بازدید 2210
۱

ایجاد پسادکتری صنعتی برای اساتید دانشگاه تهران

کد خبر: ۸۵۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 10 November 2018

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از ایجاد پسادکتری صنعتی برای اعضای هیات علمی این دانشگاه و دریافت مجوز ایجاد پارک علم و فناوری خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر محمدعلی صحرائیان در نشست خبری چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برنامه های دانشگاه برای نزدیک تر کردن صنعت و دانشگاه با یکدیگر افزود: مهمترین مشکل در ارتباط صنعت و دانشگاه، فرهنگسازی است.

وی گفت: عضو هیات علمی که می تواند با صنعت همکاری کند و دانشگاه را بیش از پیش با صنعت مرتبط می کند نه تنها نباید مورد بی مهری قرار گیرد، بلکه به عنوان کسی که موتور علمی صنعت است، باید تشویق نیز شود.

صحرائیان از تدوین شیوه نامه پست داک (پسادکتری) صنعتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه می توانند این دوره را در صنعت بگذرانند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: ما نیاز به حمایت صنعت برای طرح های فناورانه داریم و این پروسه ای برد-برد برای صنعت و دانشگاه است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که دو سوم طرح های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط صنعت پشتیبانی شود.

صحرائیان با اشاره به میزان قراردادهای مالی دانشگاه علوم پزشکی تهران که مرتبط با صنعت هستند، گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان طرح ارتباط با صنعت داشتیم که این میزان بیش از دو برابر بودجه پژوهشی دانشگاه است.

وی درباره حمایت از پایان نامه های محصول محور و طرح های فناورانه که با همکاری دانشجویان و اساتید تهیه می شوند، گفت: ۳۳ طرح فناور با مبلغ یک میلیارد تومان اختصاصی از پایان نامه های محصول محور داشته ایم.

صحرائیان خاطرنشان کرد: ۱۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۴۵ شرکت دانش بنیان دانشگاه حضور دارند و این شرکت ها با مجوز دانشگاه تأسیس شده اند.

دبیر چهارمین همایش فن بازار ملی سلامت درباره محصولات تجاری سازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تاکنون ۳۰۰ محصول در دانشگاه علوم پزشکی تهران تجاری سازی شده است.

وی همچنین از دریافت مجوز شورای گسترش دانشگاه ها برای ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: برای راه اندازی این پارک علم و فناوری باید مجوزهای مرحله ای دریافت شود که در مرحله اول ما مجوز شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی را دریافت کرده ایم.

صحرائیان افزود: هماهنگی های لازم برای زمین مورد نظر پارک انجام شده است و در منطقه ۱۷ تهران زمینی به مساحت ۷ هکتار برای این منظور اختصاص می یابد.

وی با اشاره به همکاری دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: اخیرا موسسه مشترک زیست مواد با همکاری هر دو دانشگاه شروع به کار کرده است که این موسسه در زمینه تربیت دانشجو، فناوری سلامت و کمک به شرکت های دانش بنیان فعالیت خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این کارا فایده نداره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر