بازدید 1782

گفت‌وگوی تلفنی وزاری خارجه روسیه و ترکیه درباره سوریه

وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود با وی درباره آمادگی برای برگزاری یک نشست جدید درباره سوریه در چارچوب نشست‌های آستانه، گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۸۵۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 10 November 2018

وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود با وی درباره آمادگی برای برگزاری یک نشست جدید درباره سوریه در چارچوب نشست‌های آستانه، گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور و مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای وی در این تماس تلفنی بر "تلاش مستمر برای حل و فصل دائم وضاع سوریه بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل" تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره روند آماده سازی خود برای برگزاری یک نشست بین‌المللی جدید در چارچوب نشست آستانه درباره سوریه که قرار است پایان ماه جاری میلادی برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

به گفته مسئولان وزارت خارجه روسیه، لاوروف و چاووش اوغلو همچنین درباره اقداماتی که اطمینان می‌رود از طریق آنها نتایج مطلوب در سوریه حاصل شود، تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی نیز در سخنانی اعلام کرد که توافقی میان اعضای شرکت کننده در نشست آستانه مبنی بر برگزاری این نشست در اواخر ماه جاری میلادی وجود دارد.

وی افزود: پرونده سوریه بسیار مهم است و ما تلاش می‌کنیم تا بحران این کشور را از طریق مذاکرات سیاسی بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت به شکل صلح آمیزی حل و فصل کنیم و من معتقدم که روند آستانه نقش مهم، فعال و موثری را در این زمینه ایفا می‌کند.

بوگدانوف گفت: سه کشور تضمین کننده روند آستانه هستند، اما ما همیشه تفاهمات و توافق‌ها را به خود سوری‌ها واگذار می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار