بازدید 1595
۲

کمبودی در بازار محصولات گرمایشی نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: بازار با کمبود محصولات گرمایشی به خصوص پکیج، روبرو نیست و نیاز افراد از طریق تولیدات داخلی پاسخ داده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰ 11 November 2018

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: بازار با کمبود محصولات گرمایشی به خصوص پکیج، روبرو نیست و نیاز افراد از طریق تولیدات داخلی پاسخ داده می‌شود.

محمدباقر معتمد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در صنایع گرمایشی از حدود ۴۰ سال پیش با وجود عمر اندک این صنعت، تکیه کشور بر تولیدات داخلی بوده و بیش از ۹۰ درصد از نیاز بازار از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود. البته لازم به ذکر است که صنعت گرمایشی تنها منحصر به پکیج، بخاری و شوفاژ نیست و اقلام بسیاری در این صنعت تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع با اشاره به تولید و صادرات دیگ‌های چدنی و فولادی، افزود: تولیدات داخلی بالاترین درجه استانداردهای بین‌المللی را از آن خود کرده‌اند و طراحی و قیمت‌گذاری آن‌ها به‌گونه‌ای است که توانسته بازارهای هدف اروپایی را از آن خود کند.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین در سال مصرف داخلی پکیج، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه است که بیش از ۹۰ درصد آن از طریق تولید داخلی تأمین می‌شود و هر ساله بر کیفیت تولید و طراحی این محصولات افزوده می‌شود.

معتمد تصریح کرد: بخشی از نیاز فرآیند تولید پکیج همچون پمپ، شیرآلات، مشعل و کنترلرها از طریق واردات تأمین می‌شود. با توجه به مسائل ارزی در اقتصاد ایران از ابتدای تابستان، در کنار رشد قیمت محصولات و مواد اولیه، بازار با کمبود مواد اولیه مواجه و شرایط سختی بر آن حاکم شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر به میزان مصرف روز بازار، محصول تولید و برای عرضه با قیمت مصوب سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در اختیار واحدهای فروش قرار می‌گیرد که فرآیند فروش تا زمان نصب، از سوی نهادهای نظارتی و کارخانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا محصول به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع با تاکید بر این‌که نباید محصولات گرمایشی از سوی برخی افراد و مشتریان خریداری و انبار شود، گفت: اگر بازار بنا به هر دلیلی نیاز مصرف‌کننده را تأمین نکرد، افراد می‌توانند با مراجعه به اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع، پیگیر خرید و رفع نیاز خود باشند.

معتمد در پاسخ به این سؤال که آیا با افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی، شرکت‌ها می‌توانند خدمات پس از فروش خود را محدود کنند یا برخی از خدمات را از گارانتی خارج کنند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان کالا به بهانه افزایش قیمت قطعات یدکی نباید از خدمات پس از فروش خارج شود و این در حالی است که پکیج دارای گارانتی دو ساله و تأمین قطعات ۱۰ ساله است.

وی افزود: با حمایت از تولیدکنندگان واقعی در بازار داخلی می‌توان خدمات پس از فروش مناسب را مطالبه کرد و تا به امروز مشکلی در این زمینه با شرکت‌های به نام و تولیدکننده واقعی وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار و همچنین عدم دسترسی آسان به مواد اولیه وارداتی و قطعات مصرفی به کار رفته در تولید، عرضه پکیج و رادیاتور با مشکل همراه بود و کار را به جایی رسانده بود که چندی پیش محمد طحان‌پور - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - برخلاف گفته‌های رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع، مدعی شده بود که بازار محصولات گرمایشی با کمبود پکیج روبرو است و مدت زمان خرید و نصب این محصول به حدود ۴۰ روز رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعا چرا اینقدر دروغ میگن ؟
همیشه برای حفظ مصلحتی آدم های دروغگو ، دنبال گل آلود کردن برای ماهی گرفتن بودده اند
الان حدود 4 ماه از شرکت بوتان درخواست پکیج کردم اومدن بازدید کردند تایید کردند ولی هر بار که زنگ میزنم میگن شما زنگ نزنید ما خودمون هر وقت خواستیمزنگ میزنیم
منم از رو رفتم وافعا
و خونمو از سر ناچاری و غیر استاندارد گاز کشی کردم بخاری گذاشتم
پکیجی که پارسال ۴ تومن بود الان شده ۸ تومن تازه موجود هم نیست. بوتان هرچی تماس میگیرم کسی جواب نمیده و کالاها افتاده دست دلال ها واقعا آیا این خود تولید کنندگان نیستند که دارن این شکلی بازار رو مدیریت میکنن و میخوان قیمت ها بالا بره؟ این ها که دیگه کاملا ایرانی هست چرا باید دوبرابر بشه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل