بازدید 2689
وزیر صمت:

کالا‌های احتکار شده در شبکه توزیع قرار می‌گیرد

کد خبر: ۸۴۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 09 November 2018

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توزیع اقلام و کالاهای اساسی احتکاری که کشف و ضبط شده اند در شبکه توزیع سراسری خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از انبارهای نگهداری کالا در مجتمع شهید مدرس در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا درباره توزیع کالاهای احتکار شده اظهار داشت: این اقدام در طی یک فرآیند صورت می گیرد و در جاهایی که کالاهای احتکاری شناسایی شده ضمن برخورد و صدور حکم ، کالاها در شبکه توزیع قرار می گیرد.

کالا‌های احتکار شده در شبکه توزیع قرار می‌گیرد

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تامین مایحتاج اساسی مردم گفت: با توجه به حساسیت ویژه مسوولان کشور، مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و دولت در اطمینان حاصل کردن از تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی، امکانات خوبی برای ذخیره سازی و تامین این نیازها در کشور و استان های مختلف کشور فراهم است.

رحمانی افزود: این اقدام، علاوه بر فعالیت هایی است که مردم در بازار دارند؛ انبارهای بخش خصوصی و تولیدات داخلی در کشور ، صرفا برای اطمینان بخشی و تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه ها و سال های آتی است. 

وی با اشاره به بازدیدهای امروز خود از انبار کالاها گفت: از حداکثر ظرفیت انبارها استفاده و کالاهایی دپو شده که در صورت ضرورت استفاده خواهد شد.این به معنای ضرورت توزیع این کالاها در بازار نیست و برای اطمینان بخشی است ، بسته به تنظیم بازار در هر منطقه ای این امکانات و انبارها وجود دارد.

رحمانی گفت: امکانات ریلی و حمل و نقل جاده ای در تهران به نحو مناسبی فراهم است و می تواند سایر استان ها را تحت پوشش قرار دهد.

**مشکلی از حیث تجارت با کشورهای دیگر وجود ندارد 

وی در باره تاثیر تحریم های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران و تاثیر احتمالی آن بر روی مناسبات با سایر کشورها به ایرنا گفت: قطعا مشکل حل نشدنی از این حیث وجود ندارد و پیش بینی و تمهیداتی که وزارتخانه های مختلف کرده بودند بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده و معاون اول رییس جمهوری هم به این مساله اشاره کرد.

وی افزود: ظرفیت و امکانات ما بیش از این بوده و ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین همسایه را دارد و روابط خوبی با عمده اینها حاکم است.

به گفته رحمانی، برای افزایش صادرات هدفگذاری شده که میزان صادرات نیمه نخست امسال آن را نشان داد.

**افزایش 13درصدی صادرات 

وی از افزایش 13درصدی میزان صادرات ایران در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: با رفع موانع و استفاده از ظرفیت همه مناطق کشور، این رقم قابل افزایش است.

رحمانی گفت: در نیمه دوم امسال نیز پیش بینی کارشناسان ما این است که دستکم 13 درصد افزایش را در صادرات خواهیم داشت.

وی همچنین درباره تامین ارز وارد کنندگان و صادرکنندگان گفت: یک مساله، تامین ارز کالاهای اساسی وارداتی است که در این زمینه با تامین از منابع مختلف اعم از درآمدهای نفتی، دولت هیچ مشکلی ندارد.

**ارز وارداتی تامین شده است 

رحمانی خاطرنشان کرد: ارز مورد نیاز برای کالاهای وارداتی برای امسال و سال آینده تامین است .

وی اضافه کرد: در مورد تامین ارز موارد اولیه واحدهای تولیدی نیز مشکلی وجود ندارد و نباید نگران شد. این ارز نیز تامین و از طریق وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری ها ابلاغ شده است.

**اولویت تامین مواد اولیه زنجیره های تولید 

وی افزود: تامین مایحتاج مردم و مواد اولیه زنجیره های تولید، جزو اولویت هاست و در این زمینه آنچه به دولت مربوط می شود تامین شده است. 

رحمانی گفت: در حمایت از واحدهای تولیدی داخل، حفظ تولید و اشتغال موجود هیچ محدودیتی وجود ندارد و میان همه همکاران در کل کشور، استانداران، فرمانداران و دیگر دستگاه ها همتی ایجاد شده که باید حداکثر حمایت را داشته باشند.

وی با بیان این که ظرفیت تولید در بسیاری از کالاها بیش از مصرف داخلی است گفت: در سال های گذشته، ظرفیت های ایجاد شده بیش از نیاز داخل بوده و به همین خاطر در بسیاری از کالاها باید صادرات انجام شود.ضمن این که حفظ و تامین بازار داخلی اولویت است، حفظ زنجیره های تولید و تامین مواد اولیه برای دستورالعمل است و باید اجرایی شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تعامل وزارت جهاد کشاورزی از حیث تامین مواد غذایی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در تولید و ذخیره سازی داروها بر اساس گزارش موجود اطمینان کاملی داده است. 

رحمانی گفت: دولت نیز ارز و امکانات لازم را تامین و سایر دستگاه اعم از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، استانداری ها، وزارت کشور و بانک مرکزی حمایت کرده اند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار