند.

گلزار دلیل حضورش در تلویزیون و اجرای مسابقه تلویزیونی برنده باش را به دلیل ارتباط و تعامل این رسانه با طیف وسیع‌تری از مخاطبان می‌داند. او می‌گوید: تلویزیون باعث می‌شود من با طیف وسیع‌تری از مخاطبان و مردم در ارتباط باشم و مهمان خانه‌هایشان بشوم. این اتفاق برایم بسیار لذتبخش است.

کتابخوانی اجباری گلزار

برنده باش از ابتدای شروع ساخت، به عنوان برنامه‌ای به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان شده و اجرای چنین برنامه‌ای، اطلاعات عمومی مجری را طلب می‌کند. بازیگر فیلم‌هایی چون «خشکسالی و دروغ»، «مادر قلب اتمی» و «دلم می‌خواد» در پاسخ به این سوال که خودش چقدر اهل مطالعه است، می‌گوید: به‌عنوان مجری برنامه، از زمانی که اجرای برنده باش را به‌‌عهده گرفتم، بناچار حجم مطالعه‌ام را دو برابر کرده‌ام. می‌گویم ناچارم، چون در طراحی سوالات هم دخالت دارم. همچنین قرار است از این هفته در برنامه، معرفی کتاب هم داشته باشیم. انتخاب این کتاب‌ها بر اساس اهداف برنامه بوده و لازم است خودمان از کتاب‌ها شناخت داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
نون قیافش را میخوره. چون نه بازی قابل قبولی داره و نه سخصیت مناسب برای مجری گری. باید قبول کرد که این لباس مجری گری برای قامت سوپر استار سینما ما خیلی بزرگه. وقتی مجریان پرتوان گذسته و حال را با ایشون مقایسه میکنم میبینم تفاوت از زمین تا ثریاست. از طرفی هم تپق هایی در خواندن اشعار داره که نشان میده ایشون ابدا وقتشون را صرف کتاب خواندن نمیکنند در صورتی که بزرگترین مجری تاریخ تلویزیون ما مرحوم استاد منوچهر نوذری واقعا چیز دیگری بود و قیاس مع الفارغه بخواهیم مقایسه کنیم
دو سه هفته پیش دختر خوشگله ای آمده بود و گلزار کاری کرد که طرف 100 میلیون ببرد
خدا شانس بده! خخخ
بنده یکی ازبینندگان پرپاقرص برنامه شما هستم اقای گلزار عزیز خیلی علاقه دارم درمسابقه برنده باش شرکت کنم موفق باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل